Kirjoittaja Aihe: V9  (Luettu 63682 kertaa)

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: V9
« Vastaus #75 : Maaliskuu 27, 2016, 17:00:13 ip »
Ai Benellin Tres:sä vaikka katteellinen on takana jäähdytin.
Jotain ilmanohjausta varmaankin että toimii.
Eihän tuo mitenkään pahalta näytä Grisoissakaan poskella.
Mites kun siirrytään kohta niin pieniin akkuihin että runkokolmiossa jää tilaa vaikka jäädyttimelle.

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: V9
« Vastaus #76 : Maaliskuu 27, 2016, 17:18:43 ip »
Eiköhän Millepercenton jossakin malleissa käytetty lauhduttimen suhteen myös tuota motomatin mainitsemaa takapyörän päälle sijoittamista. Ei ehkä aivan parhain ratkaisu silloin kun kotitallille on parisataa metriä savettua hiekkatietä ja sen päälle vielä mutka navetan ohi.   ;D

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: V9
« Vastaus #77 : Maaliskuu 27, 2016, 18:23:16 ip »
Jäähdytin vai lauhdutin   ???
Titaniumin kuski

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: V9
« Vastaus #78 : Maaliskuu 27, 2016, 18:45:50 ip »
Jäähdytin vai lauhdutin   ???

Wikipedia: "Lauhdutin on lämmönsiirrin, jossa virtaava höyry tai kaasu lauhdutetaan nesteeksi".
Emeritus-guzzisti

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V9
« Vastaus #79 : Maaliskuu 27, 2016, 20:07:54 ip »
Siinä alkaa olla varmaan jo muitakin murheita, jos moottoriöljylle lauhdutinta tarvitaan..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: V9
« Vastaus #80 : Maaliskuu 28, 2016, 09:30:14 ap »
Jäähdytin vai lauhdutin?

Voi perkele! Taas on apinaa koijattu.
Mutta oma syynsä siihen on noilla moottorilehtien toimittajillakin. Esimerkiksi Grisoa saa lauhduttimella sekä jäähdyttimellä.  ;D
(Grisotestit tuolla lehtiarkistossa. MP Maailma ja Moto 1)

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: V9
« Vastaus #81 : Maaliskuu 28, 2016, 10:23:14 ap »
Nyt kyllä ihan VÄÄRÄ merkki, mutta saa sen syylarin aika kivasti muotoihin sulautumaan.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: V9
« Vastaus #82 : Maaliskuu 28, 2016, 10:54:02 ap »
Noissa uusissa Triumpheissa näyttäisi olevan jäähdytin melko mukavasti piilossa kehtoputkien välissä - on ole kylläkään livenä nänyt.
Emeritus-guzzisti

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: V9
« Vastaus #83 : Maaliskuu 28, 2016, 12:36:34 ip »
Aikanaan tuota CX:sää mainostettiin "Guzzintappajana" ja minullekin sellaista yritettiin myydä paikallisesta pyöräliikkeestä silloin kun vielä kyseisen merkkisillä pyörillä ajelin. Tappaminen tarkoitti varmaankin pikku-Guzzeja. Tuskin kyseisellä valmistajalla olisi ollut rahkeita 500 ja 650 cc laitteilla kyetä isolohkoisen Guzzi-sarjan kilpailijaksi tosissaan. Mutta yllättävän suuri mallikirjo tuosta yhdestäkin perusmallista: CX, CX Custom, Silver Wing ja CX Turbo.

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: V9
« Vastaus #84 : Maaliskuu 28, 2016, 12:58:08 ip »
Minulla on CX ollut, oli aika rapea laite. Ei siitä olisi ollut vastusta edes pikkulohkolle.
Silloin en tiennyt paremmasta mutta osoittautui ajettavuudeltaan aika vaatimattomaksi
sitten myöhemmin. Toki oli silloin paljon parempi kuin aiemmat vekottimet millä olin ajanut.
Kun vaihdoin sen LeMansiin, piti moottoripyörällä ajaminen opetella uudelleen.
Sohc van Helmi.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V9
« Vastaus #85 : Maaliskuu 28, 2016, 13:48:30 ip »
Vakioalustaltaan todella vaatimaton ja rungon jäykkyys jättää kyllä toivomisen varaa. Moottori on kyllä onnistunut. Kiertää yhdeksän tonnia ja vetää ihan hyvin koko alaltaan. Tuosta voisi Honda tehdä kyllä päivitetyn version.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: V9
« Vastaus #86 : Maaliskuu 28, 2016, 17:13:53 ip »
Pari kesää nuorna miehenä CX500C:llä tuli ajettua. Aikanaan ihan kelpo peli, mutta enää en huolisi.
Nestejäähdytystä oli tehostamassa ihan mekaaninen tuuletusropelli, eikä sähköinen, kuten yleensä nykyisin.
Saksassa tuo CX "Güllepumpe" on ihan ahkerasti harrastettu pyörämalli.
Guzzistina täytyy tietysti sanoa, että: "varo halpoja kopioita"  ;D
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V9
« Vastaus #87 : Maaliskuu 28, 2016, 17:31:21 ip »
Tuommoisen voisi joskus ostaa aihioksi. Mutta ei cafeteria, niitä on jo liikaakin rakennettu Cx:stä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: V9
« Vastaus #88 : Maaliskuu 28, 2016, 17:49:48 ip »
Sitä noilla CX kuvilla vaan, että nestejäähdytys V2 koneessa (vaikka litratehon nostamiseksi Guzzissa) ei tarvitse olla kamala rumistus. Nykyaikainen moottorisuunnittelu mahdollistaa sen, että vesivaipalla voidaan jäähdyttää sylinteristä vain kitkapintojen kohtaa ym. ja säilyttää haluttaessa esim. juuri ilmajäähdytteisen yksinkertaisen mielyttävä ulkonäkö. Hondalla 500cc ja 50hv ns. matalaviritteisenä. Guzzista voisi V11 tilavuudesta ottaa sen 125-140hv ja silti oltaisiin luotettavan käyttökoneen viritysasteessa.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V9
« Vastaus #89 : Maaliskuu 28, 2016, 18:01:36 ip »
Jos en väärin muista, niin Cx:n sylinteristä ei jäähdy vedellä, kuin vajaa puristuskorkeus ylhäältä alaspäin. Ilmajäähyssä yleensä jäähdttyskorkeutta käytetään enemmän. Ei tosin pikkulohkon sylinterissä paljoa ole ripoja. Pytyn helma on aika pitkä, ja jäähtynee öljyllä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.