Kirjoittaja Aihe: V9  (Luettu 63601 kertaa)

aj@

  • Viestejä: 360
Vs: V9
« Vastaus #150 : Kesäkuu 16, 2016, 20:00:58 ip »
Uudessa Moto1:ssä on V 9 Bobberin koeajo, tai itse asiassa kunnon testi. Niitä taas tekee Veijo Saano.

Kaijus

  • Viestejä: 806
Vs: V9
« Vastaus #151 : Heinäkuu 06, 2016, 20:57:24 ip »
Kuvassa asiantuntijat iloitsevat perheemme uudesta pyörästä Syökerillä tänään.

Hain hänet tänään Tampereelta. Oikein on hyvän oloinen väline  ;D

Ja nyt on sitten yksi V9 jäsenrekisterin kalustotiedoissakin (jäsensihteerin vihjeenä muillekin ajokalustoaan uusineille  ;) )

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V9
« Vastaus #152 : Heinäkuu 06, 2016, 21:38:08 ip »
Onneksi olkoon! Sen lisäksi, että on hyvä pyörä, on se myös hyvän näköinen!
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: V9
« Vastaus #153 : Joulukuu 27, 2016, 20:00:06 ip »
Sattui silmään Wildguzzi -palstalta että V9 moottorissa olisi sellaisia "konneenosia", että tarkoitus on vähentää tehohäviöitä öljypumpulla?

http://wildguzzi.com/forum/index.php?topic=87715.msg1384380#msg1384380

”…new oil pan...the lubrication system is designed to dispose of the greater heat capacity and reduce power absorption to the benefit of both performance and fuel consumption. The ventilation system reduces power loss due to pumping within the crank chambers and a new low flow oil pump that absorbs less power. The oil pump suction pipe is new as is the bypass valve…”

Onko siellä siis ”ylipaineventtiili”, joka avautuu silloin kun öljypumppu tekisi ”liikaa töitä” – öljy pääsee takaisin öljypohjaan oikotietä (9=spring, 10=piston) ?  Tämä ei siis olekaan tavanomaista vanhempien Guzzien moottoreissa?  Oliko V11 mallin moottori poikkeus joka vahvisti säännön, ehkä?


V11 - it defines you.

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: V9
« Vastaus #154 : Joulukuu 27, 2016, 20:25:12 ip »
Kaikissa moderneissa painevoidelluissa moottoreissa on "ylipaineventtiili", mikä avautuu kun saavutetaan haluttu maksimi
öljynpaine. En huomaa V9 räjäytyskuvassa mitään sellaista osaa mitä ei ole omassa 750NTX:n moottorissa.
Low Flow tarkoittanee, että öljypumpun tuottoa on alennettu. Ehkä sitä on ollut aiemmin varmuudenvuoksi
tarpeettoman paljon? Siten öljypumpun ottama tehokin pienenee.
Öljypumpun imuvastusta/öljyn saantia ilmeisesti korjattu uudella imuputkella.

Ventilation System viittaa mielestäni kampikammion huohotusjärjestelmään.

Tai sitten on vain tehty halvemmalla :)

Tulin poranneeksi LeMans:n öljykanavat suuremmiksi. Imu- sekä painepuolelta, lisääkin kanavia tuli samalla kertaa.
Ja öljypumppu vaihtui tehokkaammaksi.
Sohc van Helmi.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: V9
« Vastaus #155 : Heinäkuu 09, 2017, 12:39:02 ip »
Wildguzzi -palstan keskusteluista:
"
Näyttäisi että Larion rakenteet pohjana... lieneekö joku ollut asialla, joka tietää mitä tekee? Ei merkkejä varautumisesta kannen yläpuolisille nokka-akseleille. Kansien yläreunoilla näkyy valussa "turhat" kohdat, ehkä tulevaisuudessa tapahtuu jotain mielenkiintoisempaa?
"
Kylläpä näyttää näin kotitarveasentajakin silmiin, että vähän liikkuvia osia...
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 490
Vs: V9
« Vastaus #156 : Heinäkuu 09, 2017, 14:52:25 ip »
Minusta tässä kannessa näyttää olevan ainakin yksi optio.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V9
« Vastaus #157 : Heinäkuu 09, 2017, 16:44:32 ip »
Kunhan tekevät sen yläpuolisiin nokkiin siirtymisen jostain järkevästä syystä, eikä vaan tekemisen ilosta. Tulee pian taas joku älytön ratkaisu, kuten Centaurossa tms. Mahdollisimman vähillä osilla pitää tehdä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 490
Vs: V9
« Vastaus #158 : Heinäkuu 09, 2017, 18:22:23 ip »
V10-malleissa, kuten Centauro on yksi moottoripyörämaailman meluisimmista jakopäistä mutta hyvin kestävä se on. Ainakin siihen nähden minkälaista kyytiä sillä aikanaan sai eikä se vieläkään ole, ainakaan Guzzin mittakaavassa, mitenkään tehoton pumppu. Pitäisi huomenissa vaihtaa kampiakselin takastefa ja ottaa kiikutin käyttöön. Jakopään hihnat on jo vaihdettu. Tosin ahtimeen en ole löytänyt uutta hihnaa. Katsotaan kuinka pitkään vanha ei kestä.....

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V9
« Vastaus #159 : Heinäkuu 09, 2017, 19:48:15 ip »
Joo, ei se varmaan huono ole, mutta turhan monimutkainen. Mutta sellainenhan tulee, kun tuplanokkien veto tehdään vanhaan alakertaan.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: V9
« Vastaus #160 : Heinäkuu 09, 2017, 22:44:01 ip »
Guareschi_moto -instasta. Ketjullinen lie pikkulohko mutta mikä lie tuo toinen? Oisko isolohko LeMans ja kisavelheet sisällä?
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V9
« Vastaus #161 : Heinäkuu 09, 2017, 23:09:51 ip »
Tuollaiset kamat ottaisin omaanikin. Lisäksi suorahampaiset rojut laatikkoon RAM-kytkimen taakse. Jep, saattaisi California pyöräyttää pahimmilla puristeilla sappea kitalakeen.  ::)
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 490