Kirjoittaja Aihe: V9  (Luettu 63620 kertaa)

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: V9
« Vastaus #60 : Maaliskuu 25, 2016, 20:02:39 ip »
Näinhän toimii tää nykyinen markkinatalous.
Segmentit kartoitetaan.
Tuottavia firmoja tänäpäivänä on markkinatutkimusta tekevät guuglet, facebookit ja muut.
Olet mukana, jos olet, tai out.
Piaggiolta hyväksyn tavallaan tuon, pitää kuitenkin merkin hengissä, olis voinut käydä huonomminkin.
Se mitä ne ei tajunneet on että Guzzin brändistä olisivat saaneet menestykseemmän sammon painottamalla merkin erikoisuutta eikä lähteä jokaiselle amerikkalaiselle sopivalla konseptilla.
Bellagio, Griso, puuttuvat LM perinnöt, oikeasti Sportit jne..
Onhan tietysti niin että Moto Guzzi sellaisena kuin se oli ei ole enään.
Mutta osia saa onneksi vanhempiinkin ja kevättä koneissa.



Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: V9
« Vastaus #61 : Maaliskuu 25, 2016, 20:38:43 ip »
Lainaus
Guzzin brändistä olisivat saaneet menestykseemmän sammon painottamalla merkin erikoisuutta
Ei heitetä kirvestä kaivoon... Jäi se mielipide "vaivaamaan" missä todettiin että Guzzilla on yleiskäyttöiseen katusporttiin se oikea "genetiiikka", ei Aprilialla. Jos kurkkaa Aprilian kotisivuja, siellähän ei puhuta mistään muusta kuin tavattomasta kisamenestyksestä radalla. Josko tämä on merkki siitä että se V2 vesijäähy Sporttiguzzi kuitenkin tulee kuten tässä ajan kuluksi iät kaiket on spekuloitu. Niille, joille tuli pää vetävän käteen sarjassa V7Sport-750S-750S3-LeMans-V65Lario-1000S-Daytona-Sport1100-V11Sport. Nevada-California -linjan Guzzisteillahan asiat ovat tätä nykyä hyvällä tolalla...

Kielialueella "Saksa" on myös tuoreita V9 kehuja tarjolla: http://www.1000ps.at/testbericht-3001938-moto-guzzi-v9-test
"
Moottorin matalataajuiset värinät ovat mielestäni hohdokkaat, ne hivelevät sielua; Moto Guzzi ei saa olla ompelukone. Mielestäni uusi 850ccm V2 on onnistunut erittäin hyvin ja sopii hienosti jokaiselle, joka haluaa ajaa moottoripyörällä (poislukien sportit).  Jarrutusteho on hyvin annosteltavissa ja täysin riittävä. Myös ABS vakuutti. Kaksivaiheinen luistonesto ei ole huipputasolla (kuten V7-II), toimii tosin luotettavasti. Alusta ei ole luonnollisesti korkeinta tasoa, mutta sekä etu- että takapää tarjoavat riittävästi jousitusvaroja ja osoittautuivat erittäin hyväksi kompromissiksi mukavuuden ja jämäkyyden välillä.  Bobber vaikutti tosin paljon jäykemmältä kuin Roamer. Joka tapauksessa molemmat Guzzit kelpasivat minulle oikein hyvin. Moto Guzzia on syytä onnitella ja suosítella pikaista koeajoa kelle tahansa. Yksi lause sai minut esittelyssä haltioitumaan: ”The V9 is a solid bike made for lasting.“ Siis paljon metallia ja alumiinia, vähän muovia.  Jotain, joka pysyy, mahtavaa.
"
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 25, 2016, 21:59:31 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: V9
« Vastaus #62 : Maaliskuu 25, 2016, 22:48:31 ip »
Ai niin, se on Aprilia nykyisin, milloin on aprillia päivät?

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V9
« Vastaus #63 : Maaliskuu 25, 2016, 23:49:02 ip »
Sitten kun aprilliapäivät tulee Jyväskylän suunnille, olen kyllä jonottamassa V9:ä koeajolle.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: V9
« Vastaus #64 : Maaliskuu 26, 2016, 11:17:53 ap »
Jos lukee vähän rivien välistä Piaggion johtajan Roberto Colaninnon mietteitä Mandellon tehtaasta ja Guzzista, ( haastattelu Cycleworld:ssa 7/2015 ), niin:
Lainaus
“Absolutely right! Moto Guzzi was born here and will always be here in Mandello del Lario. But things do not happen overnight. There was, and still is, a lot to be done to make this a perfectly rational and highly productive factory. I have a project and it is in its final stage of definition. I have seen the sketches of the general layout and it is fascinating, I promise. And I promise that what we are going to give life to well represent Moto Guzzi at its absolute, ultimate best, from its glorious past tradition to the equally glorious future that we are designing for Moto Guzzi, its models and for the Mandello del Lario factory."
voisi hyvin tulkita uuden tehtaan (laajennuksen) avajaisiksi.  Aikataulu kenties "100 anni" juhlavuodeksi 1921 ?
Kunniakkaalla (glorious) traditiolla tuskin viitataan yksistään V7:aan ja Californiaan.
Varmasti Le Mans, Daytona ja se Dr. John Wittner on myös Piaggiolla hyvässä muistissa  :P

Tarvitseeko sen sitten olla vesijäähdytteinen on hieman eri asia. Kun nyt on selvästi panostettu V9 sylinterikansien suunnitteluun, niin miksei kokemuksia voisi hyödyntää vähän isommassakin V11-V12 kokoluokassa ?  Kun on vielä se traditiokin tässä vahvasti mukana  ::)
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: V9
« Vastaus #65 : Maaliskuu 26, 2016, 12:31:39 ip »
Lupaavalta kuulostaa.
Näyttää siltä että kiinostusta on merkiin valmistuspuolella ja taatusti ostajillakin.
Toivottavasti nähdään vähän laajempi kirjo Guzzeja jatkossa.
Odotan myös mielenkiinnolla V9 ajoa, nythän on ensimmäisiä kehuja jo saatu.
Suomi on niin pieni markkina-alue että saas nähdä milloin meillä ajettavissa.
Hittoako jäähdytyksen toteutuksesta, ei perinteitä loukkaa siirtyminen toimivampaan jos päästönormit moista vaatii.
Sporttisempia malleja on varmaan toivomuslistalla puolin ja toisin.

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: V9
« Vastaus #66 : Maaliskuu 26, 2016, 18:26:37 ip »
Kyllähn nuo jäähdyttimet, varsinkin vesiversiot, ovat karmean näköisiä kattamattomissa pyörissä. Katetut taas ovat muutenkin koteloituja niin jäähdyttimet saadaan piiloon.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V9
« Vastaus #67 : Maaliskuu 26, 2016, 18:36:19 ip »
Niissäkin voisi käyttää muotoilijan apua, mutta jos tehdas saa standardimallisen suorakaiteen vitosella, niin vajaan kympin osa ei houkuttele.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: V9
« Vastaus #68 : Maaliskuu 26, 2016, 20:10:09 ip »
Ei se V9 hassumman näköinen ole, varsinkin Roamer - mutta tankki on turhan pieni. Ilmajäähdytys on plussaa!  :)
Emeritus-guzzisti

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V9
« Vastaus #69 : Maaliskuu 26, 2016, 20:28:01 ip »
Ei se V9 hassumman näköinen ole, varsinkin Roamer - mutta tankki on turhan pieni. Ilmajäähdytys on plussaa!  :)

Selvennykseksi; tarkoitin yllä syylärin muotoilumahdollisuutta. V9 on mielestäni hieno peli! Varsinkin Roamer.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: V9
« Vastaus #70 : Maaliskuu 26, 2016, 23:10:28 ip »
Lainaus
kiinostusta on merkiin valmistuspuolella ja taatusti ostajillakin
Piaggio mahtaa tehdä tuloksensa skoottereilla ja kiiruhtaa hitaasti valitun strategian puitteissa Aprilian ja Guzzin kanssa.
Töitä ja tavoitteita riittää: http://www.moto.it/news/le-moto-piu-vendute-quali-e-quante-sono.html

Ja hyvin tuntuu menevän: http://www.piaggiogroup.com/en/archive/press/piaggio-group-2015-draft-financial-statements
"
Revenues rise 27.4% for Moto Guzzi and 36% for Aprilia. The revenue improvement was 27.4% for the Moto Guzzi brand, thanks to the success of the key new products launched in the first half of 2015: the motorbikes in the V7 750 range (44% increase in sales volumes from 2014) and the California 1400 range (36% increase in sales volumes). In 2015, Moto Guzzi shipped a total of 7,880 vehicles, for growth of 24% from 2014. The Aprilia brand reported revenue growth of 36% from 2014. The Aprilia super sports bikes with the V4 engine, assisted by the benefits of Aprilia's MotoGP and Superbike activities, and its victory in the 2015 Superstock 1000 FIM Cup, generated strong growth in sales in 2015, with an improvement of 56% in sales volumes for the RSV4 range and 74% in sales volumes for the Tuono 1100 models.
"
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 30, 2016, 21:51:25 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: V9
« Vastaus #71 : Maaliskuu 27, 2016, 07:44:03 ap »
Jos ei Italialainen muotoilu onnistu tekemään jäähdyttimestä sievää, niin ei sitten.
Ei mikään tekemätön paikka pitäisi olla.

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: V9
« Vastaus #72 : Maaliskuu 27, 2016, 11:28:01 ap »
Jäähdyttimen sijoittelukin on ollut melko yksipuolista: moottorin eteen tai viistosti sivuille. Suht nykyaikaisista pyöristä Benelli Tornado Tre lienee niitä harvoja jossa on käytetty muuta sijoittelua. Siinä syyläri on takapyörän yläpuolella. Varmaan muitakin paikkoja löytyy. Varsinkin jos jäähdytin on jaettu osiin.

Jäähdyttimen tehoa voi myös parantaa jos jäähdytys suoritetaan muulla aineella kuin vesipohjaisella liuoksella. Sarjatuotannossa kaikki poikkeava tekniikka tarkoittaa usein myös poikkeavaa hintaa.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V9
« Vastaus #73 : Maaliskuu 27, 2016, 13:41:33 ip »
Honda käytti Vtr:issä tyystin sivulle asennettuja syyläreitä. Siihen pyttyjen allehan ne mahtuisivat sivulle Guzzissakin.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: V9
« Vastaus #74 : Maaliskuu 27, 2016, 14:33:42 ip »
Varmasti kolmion muotoisiakin syyläreitä pystytään tekemään tai sitten juuri niinkuin Hondassa ja isommassa Grisossa: kyljen suuntaisesti ja ilman ohjaus erillisellä rakenteella. Grisossa ei syyläri ainakaan minua häirinnyt vaikka aika iso "visuaalinen massa" olikin kyseessä. Sen takanakin on iso massa. Ei pelkkä lohkon kylkikään mikään nätti ole.