KERHON PÄÄSIVU: https://www.guzziclub.fi
uudemmissa 8V- koneissa on voitelulle ja jäähdytykselle omat öljypumput
Se on varmaan kasivenasessa siksi kaksi pumppua, että jäähdytykselle saadaan viipymää. On sen verran enemmän voitelukohteita, että voiteluun kiertää varmaan ihan hyvää haipakkaa, ei ehtisi lämpö siirtyä öljyyn ja siitä pois.
Lainaus käyttäjältä: TunturiTT - Maaliskuu 23, 2016, 21:18:24 ipSe on varmaan kasivenasessa siksi kaksi pumppua, että jäähdytykselle saadaan viipymää. On sen verran enemmän voitelukohteita, että voiteluun kiertää varmaan ihan hyvää haipakkaa, ei ehtisi lämpö siirtyä öljyyn ja siitä pois.Lämpöhän siirtyy nopeammin, jos neste kiertää nopeammin.
Joo ja ei. Kun kiertää liian lujaa, niin huonommin.
Lainaus käyttäjältä: Vierailija - Maaliskuu 23, 2016, 23:01:43 ipLainaus käyttäjältä: TunturiTT - Maaliskuu 23, 2016, 21:18:24 ipSe on varmaan kasivenasessa siksi kaksi pumppua, että jäähdytykselle saadaan viipymää. On sen verran enemmän voitelukohteita, että voiteluun kiertää varmaan ihan hyvää haipakkaa, ei ehtisi lämpö siirtyä öljyyn ja siitä pois.Lämpöhän siirtyy nopeammin, jos neste kiertää nopeammin.Joo ja ei. Kun kiertää liian lujaa, niin huonommin. Tämän takia monesti kun otetaan termostaatti pois järjestelmästä, jäähdytysteho heikkenee. Poistetun termein tilalle tulisi laittaa esim sopiva rikka, jolla virtausta kuristetaan.
Ei laiteta. Mutta jäähdytysjärjestelmä mitoitetaan sen mukaan, että pumppu varmistaa veden kierron. Jos sitten kiertoa helpotetaan, vedenkierto nopeutuu ja sen viipymä vähenee. Veteen ei ehdi siirtyä lämpöä moottorista tai jäähdytin ei kerkeä luovuttamaamaan kaikkea lämpöä. Tästä sitten tullee harmia.Termosifoni ei toimi kovin hyvin vaihtelevassa kuormituksessa ajoneuvokäytössä. Tulee kuormituksesta johtuen epätasaisen kuumia alueita ja termosifonikierto häiriintyy.