Kirjoittaja Aihe: Uusi pikkulohko putkessa ?  (Luettu 42421 kertaa)

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
« Vastaus #60 : Marraskuu 17, 2015, 21:07:53 ip »
Tuo V9:n teho , 55 hv tuntuu melko alhaiselta, kun v-83 850 T5:n teho on 68,5 hv, vääntöä toki on .
Titaniumin kuski

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
« Vastaus #61 : Marraskuu 17, 2015, 21:30:54 ip »
Mulla on merkitty rekisteröintitodistukseen vm-82 California T3:sen tehoksi 51kW eli rapiat 68hv. Ennen ahtamista. Vääntömomenttia en muista. Nuo päästörajoitukset syövät tehot nykyään ja ahtaminenkaan ei tule enää kysymykseen kun tarvitsisi olla päästömittaustulokset sellaiset että päästöarvot eivät nouse. Ei se mahdotonta tietenkään ole mutta todennäköisesti tulee hintoihinsa.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
« Vastaus #62 : Marraskuu 17, 2015, 21:50:31 ip »
Lainaus
tekn. tietoja katsoakseni
Täältä löytyy: http://www.motorcycledaily.com/2015/11/new-moto-guzzi-v9-roamer-and-bobber-feature-850cc-v-twin/

Niinpä: 62 Nm of torque at just 3,000 revs/min... taitaa olla turha peli meikäläisen näkökulmasta.  :(
Toivottavasti V7 säilyy.
Emeritus-guzzisti

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
« Vastaus #63 : Marraskuu 17, 2015, 21:54:04 ip »
Mulla on merkitty rekisteröintitodistukseen vm-82 California T3:sen tehoksi 51kW eli rapiat 68hv. Ennen ahtamista. Vääntömomenttia en muista. Nuo päästörajoitukset syövät tehot nykyään ja ahtaminenkaan ei tule enää kysymykseen kun tarvitsisi olla päästömittaustulokset sellaiset että päästöarvot eivät nouse. Ei se mahdotonta tietenkään ole mutta todennäköisesti tulee hintoihinsa.

Saman ikäisestä Sp:sta taidettiin ilmoittaa 61 heppaa. Tuohon aikaan tehot on ollut mitä on sattunut vaan joku Lapualla riipustamaan. Todelliset tehot sitten mitä tahansa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
« Vastaus #64 : Marraskuu 17, 2015, 22:18:30 ip »
Joka tapauksessa ennen oli paremmin.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
« Vastaus #65 : Marraskuu 17, 2015, 22:25:18 ip »
Niinpä, urheilupyörän statuksen sai jo 70 heposella.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
« Vastaus #66 : Marraskuu 17, 2015, 23:30:04 ip »
Tarkkaan tuotteistettu, moottoria myöten. Noin kaupallisessa mielessä - ei hassumpaa.
Rohkeaa esitellä uusi moottori, joka on 2V työntötankokone 8).
Ilmeisen pitkälle hiottu Piaggion täsmäisku HD 883 markkinaan - Bobber nimeä myöden. Jopa sama värivalikoima ym.
USAssa huomioarvo, äänet ja hienot yksityiskohdat ratkaisee ja tekniikan yksinkertaisuus on vain plussaa.
Guzzi on selvästi tehty niin, että lehtien parivertailussa varmistuu paremmuus kaikilla osa-alueilla.

Euroopassa uutuus on varmaan monille pettymys, kun tehoa ja temperamenttia puuttuu.
  Joka tapauksessa ennen oli paremmin.
  Niinpä, urheilupyörän statuksen sai jo 70 heposella.
Sisäänajetun Bellagion houkutus kasvoi taas :P  Prosenteissa ehkä noin 120  ;D

V7 uutuus Stornello löytyy sekin nyt täältä -> Guzzi EICMA 2015
EDIT: Lisäys. Stornelloa tulossa vain rajoitettu 1000 kpl erä.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 18, 2015, 13:17:50 ip kirjoittanut ALi »
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
« Vastaus #67 : Marraskuu 20, 2015, 23:11:39 ip »
https://goo.gl/photos/MoAKWDjh9cMWzPG5A
Yksityiskohdat vaikuttavat viimeistellyiltä. Kun tankki on pieni, sylinterit ovat hyvin esillä.

Mutta tämäkin P.Roperin mielipide on hyvin perusteltu: "The problem I have with the V9 is that it is regressive, it's not continuing the forward momentum. Look at the history! First production bike with FI on the entire range, first bike to use a reactive drive at the rear end, first machine to use a single TB and branched manifolds with twin lambda input. The list goes on. And now it stops. The V7-II begs for a smaller version of the Hi-Cam and a modern chassis. What do we get instead? Fashion accessories! It breaks my heart."
http://wildguzzi.com/forum/index.php?topic=80161.msg1262602#msg1262602

Ja sitten syy V9 olemassaoloon: "the largest selling segment in the U.S. (where I think the V9 is targeted) is "Low" 800+ lb. cruisers with very little ground clearance, and ponderous handling"
V11 - it defines you.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
« Vastaus #68 : Marraskuu 21, 2015, 00:13:08 ap »
https://goo.gl/photos/MoAKWDjh9cMWzPG5A
Yksityiskohdat vaikuttavat viimeistellyiltä. Kun tankki on pieni, sylinterit ovat hyvin esillä.
<snip>

Tankin ja sylinterin välillä näkyy olevan aika paljon ilmaa, kyllä mahtuisi muutama litra suurempi tankki ja sylinterit olisivat silti hyvin esillä.
Emeritus-guzzisti

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
« Vastaus #69 : Marraskuu 21, 2015, 09:47:39 ap »
Ihan positiivista, että on välillä hoikempi tankki. Keventää yleisilmettä mukavasti. Silloin kun V7 tuli, oli se malliston hoikin pyörä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
« Vastaus #70 : Marraskuu 21, 2015, 12:31:13 ip »
Teho, vääntö, paino ja päästöt viittaa myös pieneen kulutukseen. 350km tankillisella saattaa toteutua.

Yksityiskohdat vaikuttavat viimeistellyiltä.
Lainaus käyttäjältä: P.Roperin mielipide:
What do we get instead? Fashion accessories!
Piaggio brändää Apriliaa, Vespaa ja Guzzia teemalla tyyli, laatu ja historia. Ovat juuri lanseeranneet muodin metropoleihin uuden Motoplex Store konseptin: Linkki 1 ja linkki 2. Ei siis bulkkituotteita, vaan luxusta. Armanin, Cuccin, Ferrarin, Lamborghinin ym tapaan, joista Italia saa olla ylpeä. Tekniikkaa on yksinkertaistettu ja tuunattu hi-life-style suuntaan.

p.s.Optimistisesti ajateltuna V9:n 77mm iskunpituuteen kun yhdistetään 8V koneen 95mm männät, niin saadaan 1091cc. Uusi V11 on siis vain tekemistä vaille valmis.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
« Vastaus #71 : Marraskuu 21, 2015, 12:55:53 ip »
Ainakin huollettavuus on parempi kun tankki ei ole edessä. Toivottavasti ilmansuodattimenkin saa vaihdetuksi vain penkkiä nostamalla. Olen kyllä jotenkin tykästynyt tähän V9-tuotesarjaan. Hyvin perinteistä ja yksinkertaista tekniikkaa.
Itselläni on ollut kaksi pikkulohkoista NTX750 ja TT65. Ensin mainittu oli lievä pettymys mutta jälkimmäinen oli ihan asiallinen peli. Jokohan kasvatuksen myötä modernimmalle pikkulohkoiselle avautuu uudet markkinat keskikokoisten pyörien luokassa.

Pikkulohkokone lienee hieman kevyempi rakenteeltaan kuin vanha isolohko jos verrataan saman kuutiotilavuuden osalta. Lieneekö nyt lohkon valuja muokattu suuremmiksi kun tilavuutta on kasvatettu. Tehoahan osasta vanhoista pikkulohkoista irtosi enemmän kuin tästä V9:stä on luvattu. Samalla tehosuhteella ei kuutiotilavuuden kasvattaminen kauheasti tehoja nosta. Ilmajäähdytteinen työntötankokone on siinä suhteessa kovin melu- ja päästörajoitteinen.

Paljonko tuossa V9-koneessa sitten on "säätövaraa" ja alkaako saamaan viritysosia? Josko tällekin moottorinohjaukselle saadaan mahdollisuus muokata karttoja?

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
« Vastaus #72 : Marraskuu 21, 2015, 18:01:27 ip »
"Hyvin perinteistä ja yksinkertaista tekniikkaa", kuten MM sanoi. Siinä on kyllä omat hyvät puolensa ja ajettavuudessa on haettu helppoutta. Alavääntö tuo mukavuutta pienillä kaasukahvan avauksilla, eikä taida enää tässä olla vääntökuoppaa, joka pitäisi karttakorjauksella saada oikaistua.
Vertailussa vanhaan (Nevada) ei kuutiotilavuuden jälkeen ole mitoissa paljonkaan muuttunut.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 21, 2015, 20:29:27 ip kirjoittanut ALi »
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

Aapo

  • Viestejä: 716
Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
« Vastaus #73 : Marraskuu 21, 2015, 19:24:20 ip »
Mua ihmetyttää tuo vääntömomentin pienuus. 850 ccm koneesta pitäisi kyllä löytyä enemmän "vääntöä". Varsinkin kun sitä ei ole tarvinnut tehon etsimiseen hukata. Eihän se ole lisääntynyt kuin kälyset 4Nm Nevadaan verrattuna.

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
« Vastaus #74 : Marraskuu 21, 2015, 20:47:43 ip »
Sitä on "kuristettu" reippaasti, hyvin hengittävä kone tuottaa vääntöä 10kpm/litra.
Jos nyt olisi toimittu näin, litratehokin asettuisi lukemaan 100hv/litra, eli 85 hv kampi-
akselilta tässä tapauksessa. Näin ei kuitenkaan ole haluttu toimia jostain syystä.
Ehkä syynä on ollut saaste pakoputkesta ja ympäristölle haitallinen melu. Ehkä myös
voimansiirto olisi pitänyt ottaa isolohkosta jos pikkulohko itsessään olisi moiset lihakset
kestänyt :o.
Siitä olisi tullut liian kallis :-\
Sohc van Helmi.