Laatikko on nyt avattu, pesty ja vähän jo tutkittu. Vitosen rattaat oli odotetusti ruvella, 1-2 ja 3-4 siirtokaarukoissa kulumaa, mutta niinkai pitää ollakin noillakin kilometreillä. Valitsinrummussa oli reilusti päittäisvälystä kun se askiin yksinään istutin.
Ainoa oikea vika oli että vaihdeakselin kytkimen puoleisessa päässä oleva mutteri oli pyörinut auki ja jättänyt jälkensä koppaan. Ennen laatikon purkamista pyöritin sitäporakoneella ja se kalkatus kuului silloin kun aski oli kallistettu eteenpäin. Olisikohan akselin pään hakkaaminen koppaan saanut äänen aikaan ?. Ääni ihan kuin joku olisi koputellut askin sisällä jä pyytänyt päästä ulos.
Joka tapauksessa valitsinrumpu pitää shimmata välyksettömäksi, mutta mihin suuntaan. Sitä pitää miettiä. Keskelle ?
Laakereissa ei tuntunut tai näkynyt sen ilmeenpää, mutta kannattanee vaihtaa (kaikki kuusi akselien päissä olevaa ?). Ainakin osan saa laakerikaupasta, mutta saako kaikkia ?. SD:ltä kai sitten mitä ei täältä löydy. Vitosen rattaiden lisäksi taidan harkita 1-2 vaihteiden haarukan vaihtamista, vaikka kallis taitaa olla. Laatikon kopassa ja takakannessa on kaksi laakeria umpipesässä). Mites ne irti ? Lämmittää pitää varmaan ainakin, mutta tippuvatko ihan kopauttamalla. Ei taida kerhollakaan olla tuohon ylosvetäjää.