Onko matti huomannut polttoainetaloudellisten asipiden muuttuneen pidemmässä ajossa tai siis pitkällä tutkimusaikavälillä.
En ole ryhtynyt vielä tutkimaan kulutusasiaa eikä aiempaa kulutustietoa ole kovin tarkasti muistiinpantu. Brevan kulutus vaikuttaisi vähäisemmältä kuin ennen mutta toisaalta on ollut varsin lämmintä joka vähentää kulutusta. Syksyn mittaan on joitakin pidempiä ajeluita joissa voin tarkastella asiaa. Perstuntumalla. Ennen pääsi tankillisella noin 400 km. Katsotaan miten käy jatkossa.
Yleensä ottaen ajotapani on muuttunut enemmän kierroksia käyttäväksi molemmissa RVS-käsitellyissä pyörissä. Ilmeisesti mekaanisten äänien katoamisen myötä. Katsotaan tuleeko itku lyhyestä ilosta.
Kyllä tuo V10 nostajien arpeutuminen ainakin maailmalla on nyt tunnustettu ongelma.
Pitääpä katsoa nostimet. Sentään reilusti yli 100.000 km takana ilman isompia remontteja/tarkastelua. Öljynä ollut koko ajan sama korkean pintapaineen kestävä moniastemineraaliöljy. Paitsi Italiassa oleskellessani käytin yhden vaihtovälin SAE50 mineraaliyksiasteöljyä kun siellä paikallinen Guzziguru niin suositteli. Oli hellejakso meneillään.
V10-koneen nokka-akselit ja nostimet on helppo katsoa samalla kun laitan uudet jakohihnat. Edellisillä ei montaa tonnia ole ajettu mutta pyörä on seisonut paljon. Useamman vuoden. Tosin ei yhtäjaksoiseksi.
Suurin ongelma on että jakopään hammaspyöriä ei saa varaosana. Aikomus olisi teettää alumiinirattaan korvaava osa teräksestä paikallisessa konepajassa.
että suorahampaisen ääntä ei voi saada RSV lisäaineella kovin alhaiseksi, koska ääni on "luontaista"?
En ole vielä katsonut että millaiset rattaat on California Adamantissa (Ent. Cali3 -89). RVS joka tapauksessa hiljensi jonkin verran toimintaa. En myöskään ole tutkinut mikä ratkaisu on Latimon Carillofornia Trikessä (Ent. Stone -02). Omistaja vaikuttaa olevan tyytyväinen RVS:n vaikutukseen. Oire eli melu loppui mutta katosiko vika samalla?
Vaihteiden kytkeytymiseen RVS:llä ei liene mitään vaikutusta koska kytkentähammastukset eivät ole koko ajan käytössä. Yleisemmin ehkä viitosvaihteella mutta siltikään vaihteen päälläolo ei tuota niihin sen tapaista kuormitusta joka ne kuumentaisi joka taas on edellytys RVS:n toiminnalle.