Kirjoittaja Aihe: RVS  (Luettu 95358 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: RVS
« Vastaus #75 : Elokuu 26, 2015, 20:49:07 ip »
Kyllä mullakin vaihteisto kolkottaa viisivaihteisissa mutta ei kuusivaihteisessa kun vaihde on vapaalla ja kytkinkahva vapautettu.

Temmi

  • Viestejä: 151
Vs: RVS
« Vastaus #76 : Elokuu 26, 2015, 20:55:37 ip »
Joo ei näistä pidä välittää.

Mutta BB1 on tönärikone ja ennen RVS-käsittelyä mekaaniset äänet olivat miehekkäät, vähän niinku betonimyllyn olis laittanut pyörimään. Nyt käsittelyn vaikutuksesta huomattavasti sivistyneemmät mekaaniset äänet.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: RVS
« Vastaus #77 : Elokuu 26, 2015, 21:04:50 ip »
On siis samanlainen kuin vakio 2-levyinen. Ainoastaan kytkinlevyt on korvattu eri tyyppisillä ja ilmeisesti tuo ”välilevy” on sellaista materiaalia, ettei se mene kieroksi. Ehkä Millepercentolla on omat jouset vielä lisäksi, luulisi että muut osat ovat samoja. Tuskin valmistajia on montaa kun menekki on niin pieni. http://www.hmb-guzzi.de/shop/Clutch/Clutch-internals/Clutch-disc--Newer---fine---splined-2395-2396.html
Lainaus
Pitää kovan kolkkeen kun kahvaa puristaa. Muulloin ei
Mielenkiintoinen juttu että näissä on eroa, oma kolisee kahva vapaana. Tyhjäkäynnillä aivan tolkuttomasti. Kun puristelee 4-5 kertaa ja kokeilee – löytyy kohta millä kolisee hetken vähemmän. Kuumuus lisää kolinaa ja alhainen tyhjäkäyntikierrosluku.
Lainaus
tarvitse ilmoittaa että "sulla kone hajoo kohta
Tämä efekti kyllä hiukan hävettää. En ole muissa V11:ssa kuullut näin hirmuista kolketta.
Lainaus
Mutta BB1 on tönärikone
Kun venttiilinvälykset lisäävät äänitasoa ja suuri välys vähentää venttiilin avautumismatkaa ja aukioloaikaa (haitallista), miksi on konsensus siitä että tehtaan arvoja pitää lisätä 2V mallien kohdalla (imu 0,10=>0,15, pako 0,15=>0,20)? Ainakin V11 tapauksessa se on yleinen käytäntö.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 30, 2015, 00:28:29 ap kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: RVS
« Vastaus #78 : Elokuu 26, 2015, 21:14:23 ip »
Joo, tuo pienten kierrosten kolinaa on aika raastavaa. Tullee siitä, että levyt yrittävät vaihtaa pyörimissuuntaa kun iskut tulevat harvakseltaan. Äänistä muuten puhee nollen; pitäisi omasta säätää venttiilit. Taidan irrottaa keinutkin, on vähän epäilys että on pinnat kuopalla. Rullakeinut kun jaksaisi tehdä..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Temmi

  • Viestejä: 151
Vs: RVS
« Vastaus #79 : Elokuu 26, 2015, 21:18:09 ip »
BB1 on vähän erilainen siinäkin. Välykset 0,1mm imu ja pako. http://www.millepercento.com/wordpress/wp-content/uploads/2014/04/BIG-BORE_12.jpg

Tässä sivun alareunassa näkyy osia http://www.millepercento.it/wordpress/?page_id=721&lang=en#thesis2_eng

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: RVS
« Vastaus #80 : Elokuu 26, 2015, 21:19:44 ip »
Joo, mutta siinä onkin ihan mielettömän kokoiset rautaventtiilit. Niillä pitää alumiinikannessa välystä ollakin.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Temmi

  • Viestejä: 151
Vs: RVS
« Vastaus #81 : Elokuu 26, 2015, 21:30:32 ip »
Jaa, no pitääpä kokeilla vaikka 0,15 seuraavan säädön yhteydessä. Luulisi, että Millepercenton suositukset (0,1) olisi ok, mutta eipä se haittaa kokeilla.

Temmi

  • Viestejä: 151
Vs: RVS
« Vastaus #82 : Elokuu 26, 2015, 22:42:34 ip »
Nythän sitä on varaa lisätä kun on saanut hiljemmaksi.  ;D

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: RVS
« Vastaus #83 : Elokuu 27, 2015, 12:00:49 ip »
Isoista välyksistä on se haitta että keinuvipu kuluu/hakkautuu loville nopeammin.
Välysmitalla tehty venttiilien säätö on aina vähän sinnepäin. Riittävä tarkkuus kuitenkin niin saavutetaan mutta kisaukot näköjään käyttävät "heittokelloa" eli millin sadasosia näyttävää digitaalista tai analogista mittakelloa säätöön.

Itse olen myös noita rullanostimia miettinyt: kevyet alumiiniset keinuvivut jyrsimällä/sorvaamalla ja paininnokan tilalle laakeri. Mistähän semmoisia laakereita saisi?

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: RVS
« Vastaus #84 : Elokuu 27, 2015, 12:27:04 ip »
Nimellä juoksurulla, löytyy oikeita tavaroita.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: RVS
« Vastaus #85 : Elokuu 27, 2015, 14:58:25 ip »
Itse olen myös noita rullanostimia miettinyt: kevyet alumiiniset keinuvivut jyrsimällä/sorvaamalla ja paininnokan tilalle laakeri. Mistähän semmoisia laakereita saisi?

Erityisesti, kun viimeksi poistin moottorin sisältä paskaksi jauhautuneita nostinkuppeja, mietin ihan samaa. Tosin nostinkuppia korvaamaan, eikä keinuvipuseen.

Onkohan niitä jauhautuneita kuppeja tallessa ... vois miettiä mielessään, kuinka siihen saisi laakerin nokka-akselia vasten pyörimään. Saaneeko tuollaista viritystä tehtyä tarpeellisen tarkasti? Toisaalta, miksei, tehdäänhän sitä kaikenlaista muutakin hassua jopa isoissa määrin.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: RVS
« Vastaus #86 : Elokuu 27, 2015, 15:06:33 ip »
Siihen pitää myös tehdä modaus, että ei pyöri reiässään. Vaikka yläpäähän (onko isolohkossa nostajat yläpäästään porauksen yläpuolella?) suora kantti yhdelle syrjälle ja ohjurilevy sitä vasten.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: RVS
« Vastaus #87 : Elokuu 27, 2015, 15:43:49 ip »
Siihen pitää myös tehdä modaus, että ei pyöri reiässään. Vaikka yläpäähän (onko isolohkossa nostajat yläpäästään porauksen yläpuolella?) suora kantti yhdelle syrjälle ja ohjurilevy sitä vasten.

ei kai se pyöri, kun alapäässä on tasapintainen rulla nokka-akselia vasten?

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: RVS
« Vastaus #88 : Elokuu 27, 2015, 16:06:34 ip »
Siihen pitää myös tehdä modaus, että ei pyöri reiässään. Vaikka yläpäähän (onko isolohkossa nostajat yläpäästään porauksen yläpuolella?) suora kantti yhdelle syrjälle ja ohjurilevy sitä vasten.

ei kai se pyöri, kun alapäässä on tasapintainen rulla nokka-akselia vasten?

Pyörii. Rullat eivät ole molemmat suoria, ei saa olla. Mutta jos ei ole ohjausta, rulla menee tasan varmasti poikittain ja miten päin vaan.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Temmi

  • Viestejä: 151
Vs: RVS
« Vastaus #89 : Elokuu 27, 2015, 17:21:38 ip »
Bb1 on rullilla. Kattokaa mallia noista aiemmista linkeistäni.