Kirjoittaja Aihe: RVS  (Luettu 95213 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 485
RVS
« : Elokuu 04, 2015, 16:55:41 ip »
Moottoriin, vaihteistoon ja peräänkin on saatavissa mainitun nimistä lisäainetta. Sen käytön yhteydessä ei saa olla muita lisäaineita. Yksi tai kaksi kertaa käsittelyjä riittää. Aine on alkuperältään Neuvostoliittolaista.
Onko seurakunnassa tämän aineen käyttäjiä ja kokemuksia aineesta?

Guzzissa kun on kohteita joissa tästä lisäaineesta on apua: pikkulohkoisen viitosvaihde ja osin isommissakin, kaikissa malleissa venttiilinnostimet sekä perävaihde.

http://www.rvs.fi/

Aapo

  • Viestejä: 716
Vs: RVS
« Vastaus #1 : Elokuu 04, 2015, 18:21:41 ip »
Oon mä tota kaatanut niin Le mansin kuin V75:n moottoriin, vaihteistoon ja perään. Onko ollut hyötyä on vaikea arvioida, ei ainakaan haittaa.
Nää on näitä juttuja, kun ei voi tietää miten olisi ilman ainetta käynyt. On nuo nipussa pysyneet, ehkä vähän hiljaisempina.

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: RVS
« Vastaus #2 : Elokuu 04, 2015, 18:34:13 ip »
On tullut kokeiltua ja samat fiilikset kuin Aapolla. Kasassa on pysynyt ja ellei ole kuulohäiriö tai mielikuvitusta, niin äänet (mekaaniset) on vähän siistimmät.

TimoEv

  • Viestejä: 2 170
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: RVS
« Vastaus #3 : Elokuu 04, 2015, 19:24:21 ip »
Ne mainostavat: >> Sivuäänet ja värähtely vähenevät murto-osaan entisestä << ... Siis Guzzi ei enää kilkata ja kalkata, eikä tutise ja tärise!
Näkis vaan... :D

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: RVS
« Vastaus #4 : Elokuu 04, 2015, 19:38:39 ip »
Opel clubin foorumilla olen seurannut keskustelua aiheesta. Käyttäjät kehuvat ja ainetta käyttämättömät epäilijät haukkuvat. Välillä joutuu moderaattori siivoushommiin, tappelun jälkipuinteja tehdessään..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 189
Vs: RVS
« Vastaus #5 : Elokuu 04, 2015, 19:43:47 ip »
Ducatiguru Cuda (Cuda Motors) suosittelee ainetta ja laittoipa Turpon edelliseen
Ducatiinkin pari kertaa. Ei tosiaan tiedä, miten olisi toiminut ilman lisäainetta.
Ei se ainakaan tuhonnut moottoria.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: RVS
« Vastaus #6 : Elokuu 04, 2015, 20:47:10 ip »
Kyselin kun sattui semmoista ainetta tallille ilmestymään. Ensin laitoin California Adamantin vaihteistoon. Viitonen kun ulisee. Ulisee edelleen mutta vasta on ajettu muutamia satoja kilometrejä ja haluttaisi sanoa että "kirkkain" ulina on poissa mutta voi olla iän tuomaa luuloa. Moottoriversiota laitoin myös kokeeksi mutta siitä ei voi olla vielä kokemusta kun ei ole kilometrejä tullut.
Kiinnileikanneeseen perävaihteeseen laitoin ja ajoin väkisin eteenpäin: jurisee mutta eteenpäin menee eikä enää juurikaan kuumene. Perjantaina pitäisi lähteä noin 1000 - 1500 km reissuun. Ehkä sitten voi sanoa jotain. Erityisesti perän osalta.

Aineen hinta on törkeä: Noin 4500€/litra jos ostaa vähittäin.

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: RVS
« Vastaus #7 : Elokuu 05, 2015, 10:17:34 ap »

Kiinnileikanneeseen perävaihteeseen laitoin ja ajoin väkisin eteenpäin: jurisee mutta eteenpäin menee eikä enää juurikaan kuumene. Perjantaina pitäisi lähteä noin 1000 - 1500 km reissuun. Ehkä sitten voi sanoa jotain. Erityisesti perän osalta.


Tämä kiintoisa! Kun joskus purat tuon perän, kerro mitä löytyi.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: RVS
« Vastaus #8 : Elokuu 05, 2015, 10:30:46 ap »
Aineen hinta on törkeä: Noin 4500€/litra jos ostaa vähittäin.

Eikös tuota ainetta ole joku kymmenen milliä käyttökerrassa? Ja vaikutus kestää satatonnia. Litralla siis ajelisi kymmenen miljoonaa kilometriä. Eli kallis hinta taitaa olla aika suhteellinen..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: RVS
« Vastaus #9 : Elokuu 05, 2015, 10:44:01 ap »
Jep. Ostin säästöpakkauksessa josta jakoon meni muillekin asiasta kiinnostuneille. Aine myydään tavallisesti kuluttajalle 10ml tuubeissa ja tuubista riittää moottoripyöräkäytössä aina kahteen kohteeseen. Esim vaihteistolisäaine on tarkoitettu 1 - 3 litran öljymäärään eli riittoisuutta on kahteen askiin. Tai askiin ja perään. Moottorilisäaine on myös pienessä 10ml tuubissa ja siitäkin riittää kahteen kohteeseen tai kahteen käsittelyyn samaan kohteeseen.
Vähittäiskustannus siis alle 25€ per kohde.
Haittana se että ei toimi voimakkaasti lisäaineistetun öljyn kanssa kuten Molykote "A".

Mielenkiinnolla seuraan mitä tapahtuu. Kohteet ainakin ovat kuluneita ja ilmaisivat toiminnallaan ja äänellään että jotain tarttis tehdä....

ALi

  • Viestejä: 1 052
Vs: RVS
« Vastaus #10 : Elokuu 05, 2015, 11:34:53 ap »
Kokemukseni mukaan toimii vaihdelaatikoissa ääntelyä vähentäen sekä vaihteensiirtoa herkistäen.
Ei toimi molycoten kanssa ja toimii paremmin mineraaliöljyjen kanssa. Vaihteiston ujellus vaimenee n.1000 km matkalla. Aine muodostaa liukupinnan kitkakohtiin ja vaikuttaa kuumassa nopeammin. Tuotemerkit ovat samaa Venäläistä alkuperää (VMP Auto).

RVS aikanaan matkailuautossa (Ducato) ja nykyisin vastaava Resurs aine Nevadan vaihteistossa.
http://www.kaasutinexpertti.fi/shopultra1/cat/product_details.php?p=911
Nevadan laatikko piti ujellusta, joka ylitti moottoriäänet (kuten tässä -> videolinkki).
Aineen vaikutuksesta vaihteistoäänet jäivät moottoriäänten alle, joka oli omasta mielestäni merkittävästi ajonautintoa lisäävä asia.

Itselleni tilasin useamman satsin ja myös moottoriin täältä edullisemmin:
http://resurs.lt/tepalo-priedai/resurs-total-mechaninei-pavaru-dezei.html

p.s.Moottorilisäaineen laitoin autoon tasaamaan syl.paineita (mainoksen mukaan) ja antamaan lisäsuojaa E85 ttä varten lisärikastuksia säätäessä.  Vaikutusta en havainnut, eikä kulutukseen ole tietääkseni vaikuttanut. Moottorissa ei tosin ollut mitään sivuääniäkään, joiden vaimenemisen olisi voinut huomata.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: RVS
« Vastaus #11 : Elokuu 05, 2015, 12:06:35 ip »
Telkussa, olikohan TV2, pyöri aikanaan sellainen Puskuri niminen moottoriohjelma. Siinä oli kerran testi jossa käsittelivät vanhan Sierran koneen jollakin moottorin lisäainelitkulla ja sen jälkeen lähtivät sillä Hesasta Tampereelle ilman moottoriöljyjä. Taisi hyytyä vasta paluumatkalla ja silloinkin muistaakseni sen vuoksi, että kone alkoi lämmetä liiaksi.
Edelleen muistini mukaan kone purettiin heti lisäainekylvetyksen jälkeen auki Otaniemessä ja kaikki strategiset osat mitattiin ja sama testin jälkeen, jotta selviäisi kulumisen taso.
Minulla oli pitkään tekstiversio testistä entisessä sähköpostissa, mutta on näemmä hukkunut johonkin outlook-muutoksen myötä. Sen muistan, että ohjelman sekä tekstiversion nimi oli Öljytön puskuri.

koskelav

  • Viestejä: 33
Vs: RVS
« Vastaus #12 : Elokuu 05, 2015, 12:35:56 ip »
Olisiko kenelläkään heittää mitään tieteeseen vivahtavaa linkkiä aiheesta? Olisi mukava lukea objektiivista selvitystä eikä pelkkiä tapausselostuksia, joiden perusteella ei voi sanoa mitään. Moottorin/laatikon ääni kyllä hiljenee, jos sinne kaataa esim. muovia, joten sekin on mittarina huono.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: RVS
« Vastaus #13 : Elokuu 05, 2015, 12:59:43 ip »
Telkussa, olikohan TV2, pyöri aikanaan sellainen Puskuri niminen moottoriohjelma. Siinä oli kerran testi jossa käsittelivät vanhan Sierran koneen jollakin moottorin lisäainelitkulla ja sen jälkeen lähtivät sillä Hesasta Tampereelle ilman moottoriöljyjä. Taisi hyytyä vasta paluumatkalla ja silloinkin muistaakseni sen vuoksi, että kone alkoi lämmetä liiaksi.
Edelleen muistini mukaan kone purettiin heti lisäainekylvetyksen jälkeen auki Otaniemessä ja kaikki strategiset osat mitattiin ja sama testin jälkeen, jotta selviäisi kulumisen taso.
Minulla oli pitkään tekstiversio testistä entisessä sähköpostissa, mutta on näemmä hukkunut johonkin outlook-muutoksen myötä. Sen muistan, että ohjelman sekä tekstiversion nimi oli Öljytön puskuri.

https://www.youtube.com/watch?v=-NymF_vEst0
Hyvä pyörä, parempi mieli.

koskelav

  • Viestejä: 33
Vs: RVS
« Vastaus #14 : Elokuu 05, 2015, 13:10:48 ip »
Tuo oli kieltämättä viihdyttävä raina.