Paketissa on Nevada/Breva 750 IE:lle kaksi 15RC ecu karttaa:
00000.000.00_3L09BRVO_MG_BREVA_NEVADA750_EU3° - vakiokartta Euro3 (tasainen, ei ole laihaa "tehokuoppaa" keskialueella)
00+33.0+3.00_3L09BRVO_MG_BREVA_NEVADA750_EU3° - E85 kartta, vakiokartta, johon pa-syöttöä lisätty 33% ja sytytysennakkoa 3 astetta
E85 kartta on testattu sekä kylmässä, että kuumassa se on toiminut hyvin. Kuumassa pysähdyksen (5-10min) jälkeen voi hetken haparoida, kun starttaa uudelleen liikkeelle. Johtunee etanolin höyrystymisestä (78°C:ssa) suuttimissa, joka menee ohi, kun polttoaine taas virtaa. Kylmällä (alle 20 asteen) koneella startatessa: Pari 1-2 sekunnin lyhyttä starttausta. Kolmannella on aina käynnistynyt (jopa vain +3° ssa).
Syynä lienee etanolin pisaroituminen ja bensiiniä sekä vettä suurempi oma paino, ettei lähde niin verkkaisesti liikkeelle. Miinuksena on että 95E ja E85:tä ei voi käyttää sekaisin samalla kartalla -> eri kartta = eri polttoaine.
Varmista myös, että pa-tankin sisäinen letku on luokiteltu SAE30R10, joka kestää etanolia upoksissa. Muita muutoksia ei E85 käytölle ole tarvetta tehdä.
ps. ladattuasi "pdf":n nimeä se uudelleen poistamalla .pdf ---> =.zip, kun ei antanut suoraan zip:iä liittää.
edit 30.7.2019: pa-syöttö lisätty 32->33%:iin. Haluttu pehmeämpi kulku 1500-3000rpm ja vääntävämpi/helpompi liikkeellelähtö kaupunkiajossa.
Polttoaineen kulutus n.5 l/100km vrt bensiinin n.4 l/100km on merkki hyvästä toimivuudesta.
edit 16.9.2021: Lisätty Nevada_E85_s_.zip , jossa on kylmäkäynnistyksen ensi-sekunneille vähän lisä"ryyppyä".
edit 16.5.2022: Lisätty Nevada_E85_Ss_.zip , jossa startin ensimmäisille kierroksille annetaan 100% IsoHuikka.
Omassa kokeilussani yli vuorokauden seisseenä kylmässä tallissa +10° sta tällä muutoksella kone lähti napista heti laakista käyntiin.
Lisätty vielä uusi NEVADA_E85_Ss2.zip versio, jossa Iso alkuHuikka (5sek), jonka jälkeen lisärikastus laskee tasaisesti 10stä 0% iin ensi-käynti-minuuttien aikana.