Josko tuohon -05 Breva 1100:een sopii saman aikakauden Grison kartta
Teknisesti ei ole saman moottorinohjausjärjestelmän sisällä mitään estettä siirtää toisen mallin tiedostoja ECUjen välillä. Jos on 5AM moottorinohajus niin kaikkien mallien, venttiilimäärästä tei teknisistä eroista huolimatta, samanlainen ECU kyllä hyväksyy tiedostot.
Esimerkiksi kokeeksi siirsin V11 Sportin 15M ECUn tiedostot California 1100:seen. Cali kulki iloisesti mutta teknisestä epäsopivuudesta ja jonkinlaisesta tehonlisästä johtuen kulutus kasvoi eikä siten toimenpiteestä ollut suoranaista hyötyä. Toki epäsopivankin tiedostokokonaisuuden saa sopivaksi mutta se vaatii paljon säätötyötä.
5AM-ympäristössä saattaa hyvinkin käydä samanlailla jos tiedostoja noin vain siirtelee mallista toiseen eikä ota niiden eroja huomioon. Vaikka moottori näyttää päällepäin samalle niin sisällä voi olla eroja: puristussuhde voi olla eri, nokka-akselin nosto ja ajoitus voi olla eri, venttiilien koko voi vaihdella puhumattakaan ilmansuodatuksen ja pakoputkiston eroista. Myös pyörän käyttötapakin voi olla aivan eri. En ainakaan miellä Brevan käyttötapaa ja luonnetta samanlaiseksi kuin Grison.