Kirjoittaja Aihe: 1200 8V venttiilinnostimet  (Luettu 107838 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: 1200 8V venttiilinnostimet
« Vastaus #75 : Tammikuu 08, 2016, 21:10:49 ip »
No, siinä vaiheessa kun nokkaketjut alkaa olla työelämänsä päässä, ei varmaan tee pahaa muutenkin silmätä sieltä ja täältä. Mutta taitaa Ikkalan pyörä jo olla katsottu näkymättömistäkin paikoista jo useampaankin kertaan..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: 1200 8V venttiilinnostimet
« Vastaus #76 : Tammikuu 08, 2016, 21:33:14 ip »
Mitä noita 8v:n nostajarikkoja olen netistä lukenut ja omat kokemukset päälle niin yleensä se pahemmin kulunut puoli tuntuu olevan vasen. Mistä lie johtuu, minä en keksi.

Nostinongelma noissa moottoreissa on hyvin tiedossa. Kumma kun se kammen takalaakerilaipan suunnitteluvirhe ei ole saanut sen enempää huomiota. Uudemmissa on jo korjattu, en vaan tiedä koska. Mutta ei vielä 2010 malleissa. 
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

JuhanVon

  • Viestejä: 74
Vs: 1200 8V venttiilinnostimet
« Vastaus #77 : Tammikuu 09, 2016, 19:28:52 ip »

Nostinongelma noissa moottoreissa on hyvin tiedossa. Kumma kun se kammen takalaakerilaipan suunnitteluvirhe ei ole saanut sen enempää huomiota. Uudemmissa on jo korjattu, en vaan tiedä koska. Mutta ei vielä 2010 malleissa. 


Tuossa omassa on vaihdettu kampiakselin stefa 24 tonnissa. Ilmeisesti sama vaiva ?
Onko tuolle mitään konstia jolla sen saa fiksattuaniin että kestää, vai onko se ikuinen riesa ?


Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: 1200 8V venttiilinnostimet
« Vastaus #78 : Tammikuu 09, 2016, 19:44:25 ip »
Tuola siitä enempi, lue läpi.  http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=4585.0    Stefaa minäkin pidin syypäänä, ensimmäisellä ja vähän vielä toisellakin kertaa.

HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

California

  • Viestejä: 187
  • on the Route 66
Vs: 1200 8V venttiilinnostimet
« Vastaus #79 : Tammikuu 09, 2016, 20:21:42 ip »
Onko siis niin, että uudemmissa 8V koneissa ei pitäisi olla enää mitään venttiilikoneisto-ongelmia? Entäs tuo ihmeellinen tulpan kipinäongelma, joka aiheuttanut ongelmia ja jälkiä esim. tulpanjohtoon, onko sille katsottu olleen tehtaan puolesta tarpeellista tehdä mitään vai kipunoiko edelleen? Kerran olen koeajanu 8V stelvion ja norgen ja koneen puolesta ehdottomasti miellyttävin 1000 - 1200 cc kokoluokan moottori tämä 8v mylly, mitä itse olen testaillut.
Moto Guzzi v85tt Centenario
ex.Aprilia 1200 Caponord Rally
ex. Triumph Thunderbird 1600
ex. Moto Guzzi California classic

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: 1200 8V venttiilinnostimet
« Vastaus #80 : Tammikuu 09, 2016, 20:29:59 ip »
Ne uudemmat ei varmaan ole vielä siinä kypsässä noin viiden vuoden iässä, jolloin kipunointi alkaa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

JuhanVon

  • Viestejä: 74
Vs: 1200 8V venttiilinnostimet
« Vastaus #81 : Tammikuu 10, 2016, 18:56:04 ip »
Tuola siitä enempi, lue läpi.  http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=4585.0    Stefaa minäkin pidin syypäänä, ensimmäisellä ja vähän vielä toisellakin kertaa.



Mun Stelviossa taitaa se eka kierros olla tehtynä, ilmeisesti vaan stefa vaihdettu.
Tietääpähän sitten jos oireilu alkaa että mikä on oikea hoito vaivaan.

kvlm

  • Viestejä: 378
Vs: 1200 8V venttiilinnostimet
« Vastaus #82 : Tammikuu 17, 2016, 22:08:12 ip »
Venttiilikoneiston elämää..

https://www.youtube.com/watch?v=_REQ1PUM0rY

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: 1200 8V venttiilinnostimet
« Vastaus #83 : Tammikuu 30, 2016, 01:16:57 ap »
Entäs tuo ihmeellinen tulpan kipinäongelma, joka aiheuttanut ongelmia ja jälkiä esim. tulpanjohtoon, onko sille katsottu olleen tehtaan puolesta tarpeellista tehdä mitään vai kipunoiko edelleen?

Mikäs juttu tämä on? Onko mun sportti jättänyt jonkun tyyppivian välistä  ;D
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Jouko S

  • Viestejä: 860
Vs: 1200 8V venttiilinnostimet
« Vastaus #84 : Tammikuu 30, 2016, 10:18:35 ap »
Entäs tuo ihmeellinen tulpan kipinäongelma, joka aiheuttanut ongelmia ja jälkiä esim. tulpanjohtoon, onko sille katsottu olleen tehtaan puolesta tarpeellista tehdä mitään vai kipunoiko edelleen?

Mikäs juttu tämä on? Onko mun sportti jättänyt jonkun tyyppivian välistä  ;D

Varmaan tätä juttua tarkoitetaan: http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=5652.0

Jouko

aj@

  • Viestejä: 360
Vs: 1200 8V venttiilinnostimet
« Vastaus #85 : Tammikuu 30, 2016, 12:19:58 ip »
Vuonna 2010, kun mun Grisosta rempattiin nimenomaan vasen pytty, niin silloin jäin sellaiseen käsitykseen, että ongelma on huonossa karkaisussa ja huonossa materiaalissakin ja että uudemmissa ei pitäisi olla venttiiliongelmaa. Muistanko väärin ?

Jouko S

  • Viestejä: 860
Vs: 1200 8V venttiilinnostimet
« Vastaus #86 : Tammikuu 30, 2016, 13:00:31 ip »
Lainaus
Onkohan uusissa 1400 caleissa jo rullanostajat
On. Ja kaikissa 8V 1200 moottoreissakin 2012 puolivälistä alkaen.

Muistat oikein.

Jouko

JuhanVon

  • Viestejä: 74
Vs: 1200 8V venttiilinnostimet
« Vastaus #87 : Tammikuu 30, 2016, 20:12:11 ip »
Entäs tuo ihmeellinen tulpan kipinäongelma, joka aiheuttanut ongelmia ja jälkiä esim. tulpanjohtoon, onko sille katsottu olleen tehtaan puolesta tarpeellista tehdä mitään vai kipunoiko edelleen?

Mikäs juttu tämä on? Onko mun sportti jättänyt jonkun tyyppivian välistä  ;D

Varmaan tätä juttua tarkoitetaan: http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=5652.0

Jouko

Tuo tulpanhattujen vaihtaminen olisi kanssa listalla tehtäviä asioita, täytyy vain hoitaa rollaattori projekti ensin valmiiksi. Hakemus osista on sisällä.

Maailman foorumeita lueskellessa on tullut törmättyä tököttiin nimeltä dielectric grease, eli jonkinlaiseen silikoni rasvaan. Tuon tarkoitus on liukastaa tulpanhattu niin että se menee helposti paikalleen ja muutenkin hoitaa tulpanhatun kumi- tai muovipintaa, sekä toimia myös eristeenä ilemisesti.

Onkos kukaan törmännyt vastaavaan täälä vanhan mantereen puolella ?

Vai lieneekö se normi oventiiviste silikonia joka on vaan pakattu uudelleen ja laitettu hinta kohdalleen :)


lemppari

  • Viestejä: 406
Vs: 1200 8V venttiilinnostimet
« Vastaus #88 : Maaliskuu 30, 2016, 21:50:24 ip »
Iloisia uutisia näin kevään korvalla! Pekka P ilmoitti viikko sitten, että rullanostinkonversio on tehty ja Griso käy pehmeästi. Täällä Kokkolan korkeudella on vielä aavistuksen vilakkaa ja kadut ja tiet peitetty kuulalaakerisoralla, joten koeajo jää myöhemmäksi. Samalla ehtii tehdä käytetyn polttoaine/ilmaseoksen poistojärjestelmään muutoksia. Postipakettia odotellaan......
...vielä pääsee viis kilsaa varatankilla.....oho..

JuhanVon

  • Viestejä: 74
Vs: 1200 8V venttiilinnostimet
« Vastaus #89 : Maaliskuu 31, 2016, 00:28:45 ap »
Moro,

Stelvio starttasi kanssa äsken ekaa kertaa uusilla nostimilla.
Huomenna katteet ja muut koristeet kiinni ja senjälkeen täytyy käydä Heinolla päivittämässä uudet rollaattoreille sopivat softat.