Kirjoittaja Aihe: Breva tuli taloon  (Luettu 45176 kertaa)

Sami

  • Viestejä: 134
Vs: Breva tuli taloon
« Vastaus #30 : Lokakuu 28, 2013, 21:38:05 ip »
Stein-Dinseltä tuli tilattua laatikollinen varaosia ja tarvikkeita, mm. ilmansuodatin, vaihteistoöljyä muutama litra, bensansuodatin, ilmansuodatin, venttiilikopan tiivisteitä, sytytystulppia ja läjä öljynsuodattimia. Onpahan nyt vähäksi aikaa perustarvikkeita. Nopea ja jämpti toimitus, tuolta tulee varmaan toistekin tilattua.

Tänään saapuivat sitten nuo tilaamani Guzzin originaalit kahvalämppärit, HC Motorradtechnikiltä. Hyvin toimi tämäkin shoppi ja valikoima on laaja. Heiltä sai nuo kahvalämppäritkin, tehtaalta niitä ei enää saanutkaan. Mistäköhän sitten nuo hommasivat vai onko heillä tosiaan noin kattava varasto jopa tällaisia erikoisempaa tarviketta? :o

Onkos muuten kokemuksia Guzzin kahvalämppäreistä, riittääkö lämmitystehoa? Toivottavasti, meinaan oikein hävettää tuo hinta mitä tuli näistä maksettua. Maailman kalleimmat kahvanlämmittimet!?
Breva V850
Vespa GTS 250ie

Sami

  • Viestejä: 134
Vs: Breva tuli taloon
« Vastaus #31 : Tammikuu 08, 2014, 22:29:47 ip »
Talven selkä on taittunut  8) ja Brevan varustelu lähestyvää ajokautta varten alkanut.

Tuota sivulaukkukysymystä tuli tuossa aiemmassa postauksessa jo pohdittua. Asiaa tuli mietittyä monelta kantilta; hinta, ulkonäkö, käytettävyys ja kuljetuskapasiteetti. Aiemmin miettimäni Hepcon pehmeät, vesitiiviit 21-23 litran Street Bagit hylättiin sittenkin liian pieninä. Kaksi henkeä ja kaksi viikkoa on ollut meillä aiempien motoreissujen standardi ja siihen käyttöön nuo eivät sitten kuitenkaan riitä, ainakaan meillä.

Stein Dinsellä on nyt alennukset päällä ja Hepcon 40 litran Junior-laukut tuli nyt tilattua sieltä sopuhintaan ja telineet saman tien. Miellyttää omaa silmää noiden Junior-laukkujen look ja sopii mielestäni myös Brevan henkeen, vähän tuollaista retroa noiden muotoilu. Luulisi noihin laukkuihin jotain jo mahtuvankin. Kaipa noihin putkitelineisiinkin silmä tottuu, onhan ne mustat telineet mustassa pyörässä varsin huomaamattomat kuitenkin.

Melko leveä Brevasta kyllä tulee noiden isojen laukkujen kanssa, ahtaammista väleistä ei enää noiden kanssa splittailla. Entisellä FJR-Yamahalla nyrkkisääntö oli: jos peilit mahtuu, mahtuu laukutkin. Nyt tuo ei enää jatkossa pidä paikkaansa ja asia pitää sitten sisäistää. Loppukevennykseksi linkki YouTubeen ;D
http://www.youtube.com/watch?v=oOrv1ddB8VQ
Breva V850
Vespa GTS 250ie

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: Breva tuli taloon
« Vastaus #32 : Tammikuu 09, 2014, 08:49:32 ap »
Helkkari. Olipa hauska video. Ainakin näin katsojan kannalta. Toivottavasti kuskille ei käynyt fyysisesti pahasti. Henkisesti varmaan kävi.
Mutta niin ne ajat vaan muuttuu. 1940-luvulla japsit yritti upottaa lentotukialuksia Mitsubishi Zerolla. Nykyään purjeveneitä Yamahalla.  ;D

motomatti

  • Viestejä: 13 490
Vs: Breva tuli taloon
« Vastaus #33 : Tammikuu 09, 2014, 21:16:02 ip »
Ei ole Brevan laukut leveällä kun hankkii alkuperäisten laukkujen kiinnikkeet ja tilavuutta Norgen laukuista. Brevan omat laukut on hieman ahtaat. Laukkuihin voi hankkia myös sisälaukut. On mukavampi kanniskella puhtaita laukkuja kuin savisia muovilaatikoita.
Noissa laukuissa on sekin etu että kun laukut on pois niin runkoon ei jää kiinni juuri mitään mikä kavaltaisi että on laukkupyörästä kysymys.

Sami

  • Viestejä: 134
Vs: Breva tuli taloon
« Vastaus #34 : Tammikuu 09, 2014, 22:44:46 ip »
Jep, mutta Norgen alkuperäiset 36-litran laukut maksaa uutena 1190€ + sisäkassit 156€  + kiinnikkeet x € >:(
Mun mielestä nuo hinnat on täysin poskettomia, eikä noita laukkuja kannata ostaa jos ei pyörän mukana tule. Tuo kiinnikesysteemi on kyllä tosiaan ihan näppärä, ilman laukkuja melkein yhtä huomaamaton kuin entisessä Yammussani.

Hepcon 40-litraiset Juniorit lähti nyt uutena n. 300€:lla, telineet 200€:lla ja sisäkasseiksi käy melkein mitkä vaan kun nuo Juniorit on tuollaiset säännöllisen muotoiset.

Tuossa tulee jo lähemmäs 1000€:n hintaero eli tältä osin päätös oli helppo tehdä :-\
Breva V850
Vespa GTS 250ie

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Breva tuli taloon
« Vastaus #35 : Tammikuu 10, 2014, 01:11:32 ap »
Aika monella merkillä nuo originaalilaukut on hinnoiteltu noin. Myyvät mielellään kokonaisia paketteja eli pyörässä valmiina ko. laukkusarja. Ei sitten katsos harmita niitä, jotka ostivat pyöränsä mukana laukut, kun laukuttomat eivät niitä saa yhtään halvemmalla.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 053
  • Kotirintamamotoristi
Vs: Breva tuli taloon
« Vastaus #36 : Tammikuu 10, 2014, 10:53:21 ap »
Omassa 850Brevassa olivatten originaalilaukut mukana ja ovat muuten hyvät/tukevat, mutta tahtovat hiukan hikoilla sisäänpäin kostealla kelillä. Aikeissa tiivistää kunhan sopivaa tivistettä osuu kohalle. Sisälaukut auttavat.
Laukut toimivat myös kaatumasuojina jos/kun mopo sattuu kellahtamaan kylellensä.
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Breva tuli taloon
« Vastaus #37 : Tammikuu 10, 2014, 12:46:37 ip »
Onkos nämä Brevan pakit samat, kun Norgen mallikohtaiset? Eikös ne ole tunnettuja kansivuodostaan? Vai parannettiinkos sitä tiivistystä jossain vuosimallissa?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 490
Vs: Breva tuli taloon
« Vastaus #38 : Tammikuu 10, 2014, 13:20:45 ip »
Brevan laukut ovat muotoilultaan erilaiset kuin Norgen mutta sopivat ristiin. Mulle tuli Brevan mukana Brevan laukut, kaksi erilaista satulaa ja pleksi. Eivät muistaakseni kovin paljoa hintaa nostaneet kun niitä tilauskaavakkeeseen ruksailin.

Käytettyjä "sivukaatumalaukkuja" voinee myös olla markkinoilla kunhan kyselee. Mielestäni alkuperäiset laukut istuvat hyvin muuhun muotoiluun.

Brevan laukut eivät pidä siitä että ne pakataan ylitäyteen. Silloin eivät ole tiiviit. Myös yksi suunnitteluvirhe on: sateella laukun kannen lukituksen syvennykseen kertyy vettä ja laukkua avatessa vesi lorahtaa laukkuun sisään. Sisäkassi on kuitenkin jollain lailla roiskevesitiivis joten siitä ei ole kovin paljon haittaa ollut. Oma Brevani on aivan alkupäästä (2005) joten en tiedä parannuksista mutta hienosti tuo on kuskannut: vain yksi vika on ilmennyt tähän mennessä: http://www.motomatti.fi/2013/05/arkipyoran-remonttia-vapaavalon.html

Osavaihtoja on tarvinnut tehdä jarrulevyjen osalta: ilmeisesti ajotapani on syyllinen kun kaikissa pyörissäni on ilmennyt muutaman vuoden välein jarrulaikkojen vaihtotarvetta: http://www.motomatti.fi/2012/07/jarrulevyt-brevaan.html

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Breva tuli taloon
« Vastaus #39 : Tammikuu 10, 2014, 14:03:37 ip »
En taida muistaa paljoakaan väärin kun eikös ne ekojen isojen Brevojen laukut olleet alunperin Aprilia Caponordin peruja ja Norgen mukana tuli nuo uudemmat nätimmät. Itsehän korvasin Norgen laukut 50 litran mustilla alu-Traxeilla. Noon nyt Calissa ja ovat LAUKUT.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

motomatti

  • Viestejä: 13 490
Vs: Breva tuli taloon
« Vastaus #40 : Tammikuu 10, 2014, 14:33:19 ip »
Joo, Laukuissa sisällä lukee Aprilia, ulkopuolella Guzzi. Mutta tyytyväisin olen Bilteman isoon takalaukkuun: ei turhia tehostepaneleita, jämäkkä kiinnitys (ruuvikiinnitys pohjan läpi), lukko todella yksinkertainen ja sopi pienellä sovittamisella Givin telineeseen. Sisään mahtuu kaksi umpikypärää helposti. Lisäjarruvalovalmius. Hinta 49€. Brevassa kiinni myös.
Californiassa (T3) on myös Bilteman laukut. Paksua keinonahkaa ja sopivat alkuperäiseen laukkutelineeseen. Hinta jossain kuudenkympin tietämilla. Nyt neljän vuoden jälkeen on ilmennyt pientä rispaantumista mutta ainakin ensi kesän niillä mennään. Jostain kun joutuu tinkimään jos tinkii hinnasta.

Nuo alumiinilaukut lienevät makuasia. Itse en saisi sellaisia asennettua edes enduropyörään. Niin ovat luotaantyöntäviä ulkonäollisesti. Viimeksi kun matkaendurossa (Quota 1000) oli sivu- ja takalaukut olivat ne Nonfangon Desert-mallistosta keskikokoiset. Suunniteltu nimenomaan Quotaan. Missä lienevät nyt? Valitettavasti ei ole kuvaa niiltä ajoin.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Breva tuli taloon
« Vastaus #41 : Tammikuu 10, 2014, 15:20:13 ip »
Ameriikkalaiset enduropöljät asentelee pyöriinsä Pelican Caseja. Ovat niin vesi- ja ilmatiiviitä, että niissä on ilmaventtiili avausta ja sulkua varten. Kestävätkin kuulemma aika kovaa röykytystä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Breva tuli taloon
« Vastaus #42 : Tammikuu 10, 2014, 16:06:32 ip »
Tämmösiä siis: http://www.pelican.com
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Breva tuli taloon
« Vastaus #43 : Tammikuu 10, 2014, 16:17:19 ip »
Jep, mutta Norgen alkuperäiset 36-litran laukut maksaa uutena 1190€ + sisäkassit 156€  + kiinnikkeet x € >:(
Mun mielestä nuo hinnat on täysin poskettomia, eikä noita laukkuja kannata ostaa jos ei pyörän mukana tule. Tuo kiinnikesysteemi on kyllä tosiaan ihan näppärä, ilman laukkuja melkein yhtä huomaamaton kuin entisessä Yammussani.

Hepcon 40-litraiset Juniorit lähti nyt uutena n. 300€:lla, telineet 200€:lla ja sisäkasseiksi käy melkein mitkä vaan kun nuo Juniorit on tuollaiset säännöllisen muotoiset.

Tuossa tulee jo lähemmäs 1000€:n hintaero eli tältä osin päätös oli helppo tehdä :-\

Joo, samaa mieltä hinnoista. Kyllä mun piti laittaa hepcon raudat sporttiin takasin, ei noita norgemallin laukkuja mistään saa inhimilliseen hintaan. Ei uusia eikä ehjiä käytettyjä. Vaan hyvät laukuthan noi hepcot on, nuo mun laukut täyttää tänä vuonna 19v. Viime kesänä niihin pääsi enskertaa vesi sisälle. Kannen tiivisteen silikoonikäsittely lopetti senkin. Parasta niissä on että nyt kun sain vanhempaankin caliin sopivat raudat niin samat laukut käy kaikkiin mun Guzzeihin. Sisäkasseja ne kyllä kaipaa.

HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

tramp

  • Viestejä: 151
  • Säkkijärvenpolkka on ihan hanurista
Vs: Breva tuli taloon
« Vastaus #44 : Tammikuu 10, 2014, 17:28:12 ip »
Jep. Matin linjoilla, ettei alulaukut oikein sovi omaan silmään edes Quotaan. Kamaa mahtuu, mutta leveyttä kuin lentokoneella joten liikenteessä pitäs olla tarkkana, ettei kolhi kanssakulkureita ;). Myin aikanaan heti pois ja hankin Biltsun halvat pehmikset joilla olen pärjännyt hyvin kun on iso takalaukku ja yksikseen ajelee. Pehmikset sai istutettua rautoihin hyvin pienen modauksen jälkeen.

Jos kuljetuskapasiteettia kaipaa niin tollaset :D