Kirjoittaja Aihe: Breva tuli taloon  (Luettu 45185 kertaa)

-SAS-

  • Viestejä: 42
Vs: Breva tuli taloon
« Vastaus #15 : Syyskuu 20, 2013, 10:49:13 ap »
Morse!

1100 Breva tuli meikäläisen talouteen jo alkukesästä ja kilsoja on kertynyt reilut 7000 Ehkäpä sen 1000 kilsaa vielä vois ajella jos hyvää viikonloppua pukkaa. Joka päivä olen ajellut ja ajelen töihin ainakin vielä tuonne lähemmäs lokakuun loppua. Marraskuussa rupee jo pelottamaan nuo aamupakkaset, joten silloin mopotin saa luvan aloittaa talvihorroksensa.

Kesän aikana on tullut käytyä pyörällä Nordkapissa. Pyörä on erittäin loistava peli niin lyhyeen, kuin pitkäänkin matkaan. Mikään voimanpesähän se ei ole, mutta emmehän me saakaan ajaa yli 120 km tuntinopeutta, emmehän  ;D

Pyörän mittarissa on kohta 22000 km, ja edessä on vielä järkyttävän paljon enemmän, ja hyvä niin...


motomatti

  • Viestejä: 13 490
Vs: Breva tuli taloon
« Vastaus #16 : Syyskuu 20, 2013, 12:01:31 ip »
Kuten jo aiemmin totesin niin pyörä vaikuttaa olevan hieman väritön mutta ajokilometrien kertyessä ja pitkillä matkoilla siitä harmaudesta ryhtyy pitämään. Ja kyllä sillä Saksanmaan baanoillakin etenee kivasti jos vauhtia kaipaa. Itsellä vaikutti mukavuuteen merkittävästi uuden moottorionohjauspäivityksen asentaminen. Kulutus putosi hieman mutta kulku erityisesti alakierroksilla parani. Ei se huono ollut alkujaankaan mutta parani kumminkin.

-SAS-

  • Viestejä: 42
Vs: Breva tuli taloon
« Vastaus #17 : Syyskuu 20, 2013, 13:02:13 ip »
Kuten jo aiemmin totesin niin pyörä vaikuttaa olevan hieman väritön mutta ajokilometrien kertyessä ja pitkillä matkoilla siitä harmaudesta ryhtyy pitämään. Ja kyllä sillä Saksanmaan baanoillakin etenee kivasti jos vauhtia kaipaa. Itsellä vaikutti mukavuuteen merkittävästi uuden moottorionohjauspäivityksen asentaminen. Kulutus putosi hieman mutta kulku erityisesti alakierroksilla parani. Ei se huono ollut alkujaankaan mutta parani kumminkin.

Hmmm, mielenkiintoista.  Onkos pyörää penkitetty ennen / jälkeen?

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Breva tuli taloon
« Vastaus #18 : Syyskuu 20, 2013, 16:02:03 ip »
Jos penkittäisi, tulisi todennäköisesti vieläkin parempi..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Breva tuli taloon
« Vastaus #19 : Syyskuu 20, 2013, 17:23:31 ip »
Jos olen oikein ymmärtänyt niin Matti vain päivitti pyöräänsä tuoreemman kartan. Eli voidaan puhua vielä täysin vakiosta pelistä. Sillä tätä tässä rustaan kun monelle tuntuu olevan kamalan iso mörkö se piuhojen kytkentä ja ecun luku yms. Paremmaksikin ne pyörät saa ja ihan helposti. Omassa tallissa ja kaapeleitten hinnalla.

HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

motomatti

  • Viestejä: 13 490
Vs: Breva tuli taloon
« Vastaus #20 : Syyskuu 20, 2013, 20:02:41 ip »
Innostuneita tuntuu löytyvän sieltä täältä. Velipoikakin innostui asetamaan ohjelmat tietokoneelleen ja on tehnyt virtuaalisäätöä jo muutaman ehtoon. Ei sentään vielä ryhtynyt ohjelmoimaan pyöränsä ECUa. Varmaan keväällä aikoo. Homma ei voi olla vaikeaa kun sen itsekin opin. Ja Eteläpohjanmaallakin on opittu! Varsinkin helppoa silloin jos siirtää pyöräänsä vain uudemman tehtaan päivityksen kuten tein itse. Toki kokeilin vähän puhdikkaampaa omaa versiota mutta se taas lisäsi huoltoasemakäyntejä ja sehän ei matkakäytössä olevaan pyörään oikein sovi. Nyt menee kaksipäälläkin retkeilyvarusteiden kanssa tankillisella 400 km ja meno ei silti ole mitenkään nuhaista. Kyllä ne siellä Marellillakin osaa.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Breva tuli taloon
« Vastaus #21 : Syyskuu 20, 2013, 20:33:15 ip »
Ja Eteläpohjanmaallakin on opittu!

No näimpä justiin! Ei tarvi mennä kun vuosi taaksepäin niin vielä vannoin täysillä kaasuttimien ja kärjellisen sytkän nimeen. Sitten tuli tämä guzzidiag ja muut ja pääsi säätelemään. Sporttiinkin jo jossain vaiheessa suunnittelin dellortojen hommaamista, nyt ei tulisi mieleenkään.... Ja onhan täälä kulmilla jo useampi ruiskuguzzi, vanhat jäärät alkaa tulla niin vanhaksi että tahtoovat helpompaa elämää ruiskun parissa. Paitsi Kivelä.....

Mutta silti, huomenna lähen Piikkiöön vanhemmalla Californialla....Oikealla moottoripyörällä ;D

H&B -laukut olisi ihan ok, mutta putkitelineet ei kauheasti miellytä silmää, saahan ne tietty poiskin otettua mutta mutta...

Mun silmissä ne telineet vain parantaa laukutonta brevaa/sporttia. Se perä on kun jossain endurossa muuten ja noi telineet edes vähän peittää sitä kauheeta rakoa sielä renkaan ja loksun välissä.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Breva tuli taloon
« Vastaus #22 : Syyskuu 20, 2013, 20:39:49 ip »
Omassa pyörässä kulutusta tärkeämpää on suorituskyky. Pitänee ryhtyä etsimään mekaanisesti erilaisia komponentteja, niin saa tuosta säätöpuolesta enemmän irti.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Breva tuli taloon
« Vastaus #23 : Syyskuu 21, 2013, 14:53:11 ip »
Lainaus
Ei tarvi mennä kun vuosi taaksepäin niin vielä vannoin täysillä kaasuttimien ja kärjellisen sytkän nimeen. Sitten tuli tämä guzzidiag ja muut ja pääsi säätelemään

Olipa vahva todistus asiasta. Asennetta :).
V11 - it defines you.

Sami

  • Viestejä: 134
Vs: Breva tuli taloon
« Vastaus #24 : Lokakuu 14, 2013, 22:46:08 ip »
Alkaa tuo ajokausi olla nyt pulkassa, eilen tuli Breva pestyä ja tuskin tulee enää ajeltua. Reilut tuhat kilometriä ehdin rullailla ja matkamittarissa nyt kokonaisuudessaan 9000 km. Eli uudenkarhea peli vielä, vanhan FJR:n myin lähes 140 tkm ajettuna  ::) Brevan renkaat alkavat olla jo ehtoopuolella, alkukaudesta täytynee jo uudet hankkia.

Eipä ole juuri mitään negatiivista tullut Brevassa vastaan, ajo maistuu ihan toisella tapaa kuin ennen ja pyörän kanssa olen jo päässyt hyvin sinuiksi. Jos nyt jotain pitää sanoa, niin tuo polvikulma on yllättävänkin tiukka. Ei ongelma minulle, mutta jollekin voisi olla. Tekniikka on pelannut hyvin, ei probleemia. Tuo mittaristo kyllä tärisee/heiluu enemmän kuin mitä pidän normaalina. Koeajolla aikanaan pelkäsin, että tippuu kokonaan  :o Voi toki olla, että tuo on normaalia, mutta joka tapauksessa aion asiaa selvitellä.

Mainio pyörä tämä Breva tuntuu olevan ja innolla jo odottaa seuraavaa ajokautta!  :)

Breva V850
Vespa GTS 250ie

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 053
  • Kotirintamamotoristi
Vs: Breva tuli taloon
« Vastaus #25 : Lokakuu 15, 2013, 07:53:59 ap »
Huomenna vielä Brevalla töihin ja sitten mopotin säilöön ja moposelipaatin viettoon. 3,5 tkm yhteiseloa takana ja pyörä tuntuu koko ajan paremmalta.

Hyvä pyörä, parempi mieli!
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

egon

  • Viestejä: 973
Vs: Breva tuli taloon
« Vastaus #26 : Lokakuu 15, 2013, 13:01:52 ip »
Jotain 50 k nyt Brevalla takana eikä ole käynyt sinisessä mielessäkään vaihdella sitä mihinkään. Viime kevään laitettiin uusi bensiininsuodatin ja tulpat. Muut huollot onkin olleet öljyn, akkujen, jarrupalojen ja renkaanvaihtoja, lukuunottamatta 2011 heinäkussa vaihdettua takapyörän laakeria.

Suomen olosuhteissa kuutosvaihdetta tulee käytettyä aika vähän, oikeastaan vain noilla vähäisillä moottoriteillä. Moottori on jotenkin letkeä vasta päälle 3500 kierroksen tai 4000:ssa. Meikäläisen koivet on hieman liian sammakkona vakiopenkin kanssa, mutta kun olen mittailut mahdollisuuksia ottaa jalkatappeja alemmaksi niin siellä tulee kurvissa maa vastaan. On noillakin säädöillä tehty lähelle 1k päivämatkoja, ettei se niin kovin pahasti rassaa, mutta ilmeisesti kannataisi kokeilla satulan päällä korotustyynyä.

Matka-ajossa moottori on todella taloudellinen, mutta kun viime viikot on kuluneet lähipyörityksessä ja mutkateiden elämyskaahauksessa niin kyllä tällekin soppa maistuu, selvästi alle 300 km:n on syttynyt tyhjän tankin tuikku.

Vanhaan Milleen verrattuna suuri ero on alustan toimivuudessa ja matkustusmukavuudessa, tai vertaapa melkein mihin tahansa muuhunkin niin jousitus ja vaimennus on hyvin onnistunut ja runko on jäykkä ja stabiili.   

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 053
  • Kotirintamamotoristi
Vs: Breva tuli taloon
« Vastaus #27 : Lokakuu 15, 2013, 13:36:11 ip »
Juurikin niin ku egon fiilikset sanoiksi virkki.
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

motomatti

  • Viestejä: 13 490
Vs: Breva tuli taloon
« Vastaus #28 : Lokakuu 15, 2013, 19:51:59 ip »
Syksyn (kevään) tullen kulutus lisääntyy. Johtuu lämpötilan laskusta ja kylmänä käyvästä moottorista. Menee ikään kuin ryyppy päälle mutta "väärästä suunnasta" eli kun moottori on lähes käyntilämpöinen lähtiessä niin ajossa jäähtyy liikaa ja käy kuluttamaan. Verratkaapa hellekelillä ajon kulutukseen.

Nyt kun olen laittanut moottorinohjaukseen tehtaan päivityksen ja vain  hieman ekstraa niin moottori on letkeä heti kahdesta tonnista alkaen. Pelkkä tehtaan päivitys riittää tämän letkeyden aikaansaamiseen eli ei tarvitse jännittää tuleeko säädöstä hyvä vai huono. Tulee hyvä. Siis kyse on 1100 Brevasta. Kiva kurvailla kaupungissa kadunkulmia alakierroksilla ilman kytkimen lipsutusta.

Sami

  • Viestejä: 134
Vs: Breva tuli taloon
« Vastaus #29 : Lokakuu 15, 2013, 23:17:59 ip »
Onkos tähän Breva 850- malliin tullut mitään päivityksiä moottorinohjaukseen tässä vuosien varrella? Mitäs vaikutuksia mahtaa olla mahdollisilla päivityksillä?

Aiempaan Yamahaan asensin aikoinaan Power Commanderin ja noita eri karttoja tuli asenneltua - lähinnä käytännön pakosta, kun ei tuo suostunut muuten nykimättä etenemään pikkunopeuksilla tasakaasulla. Ja myöhemmin sitten tehoputkien asennuksen myötä tuli tarvetta säädölle.
Nyt kun tämä Guzzi tuli hommattua, ajattelin, että ei enää ikinä! Meinaan niin hyvin pelittää ihan originaali-kartoillakin enkä ole putkeakaan vaihtamassa.

Pieni orastava kiinnostus kuitenkin nyt herännyt, jos meinaan ihan tehtaalta olisi päivitystä lähtenyt niin voisihan sellaisen joskus pyörään tyrkätä. Mihinkään hienosäätöön ei kuitenkaan riitä kiinnostusta. Mutta jos hyvästä saisi helposti vielä paremman, niin ehkäpä sittenkin...?
Breva V850
Vespa GTS 250ie