Sarvamaa: "Epäonneksemme puolueeton kanta hävisi äänestyksessä"
saksalainen katsastus,on joutunut antamaan periksi rengasasiassa]saksalainen katsastus,on joutunut antamaan periksi rengasasiassa
Katsatus on tosiaan siellä merkittävä "harmi". Asiasta lasketaan "hevosen leikkiä" jatkuvasti foorumeilla. Näyttää siltä että renkaita sallitaan tosiaan nyt vapaammin, ennen piti olla proopuska esittää että nämä renkaat ovat tähän nimenomaiseen malliin hyväksytty (esim. V11/KS, ei käynyt jos oli hyväksytty malliin V11/KT). Mikä tahansa muutos esim. vilkuissa, ohjaustangossa tai pakoputkistossa vaattii, että on esittää tarvittavat todistukset katsastuksessa hyväksynnästä. Valinnanvara on usein vähäinen (vaikka "superbike" tanko clip-on mallisten tilalle: voit ottaa sen, johon on paperit olemassa). Äänenvaimentajat ovat yleinen asia, jos löytyy valmis TÜV -paperi mallikohtaisesta hyväksynnästä, OK. Jos ei, pitää hyväksyttää ajoneuvokohtaisesti, mikä maksaa. Monet tekevät näin ja jos on näyttää vaikka kaverin vastaava hyväksyntä identtisessä tapauksessa se helpottaa.
CO -pitoisuus mitataan jokaisessa katsastuksessa tarkasti ja se lienee yleisin hylkäysperuste ollessaan liian korkea. Guzzidiag -kehitysporukassa mukana oleva kaveri vei läppärin matkassa ja sääti testin aikana nimimerkillä: "paljonko saa herra katsastajalle olla". Olivat pistäneet pienet arvot ja katsastaja huikkasi poistuvalle Guzzistille että hän ei sitten ota vastuuta jos käy liian laihalla ja moottori kärsii (tarkoitti että säädä hyvä mies se takaisin rikkaammalle).
Valokuvaaminen tulee yleistymään katsastuksen yhteydessä
Joku kohtuus se olla pitää. Ei liene tosin laitonta, on jäänyt jotenkin se käsitys yksityisyyden suojasta (googlen kuvaukset), että kaikki se mikä näkyy "normaalisti" kaikille: sitä saa kuvata kuka hyvänsä. Mutta ei esim. sitä, kun joku omalla pihallaan puuttuu omaan moottoripyöräänsä (ei aidan yli, ei läpi).
kypsyneet siihen kakofoniaan, jota "Harrikat" pitävät
Niin, meitä on monta... Oli hyvin sanottu kun joku kirjoitti että sellaiset äänet, että sekä kuski että "yleisö" hymyilee. Siis sopivat (suhteellinen käsite mutta tarkoittaa ei liian vähän eikä liikaa).
haluan nähdä kun katsastusinssi koeajaa takapihalla
Kun taannoin kävin muutoskatsastuksessa, katsastaja totesi ajolenkin jälkeen että ihan hyvät ja kohtuulliset äänet, ja että hän ajelee itse Busalla. Käytännössä mp -katsastukset ohjattaneen (mahdollisuuksien mukaan) aina henkilöille, jotka itse myös ajavat mp:llä.