kukapa katsastukseen tieten tahtoen sellaisella varustuksella menisi, jonka tietää hylkäykseen johtavan
Aivan. Osuit naulan kantaan. Tuskin tietoisesti yritetään viedä katsastukseen epäkelpoa kulkinetta.
Ongelmana tulevatkin olemaan nämä viranomaisten, kuten jo tuolla aiemmin esitin, hiljaisella hyväksynnällä liikenteeseen päästämät ajoneuvot. Ja voin kertoa että niitä on paljon.
Sitten on ryhmä "hyvässä uskossa" hankitut ajoneuvot. Monessa niissä voi piillä veropetos tai muu, tekninen, laittomuus josta nykyinen omistaja joutuu hirteen tai jopa maksumieheksi vain siksi että viranomainen on katsonut aiemmin läpi sormien kun suuri maahantuoja on tehnyt taikojansa. Näitäkin on liikenteessä varsin runsaasti.
Yksi merkittävä, mutta hallinnassa oleva moottoripyöräryhmä, on takaisinkutsuttujen suuri määrä. Jos ei ole katsastuksessa tai tievarsitarkastuksessa osoittaa että takaisinkutsua on noudatettu tai Trafi ei ole merkinnyt takaisinkutsun päättyneeksi, ts homma ei ole hoidettu, voi olla vaikeaa jatkaa liikenteessä. Lisäksi on ryhmä rinnakkaistuotuja joille ei Trafilla ja maahantuojilla ei ole velvollisuutta edes ilmoittaa takaisinkutsusta jolloin homma on yksinomaan ajoneuvon haltijan niskoilla.
Katsokaahan oman kulkineenne kohdalta mitä toimenpiteitä on suorittamatta.
http://www.trafi.fi/takaisinkutsukampanjat#vclass=Moottoripy%C3%B6r%C3%A4&mark=&model=Jos homma on hoidossa niin mainitusta toimenpiteestä on merkintä kutsujen päättymisestä. Aina ei ole.