Kirjoittaja Aihe: Guzzidiag - suomen kielellä  (Luettu 524835 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #750 : Joulukuu 17, 2016, 00:12:20 ap »
Jos oikein ymmärsin niin vikakoodi ilmestyi Piaggion oman protokollan mukaisesti heidän oman systeeminsä avulla järjestelmässä MIUG3? Piaggiolla on varmaan myös selitys tälle koodille. Jutusta ei selviä minkä järjestelmän mukaan testi on tehty? Onko kyse PADS:ista, sen edeltäjästä vai ilmaisohjelma GuzziDiagista? GD:n ilmoitukset ovat sanallisia. Tosin en, valitettavasti, ole vielä tutkinut V7II MIUG3 -käyttöjärjestelmää. Mikäli olen yhtään kärryillä niin vikailmoituksen pitäisi tulla valitulla kielellä. Suomessa pääosin suomeksi. Ei koodeja vaan vikailmoitus selvästi ja lyhyesti sanallisessa muodossa. Mutta, kuten kerroin, ei ole kokemusta kuin 15M, 15RC, 5AM ja 7SM ilmoituksista. Toistaiseksi.
Tuli kyllä juurikin ajatus otsalohkoon että voisihan GD:n kääntää på svenska. Onnistuisihan tuo, ehkä, keskikoulupohjaltakin. Onko Österbottenissa kiinnostuneita?
Noin tosissaan. Onko GD käännetty Ruotsissa ruotsiksi?

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #751 : Joulukuu 17, 2016, 10:39:13 ap »
Lainaus
vikaa automaattivaihteiston öljynpaineensäädössä
Tuosta juuri oli kyse. Cali1400 ja GuzziDiag käytössä. Lipsahtanut Convertin vikakoodi...
Unohtui linkki: http://wildguzzi.com/forum/index.php?topic=87555.msg1381608#msg1381608
En tiedä että olisi GuzziDiag på den andra inhemskan.  Om ja kommer riktigt i håg, diskuterade vi litet men en Gruppo -medlem av den här saken, men vi låt saken bli...  Man borde kunna svenska som moderspråk och vara begåvad / utbildad / interessera sig för motorcycklar osv.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 27, 2017, 21:23:59 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #752 : Joulukuu 17, 2016, 11:58:50 ap »
 Ai olisko haamukoodi. Jos samaa ecua käytetään esim Piaggion jossain automaatissa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #753 : Maaliskuu 05, 2017, 21:22:13 ip »
GuzziDiag -uutisia:
"
Koska GuzziDiag:in tuleva versio sallii Reader/Writer -ohjelmien avaamisen suoraan, täytyi näitä myös laajentaa, jotta ne huomioivat avausparametrit. Esim. GuzziDiag:issa käytettävän COM -portin. Tätä ei tarvitse sitten enää syöttää Reader/Writer -ohjelmissa.

59M ecun (vahemmat Ducatit) vuoksi on "SlowInit" integroituna, muutamat muutokset ja useat testaukset olivat tarpeen.
Jaossa:
IAW5AMEEPROMTool V0.03
IAW5xReader V0.27
IAW5xWriter V0.24
Muut ohjelmat seuraavat lähipäivinä/-viikkoina...
"
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 06, 2017, 20:12:00 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #754 : Maaliskuu 05, 2017, 22:12:21 ip »
Lainaus
Ai olisko haamukoodi. Jos samaa ecua käytetään esim Piaggion jossain automaatissa.
Haamupa hyvinkin. Tuli vastaan kun touhusin jarrujärjestelmän kytkinten kanssa. Vikakoodi viittasi vakavaan automaattivaihteiston vikaan mutta syy oli sähkömekaanisessa takajarrupolkimen vaihtokytkimessä. Muokkasin järjestelmää varmempitoimiseksi. Tulipa ikään kuin muun ohessa tuokin vikakoodi "suomennettua".

http://www.motomatti.fi/2017/02/california-1400-takajarrun-valokytkimen_18.html

Lainaus
GuzziDiag -uutisia:
Mukava saada GD uutisia. Pitänee vanha talliläppäri valmentaa tuoreilla päivityksillä uusiin urotekoihin. Pitääpä valistaa Velipoikaakin että huomioi uudet kuviot. Hänellä kun on 5AM pyörä.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #755 : Maaliskuu 05, 2017, 22:42:22 ip »
Nuo koodit ovat varmaan ikään kuin excel-taulukon sarakkeita. Niitä sitten nimetään tarpeen mukaan uusiksi ja sisältöä korjaillaan.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Arska

  • Viestejä: 34
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #756 : Toukokuu 18, 2017, 17:04:15 ip »
Guzzidiagista olen lueskellut pari päivää. Ilokseni kaiken saanee toimimaan Linuxilla. Ihan pro en ole Linuxin kanssa mutta kymmenkunta vuotta senkin kanssa sentään säätänyt. Eniten olen mieltynyt Fedoraan, mutta se tarvitsee .rpm -paketteja. Ubuntusta en välitä unityn vuoksi. Minttu menettelisi tai Xubuntu.

Cali EV vm 2000 lienee ECU M15. Jos näin on, taitanee olla kiitollisin kotisäätäjän kannalta. Caleja tällä ECU:lla lienee osa 1999 ja kaikki loput katittomat, vm 2002 mukaan lukien.

Läppäreitä on muutamia. Ikivanha IBM T42 olisi ihan joutilas, mutta pae-tuki on ongelma, toki siihen saa XP:n. Eniten kiinnostaisi kuitenkin asentaa jokin linux tikulle ja siihen kaikki Guzziin liittyvä. Miltä vaikuttaa, onko mahdollista saada kaikki toiminnot tikulla olevalle käyttikselle? Tai mikä olisi suositeltavinta?

Toinen asia on scantwin androidille. Jos ymmärsin, se toimii usb-kaapeliyhteydellä, vai onko bluetooth-mahdollisuutta? Vaatikos tuo jotain tiettyä puhelinmerkkiä toimiakseen vai toimiiko kaikilla Android-laitteilla? Onko loggausmahdollisutta?

Hajakenttä

  • Viestejä: 942
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #757 : Toukokuu 18, 2017, 21:28:08 ip »
Tikulla olevista käyttiksistä olen saanut sellaisia kokemuksia, että sen tikun on sitten aina oltava siinä läppärissä/tietokoneessa kiinni. Jos sen ottaa pois, useimmiten käy niin, että GRUP mene rikki ja täytyy erikseen korjata, joka tietysti käy näppärästi, mutta onko se sen vehtaamisen arvoista? Siitäkään ei tule mitään, että pitää pelkkää tikkua mukana ja tökkää sen sitten lähistöltä saatavaan koneeseen. Ei toimi.

Sinänsä tikulta voi kyllä mainosti ajaa Linuxeja, jos ei pienestä hitaudesta ole haittaa. Muutamalla kympillä kyllä kokonaisen autotallikoneenkin saa ihan tätä varten.

Ubuntu on luopumassa Unitystä (yleisön vaatimuksesta) ja sen tilalle tulee vanha kunnon Gnome. Itse kyllä ehdottomasti suosittelen aina Xubuntua, eli XFCE4 ympäristöä, juuri sen säädettävyyden takia. Esim. tässä GD-tapauksessa se helppo säädettävyys on juuri suureksi eduksi.

Jos saat Fedorasta kokemuksia, voinet kirjoittaa siitäkin lyhyen ohjeen tänne tai Motomatille privaattina, niin saavat nekin käyttäjät pontta haaveilleen. Minä en ymmärrä paljoakaan punaisista huopahatuista.
Sentire la forza!
Terv: Timo

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #758 : Toukokuu 18, 2017, 21:29:46 ip »
Lainaus
kaiken saanee toimimaan Linuxilla
”Hajakenttä” on kokenein tällä saralla (vastasikin näköjään jo).
Lainaus
Cali EV vm 2000 lienee ECU M15
Just, ei kattia = 15M, katti =15RC ja vaihto tapahtui 2002/2003 ympärillä. Ecu löytyy helposti sivukopan alta ja sen tarrasta tyyppitiedot.
Lainaus
Läppäreitä on muutamia
Windows on ongelmattomin, mutta tiedossa on että sekä Linux että iOS käyttäjiä on myös muutamia.
Lainaus
scantwin androidille
Android -asioista viestiä nimimerkille ALi… hänellä pulutuutti + androidkännykkä -seurantakäytössä (GuzziDiag puolestaan säätökäytössä jos oikein muistan). GuzziDiagissa on loggausmahdollisuus. Ehkä kannattaa kurkkia myös ”miksi puuttuisin moottorinohjausjärjestelmään” -ketjua. Tarkimmat säätäjät käyttävät laajakaistalambdaa molemmissa alkukäyrissä ja loggaavat sitä tietoa. Joko Innovate LM-2 tai uudempana ja tarkempana Zeitronix ZT-2 kokoonpanolla (Meinolf/Saksa, Motoguzznix/Itävalta). Olen ymmärtänyt että molemmat tavat edellyttävät sujuvaa taulukkolaskentaosaamista, koska erilaisia muunnoksia on tehtävä ja kaavoja käytettävä.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 01, 2017, 23:29:37 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

Arska

  • Viestejä: 34
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #759 : Toukokuu 19, 2017, 00:21:34 ap »
Thanks!
Yritän Xubuntulla. IBM-läppäri joutaa tallikoneeksi, ongelmaa on aiheuttanut PentiumM prosessori, jonka PAE-tuki ei ole näkyvissä mutta on sisäänrakennettuna. Joutuu kikkailemaan sen kanssa.
https://help.ubuntu.com/community/PAE

Hajakenttä

  • Viestejä: 942
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #760 : Toukokuu 19, 2017, 13:11:20 ip »
Thanks!
Yritän Xubuntulla. IBM-läppäri joutaa tallikoneeksi, ongelmaa on aiheuttanut PentiumM prosessori, jonka PAE-tuki ei ole näkyvissä mutta on sisäänrakennettuna. Joutuu kikkailemaan sen kanssa.
https://help.ubuntu.com/community/PAE


Fyysistä osoitealueen laajennusta et tarvitse autotallikoneessa. Sen "kikkailusta" on aika turhauttavia kokemuksia. Sitä tarvitaan lähinnä aivokuolleiden flashien katseluun, joita et ehkä kaipaa. GuzziDiag toimii tuolla raudalla hyvin ilman PAE:tä ja myös Wine, jolla voit ajaa joitakin pimeän puolen kikkareita, kuten tuota TunerProta ja muutakin, mutta ei mitään mikä tarvitsee USB-liitoksen, jota Wine ei vieläkään osaa.

Xubuntu 16.04 LTS tarvitsee ainakin 1 GB keskusmuistia toimiakseen kuunolla. Jos tarvitset www selaimen vaikka lukeaksesi tätä palstaa, siihen riittää vaikka kevyt Midori. Sähköpostitkin sillä hoituu, mutta turha yrittää sillä pankkiin. Firefox taas ryövää kaiken voiman tuolta vanhalta prosessorilta, mutta saattaa toimiakin. Toivoa sopii, että sen raudan verkkokortti on Linuxilla tuettu.
Sentire la forza!
Terv: Timo

Arska

  • Viestejä: 34
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #761 : Toukokuu 19, 2017, 23:18:27 ip »
Taitanee olla viimeisimmät non-PAE Linux jakeluversiot 5 vuoden takaa. No kikkailemalla forcepaen mukaan onnistui 16.10 Xubuntu asentaa. Eli tämä tarvitaan PentiumM prosessoreilla. Yli 10 vuotta vanhoilla läppäreillä. Jos joku kaipaa ohjetta, se on edellisen postaukseni linkissä. PAE-ominaisuuden joutuu sitten jokaisen kernelipäivityksen aikaan flagittamaan takaisin päätteestä. Joten versiopäivitykset kannattaa ruksia pois.

Winen USB-puutetta en tiennytkään. Joku lienee jotain ratkaisua tähänkin kehittänyt, kuukkeli löysi jotakin. En oikeastaan ole koskaan Wineä mihinkään saanut toimimaan. En ensin tässäkään, vitsi on siinä että winestä pitääkin olla viimeisin versio, tässä tapauksessa 2.8. Xubuntun, kuten kai muidenkin buntujen jakelussa on 1.6. TunerPro ei siinä aukene.

Fedorassa jakelun mukana on viimeisin Wine. Nol, Fedora on minusta muutenkin enempi promaisesti tehty. Siinä ei ole kuitenkaan forcepae mahdollisuutta.

Toinen vaihtoehto olisi ollut asentaa XP, mut eipä oikein olisi nettiin asiaa. Sitäkin tallikoneessa joskus tarvitaan.

Katsotaas, tästä eteenpäin varmaan etenee hitaammin, ne ajokelit :)

ALi

  • Viestejä: 1 039
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #762 : Toukokuu 20, 2017, 09:48:42 ap »
Toinen asia on scantwin androidille. Jos ymmärsin, se toimii usb-kaapeliyhteydellä, vai onko bluetooth-mahdollisuutta? Vaatikos tuo jotain tiettyä puhelinmerkkiä toimiakseen vai toimiiko kaikilla Android-laitteilla? Onko loggausmahdollisutta?
Scantwin (linkki) USB versio toimii M15, M15RC ja M16 ecujen kanssa lisämittarina, jolla voi logata ajonaikaista dataa .csv  muotoon. CSV data aukeaa selkeänä "listana" Excelissä.
Jos GuzziDiag toimii, niin Scantwin kytkeytyy samaan usb johtoon. Tarvitaan sellainen Android kännykkä, joka tukee OTG (on the go) ominaisuutta eli usb lisälaitteita. Useimmat Sony ja Samsung mallit ovat tällaisia ja yhä useampi muukin uudempi malli.
Mobiili scannauksesta on oma vaiteliaaksi jäänyt viestiketjunsa:
http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=5405.0

Minulla tuo Scantwin on usb versiona ihan arki-käytössä lisämittarina (liitekuva).
Ajan etanoli-bensalla ja olen pelkästään utelias näkemään mitä voimalassa tapahtuu.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio) (ex: -04 Nevada, ex: -88 V35 Florida)

Hajakenttä

  • Viestejä: 942
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #763 : Toukokuu 20, 2017, 18:26:02 ip »
Kyllä minulla toimii TunerPro Wine 1.6:n yli. Moni muukin pimeä juttu on toiminut, mutta ei mikään USB-liitosta vaativa.

Kannatta myös muistaa, että Wine tuo myös ei toivotut pimeän puolen haitakkeet askelen lähemmäksi.

Nykyisissä pc-laitteissa on jo aina niin runsaasti keskusmuistia, vähintään 4 GB, että on aivan triviaali juttu asentaa virtuaalikone ja siihen sitten mitä haluaa, vaikka kymppi, sillä kuolleen kympin lisenssillä M$:n sivulta ladatulla .iso:lla. Varteenotettava vaihtoehto. *buntujen virtuaalikone on repositorissa.
Sentire la forza!
Terv: Timo

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #764 : Toukokuu 27, 2017, 21:34:11 ip »
Lainaus
vikaa automaattivaihteiston öljynpaineensäädössä
GuzziDiag -koodaaja kirjailee:
"
Nyt tiedän milloin MIUG3 ecu antaa häiriöilmoituksen P0611. Jos moottori on ollut käynnissä ja sammuu ilman että käytetään avainta tai tappokytkintä => tallennetaan muutamat viimeiset diagnoosiarvot muistiin. Kun tätä varten varattu muistialue on täyttynyt, näytetään häiriö P0611, jotta tiedetään lukea vikamuisti.  Vasta kun vikamuisti on luettu, voidaan häiriöilmoitus P0611 nollata. Nyt on vaan niin, että ei ole tietoa, mitä tuo täyttynyt vikamuisti sitten sisältää, siitä ei ole missään virallista tietoa. Edes auktorisoidut huollot eivät tiedä tällä hetkellä mitä tehdä näillä tiedoilla.
"
V11 - it defines you.