Tikulla olevista käyttiksistä olen saanut sellaisia kokemuksia, että sen tikun on sitten aina oltava siinä läppärissä/tietokoneessa kiinni. Jos sen ottaa pois, useimmiten käy niin, että GRUP mene rikki ja täytyy erikseen korjata, joka tietysti käy näppärästi, mutta onko se sen vehtaamisen arvoista? Siitäkään ei tule mitään, että pitää pelkkää tikkua mukana ja tökkää sen sitten lähistöltä saatavaan koneeseen. Ei toimi.
Sinänsä tikulta voi kyllä mainosti ajaa Linuxeja, jos ei pienestä hitaudesta ole haittaa. Muutamalla kympillä kyllä kokonaisen autotallikoneenkin saa ihan tätä varten.
Ubuntu on luopumassa Unitystä (yleisön vaatimuksesta) ja sen tilalle tulee vanha kunnon Gnome. Itse kyllä ehdottomasti suosittelen aina Xubuntua, eli XFCE4 ympäristöä, juuri sen säädettävyyden takia. Esim. tässä GD-tapauksessa se helppo säädettävyys on juuri suureksi eduksi.
Jos saat Fedorasta kokemuksia, voinet kirjoittaa siitäkin lyhyen ohjeen tänne tai Motomatille privaattina, niin saavat nekin käyttäjät pontta haaveilleen. Minä en ymmärrä paljoakaan punaisista huopahatuista.