Kirjoittaja Aihe: Guzzidiag - suomen kielellä  (Luettu 524317 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #510 : Elokuu 15, 2015, 19:41:37 ip »
Mitä tuolla olikaan ajettu? Pieni nykyttely jopa vakioputkilla voi johtua kuluneesta Tps:stä. Siitä löytyy foorumilta paljon keskustelua. Myös sen diagnosoinnista.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

MiCali

  • Viestejä: 37
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #511 : Elokuu 15, 2015, 20:00:13 ip »
Ei kai GuzziDiagin ja TunerPron käyttö pyörälle mitää seisokkia aiheuta.
Joo, ei tuo GuzziDiagin käyttö aikaa vie. TunerPron taas itselläni ainakin vie aikaa, koska siinä tulee kokeiltua kaikenlaista vaikka en ole vielä uutta karttaa pyörään edes tarjonnutkaan. Ehkäpä talven jälkeen on sen verran kokemusta alla, että säädöt menee sen kummempia pähkäilemättä.

Mitä tuolla olikaan ajettu? Pieni nykyttely jopa vakioputkilla voi johtua kuluneesta Tps:stä. Siitä löytyy foorumilta paljon keskustelua. Myös sen diagnosoinnista.
Karvan verran yli 70tkm. Entinen omistaja mainitsi tps:n olleen tarkasteltavana viime talvena, mutta ymmärsin asian olleen kunnossa. Täytyypä tutustua aiheeseen tarkemmin. Kiitti vinkistä.


Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #512 : Elokuu 15, 2015, 20:50:51 ip »
Kun on tottunut pyörittelemään muutaman sadan kilsan lenkkejä ilman mitään pakaaseja mukana tuntuu läppärin raahaaminen minusta jotenkin "ikävältä"... Viime lauantaina oli tosin tankkilaukussa mukana. Mikähän olisi halpa ja pieni Windows -padi, jossa on USB liitäntä ? Se olisi varmaan näppärä...  Jos tps:ää on epäilty aikaisemmin, voin lainata testaukseen omaani, joka on kunnossa (vajaa 20 tkm ajettu, vaihdoin uuden kokeeksi - ei muutosta). Samalla tulee tarkistettua perussäätö. Ensin suosittelen nykyisen tilan muistiinmerkitsemistä ennen kuin mitään purkaa/muuttaa (tps:n jännite kaasu tyhjäkäyntiasennossa). Helpottaa ehkä kun miettii karttamuutoksia (tietää millä asetuksella kulki miten ennen muutoksia). Jos aikoo edetä lambdamittaukseen ja sellaiseen järjestelmään joka taltioi myös kaasunasennon, on Motomatin tekemästä välikaapelista iso apu (ja muutenkin tps mittaukseen), jos niitä vielä on saatavilla.

Jos säädöt ovat tehtaan ohjeasetuksissa, kolmen tonnin huituvilla pintakaasulla tapahtuva nykiminen on tavanomaista tehtaan vakiokartoilla myös katittomissa, oli myös omassa 15M/-03 Cali Stonessa ja on usein puheenaiheena 15M/V11 kohdalla myös.
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #513 : Elokuu 15, 2015, 20:52:52 ip »
Ebaysta halpa kiinan täbi. Niissä on liitäntöjä enemmän kuin täällä. Eikä maksa paitaa päältä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

ALi

  • Viestejä: 1 039
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #514 : Elokuu 15, 2015, 22:26:19 ip »
Vajaa viikko sitten tuli sotkeennuttua Guzzi-maailmaan Stonen hankinnan myötä. ... heräsi kiinnostus GuzziDiagin kiemuroihin ja kaapelit onkin jo tilattu.
Lienee järkevämpää tarkastella nuo perusjutut ensin sekä perehtyä sitten noihin polttoainekarttoihin ja muokata niitä.
Muutenhan pyörä rokkaa mainiosti, ainoastaan hitaassa pyörittelyssä nypytys vaivaa ajoittain.
Ihan välispiikkinä puskista, että onhan imuläppien balanssi ja venttiilien säätö ensin tehty kohdalleen ?
Moottorinohjaukseen puuttuminen menee harakoille, jollei mekaniikka ole ensin tarkasti säädöissä ja ehjää.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio) (ex: -04 Nevada, ex: -88 V35 Florida)

MiCali

  • Viestejä: 37
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #515 : Elokuu 16, 2015, 00:15:55 ap »
Jos tps:ää on epäilty aikaisemmin, voin lainata testaukseen omaani, joka on kunnossa (vajaa 20 tkm ajettu, vaihdoin uuden kokeeksi - ei muutosta). Samalla tulee tarkistettua perussäätö.

Epäilyyn taisi olla syynä hivenen rajumpi satunnainen pätkiminen ajoittain. Korjaantui sivujalkaa säätämällä.

Jos säädöt ovat tehtaan ohjeasetuksissa, kolmen tonnin huituvilla pintakaasulla tapahtuva nykiminen on tavanomaista tehtaan vakiokartoilla myös katittomissa, oli myös omassa 15M/-03 Cali Stonessa ja on usein puheenaiheena 15M/V11 kohdalla myös.

Tehdaskartta ja voipa hyvinkin olla tuolla vajaassa kolmessa tonnissa se nykiminen. Pidän tilannetta silmällä.

Ihan välispiikkinä puskista, että onhan imuläppien balanssi ja venttiilien säätö ensin tehty kohdalleen ?
Moottorinohjaukseen puuttuminen menee harakoille, jollei mekaniikka ole ensin tarkasti säädöissä ja ehjää.

Näihin onkin tarkoitus syventyä syksymmällä, lähinnä tuo imupuolen balanssi. Huomasin myöskin, että vasemmalla puolella pyttyä lähimpänä oleva kumikurkku on päältä hieman halkeillut. En ehtinyt vielä testaamaan onko tiivis, mutta menee vaihtoon joka tapauksessa.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #516 : Elokuu 16, 2015, 11:47:18 ap »
Nuo kumikurkut ovat vitsaus. Mitähän japanilaiset tekevät erilailla kun heidän pyörissään imukumit vanhemmiten vain kovettuvat liki muovisiksi, joka sinänsä on huoltajalle riesa, eivätkä murene muutamassa vuodessa?

Kumikurkut ovat sisäpuolisesti muotoiltuja siten että kaasuttimen/läppärungon ja imukaulan väliin jää tyhjää joka on täytetty kumilla eli sisäpuolinen valli siten että kanava on sileä jos osat on sovitettu oikein. Harvoin on.
Omissa virityksissäni olen laittanut kaasuttimen niin lähelle imukanavaa että pärjään kudosvahvistetulla hydrauliikkaletkulla. Mutta olen huomannut että puuttuva muoto-osa kumin sisäpinnassa paljonkaan haittaa moottorin toimintaa tavanomaisessa käytössä. Hydrauliikkaliikkeillä on tarkka leikkuri jolla voi sisämitaltaan sopivasta letkusta leikata jämptiä paloja tarkoitukseen. Ja miksei samalla sen "sisärenkaankin" sinne metalliosien väliin. 

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #517 : Elokuu 16, 2015, 14:32:47 ip »
Ne päälipuolen halkeamat eivät todennäköisesti ole läpi asti. Saa olla todella rujossa kunnossa, ennen kuin halkeavat läpi. Koskee myös japanilaisia. Vaihdoin eräälle asiakkaalle Yammuun imukurkut kun oli halki. Maksoivat tolkuttoman summan rahaa. Irroitetun kurkun sitten vetäisin halki ja tarkastelin sisäpuolelta. Vaikka kuinka käänteli, ei sisällä ollut pykimiä.
Olisko noissa sisäpinnoitus erikumilla.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

ALi

  • Viestejä: 1 039
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #518 : Elokuu 16, 2015, 14:34:32 ip »
Rönsyilee vähän aiheesta (ei mitään uutta - tiedoksi uudelle palstalaiselle  ;D ) ja suomalaisen työn puolesta aina nolottaa  :'( linkata ulkomaille, mutta Gutsibits (linkki) on hyvä varaosien hankintapaikka. Kun ajavat ja korjaavat itse Guzzeja, niin tietävät mitä myyvät. On myös edullinen ja nopea toimitus, joka R.M.Heinolta kauempana asuville helpottaa harrastusta.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio) (ex: -04 Nevada, ex: -88 V35 Florida)

MiCali

  • Viestejä: 37
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #519 : Elokuu 16, 2015, 14:56:13 ip »
Nyt kun on kiekkamittari lainassa, josta näkee suurinpiirtein millä alueella liikutaan, niin juurikin tuossa kolmentonnin molemmin puolin ykkösellä ja kakkosella madellessa tuota epäröintiä tapahtuu. Eli lienee enemmän ominaisuus.

Ne päälipuolen halkeamat eivät todennäköisesti ole läpi asti. Saa olla todella rujossa kunnossa, ennen kuin halkeavat läpi.

Eihän tuo niin karmeelta vielä näytä, mutta talvella on aikaa puunailla ja ehostella niin varmaan tulee vaihdettua silloin.

Gutsibits (linkki) on hyvä varaosien hankintapaikka. Kun ajavat ja korjaavat itse Guzzeja, niin tietävät mitä myyvät. On myös edullinen ja nopea toimitus, joka R.M.Heinolta kauempana asuville helpottaa harrastusta.

Joo, tuon paikan tiedänkin. Ei tuo Heinokaan kaukana ole, olisko vajaa 10 minsaa pyörällä kun pöräyttää pihaan.

Mutta aiheeseen palatakseni, yritin ottaa talteen käppyrää sieltä Kuvaajat toiminnon kautta, mutta ei siinä tallenteessa näkynyt kuin hiukan jotain viivaa ihan oikeassa laidassa. En ehtinyt enempää tuohon perehtyä vielä, onko softassa bugi vai enkö vaan osaa? Veikkaan jälkimmäistä.


ALi

  • Viestejä: 1 039
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #520 : Elokuu 16, 2015, 18:39:13 ip »
Voi olla bugejakin. Minulla esim Lambda arvo ei piirry graafeissa, vaikka on laatikoksi valittu. Säätämiselle iso puute on myös λ-off kartalla kiinteäksi asettuva λ mV arvo. Juuri kokeilin, muttei toimi ScanM16 ohjelmassakaan. Ei tietysti yllätä, kun on GuzziDiag yhteistyössä tehty. Tästä voisi vinkata kehitysehdotuksen, jos saisi näkymään. Erillinen mittari on vähän hankala käyttää, vaikka joku liitekuvan mukainen (0-1000mV asteikolla) olis tiätyst hiano.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio) (ex: -04 Nevada, ex: -88 V35 Florida)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #521 : Elokuu 16, 2015, 19:44:40 ip »
Ebaysta halpa kiinan täbi. Niissä on liitäntöjä enemmän kuin täällä. Eikä maksa paitaa päältä.

http://vi.raptor.ebaydesc.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItemDescV4&item=121714961645&category=171485&pm=1&ds=0&t=1439743264940

Vaikka tommonen.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

ALi

  • Viestejä: 1 039
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #522 : Elokuu 16, 2015, 21:04:45 ip »
Mulle TT:n linkki aukes ilman hinta ja tilaustietoja, mutta tämä ilm sama ->linkki.
Ite suosin Brittejä verkkokaupassa. Ei tullia, nopeat toimitukset ja sähköissä 220V (ei aina), kuten meilläkin. Esim. -> linkki.
p.s. (vastaus alempaan TT:n viestiin) Kiinasta yl. pyynnöstä laittavat arvoksi 20$, ni ei tullimaksua (josta 75% menis EU:lle  ???). HongKong post Air Mail 7-10 pvää eli sama, kun Saksasta.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio) (ex: -04 Nevada, ex: -88 V35 Florida)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #523 : Elokuu 16, 2015, 21:22:02 ip »
Yleensä itsekin. Mutta tuo tietotekniikka tulee aika kivuttomasti suoraan Kiinasta. Aika harvoin kavereillakaan tarttunut tulliin. Tuo esimerkin tabletti oli tosin usalainen, ne yleensä hinnoittelee kuljetuksen ihan puihin. Tuossa oli suht ok. Vähän hakua, niin löytyy idästäkin vastaavia.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

TimoEv

  • Viestejä: 2 159
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #524 : Elokuu 17, 2015, 13:18:46 ip »
Vaan on tuo Windowsin grafiikka sitten rumaa! Vihasin sitä jo Lumiassa, mutta pääsin siitä onneksi eroon. Ja uusin älyttömyyshän on tuo Win10. Siinä käyttäjä antaa luvan eimericcalaisten tarkastamaan ja selvittämään ihan kaikki, mitä koneella ja sähköpostissa on. Ja "vakoilu" on lisäksi helppoa: Tiedostojen omistaja toimittaa ne ihan itse ja vapaaehtoisesti eimericcaan. Ei tarvitse hakkeroitua tai keksiä mitään paljastuskoodeja.