Taulukon lähtoarvolla tarkoitin
skaalan pohjaa, joka voi vaihdella esim.
0-100 tai
30-100, eikä sillä ole mitään merkitystä. Jos alin säätöarvo on esim. 31,4. TPS reset komento sanoo eculle -> synkronoi läpät -> pohjalukema=31,4. Ominaisuus on erinomainen ja tärkeä siirrettäessä karttoja eri mallien välillä, joiden mekaaninen perusasetus vaihtelee. Arvojen luvut voi periaatteessa olla karttojen taulukossa vaikka 11-77 ja 26-92, mutta TPS resetillä ne molemmat luetaan 0-66.
Juuri kuten Camn kirjoitti perussäädöt sekä balanssi on "ensiarvoisen tärkeä asia". Mekaanisessa säädössä ei mielestäni maalilla sinetöityihin ruuveihin kannata koskea, ellei ole tehty jotakin muutosta tai muuten ollaan varmoja, että se on aivan välttämätöntä. Se läppärunko, jossa on TPS kannattaa pitää koskemattomana ja hakea balanssi vain toisen läppärungon ilmaruuvia säätämällä. Jos se ei onnistu, niin kannattaa tarkistaa imukurkkujen kumikaulusten tiiveys, ruiskusuuttimien o-renkaat, puristuspaineet (venttiili-/männänrengas vika) ja vasta viimeisenä puuttua yhdystankoon ja muuhun mekaaniseen säätöön, joka on todella tarkkaa (ja samalla vaikeaa) saada suunnitellusti toimimaan.
Yhdystanko on kuin keskitappi, jolla kaksi keppiä muodostaa X än. Tappi irti, niin liikkuu kaikki suhteessa kaikkeen.
Bellagiolle tosiaan GuzziDiag näyttää ECUa 5AM. Toisaalta netistä löysin tekniset tiedot, joissa oli 15RC.
Hämmentävää, mutta ei Guzzin kohdalla mitään uutta. Verkkolehdet kirjoittavat vähän mitä sattuu.
Sama koskee sitä onko Bellagiossa 2V vai 8V kone. On 2V, mutta verkkolehdistä löytyy molempia tietoja.
Tuo 5AM sytyttää omistushaluja taas liekkeihin, kun saisi luutuutin kautta dataa kännyyn ja muuta turhaa kivaa.
p.s.Kivasta tuli mieleen kun sain taas nauraa itselleni. Syykin oli täysin oma, kun kone on nyt niin värinättömissä säädöissä, käyntiä pehmittää etanoli (33%) ja laatikon "itkuvirsiä huutavien mummojen kuorolaulua vastaavat ratasäänet" on vaimennettu heinä-helteillä laitetulla nanoteknologialla (linkki) (Aiemmin ratasäänet ylittivät selvästi moottoriäänet, kun ne nyt jäävät sen taakse kuulumattomiin). Niinpä sitten tämä "tosi" motoristi ajeli 80kmh:ta useamman kilometrin lainkaan huomaamatta, että 4. vaihteella. Huomatessa nauroin kypärääni, että tässä pyörä nuortuu ja kuskin pää vanhenee.