Ookoo, vaikka "terve mies on utelias", niin ajattelin minäkin puristuspaineiden olevan kunnossa.
Nevada käy ja kulkee (nyt) täysin moitteetta ja niin värinöittä kun Guzzi (näin luulen) ylipäätään voi.
Etanoli-lisäys (10->33%) tuntuu korostavan tuota 3-4t rpm kierrosten onttoutta, muttei kulussa nypytä, eikä aaltoile eli adaptoituminen (=lambdan perusteella rikastus) tapahtunee onnistuneesti. Kuopan korostuminen tullee siis siitä, että rikkailla kierros- ja kahvaalueilla vain vääntää bensaa paremmin. Karttoja muokkaamalla kulku paranee sitten aivan polttoaineesta riippumatta. Minä haluaisin säilyttää lambdan takaisinkytkennän (osittainen flex-fuel), vaikka nuo ulkomaan säätäjät ensitöikseen ruksaavat karttoihin lambda=off. Minusta siinä otetaan teknologian hyödyntämisessä kuitenkin tuntuva askel taaksepäin, eikä kartta taivu (tarkasti ottaen) edes 98/95E vaihteluun.
Olin muuten vähän yllättynyt, että ECU-roplaus, GuzziDiag, TunerPro jne oli näinkin uusi juttu, kun vasta 2013 alkanut leviämään ja salat aukeamaan. Ja lisää koko ajan, joten toivottavasti myös nuo lambda jutut. Kuten MotoMattia, niin minua kiinnostais esim. lambda target, jolloin voisi manuaalisesti asetella minne automatiikka pyrkii. Se olisi oivallista tavoiteltaessa kullekin pyörälle (kuljettajan mieltymysten mukaista) optimi seosta (AFR).
p.s.Kehnot säät ja hidas kiinaposti (vai onko Itella, mene ja tiedä) haittaa nyt customointia vaikka mielenkiinto on herännyt. Joskus nuorempana vastaava tauti on vaatinut kelkkahaalareita ja piikkirenkaita, mutta toivotaan nyt edes kuivaa ja lämmintä syksyä...