Kirjoittaja Aihe: Guzzidiag - suomen kielellä  (Luettu 525015 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #240 : Tammikuu 31, 2014, 16:23:03 ip »
Millonkahan saapi tabletille sopivan version? Olisi aika paljonkin kätevämpi käyttää reissussa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #241 : Tammikuu 31, 2014, 18:08:46 ip »
Kyllä nää ohjelmat tabletissa toimii mutta niissä on huonosti hommaan soveltuvia portteja.
Eivät ole ajateltuja moiseen toimintaan. Kaveri tietokonekaupassa töissä ollessaan pitää silmällä koska markkinoille tulee sellainen tabletti jossa on riittävät valmiudet säätöhommiin. Lienee vain ajan kysymys. Tai oikekasti sellaisia on jo mutta hinta ei ole houkuttava. 100 -150€ hintaluokassa on tyrkyllä miniläppäreitä joilla homma käy suvereenisti joten ei vielä osaa haluta kosketusnäyttöä. Olen niitä näpelöinyt ja yksikään ei toimi niin täsmällisesti kuin näppis ja hiiri. Kun tulee tarjolle soveltuva tabletti hintaluokassa 100€ niin ryhdyn harkitsemaan.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #242 : Tammikuu 31, 2014, 19:58:09 ip »
No mulla on esimerkiksi sellainen tabletti, jossa on mini usb. Ja tuohon isompaan tablettiin saa kyllä adapterin. Nuo seiskatuumaiset maksaa 40-> ebayssa..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #243 : Tammikuu 31, 2014, 20:02:48 ip »
?
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 20, 2016, 18:06:15 ip kirjoittanut motomatti »

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #244 : Tammikuu 31, 2014, 20:36:12 ip »
Ok. Kokeilen huomenna. Nyt mp14 afterpartyihin, vaikken messuilla käynytkään  ;D
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #245 : Tammikuu 31, 2014, 21:27:48 ip »
Kyllä tabletilla onnistuu, jos siinä on Windows -käyttöjärjestelmä ja USB -portti.  On käyttäjiä maailmalla, GuzziDiag on tehty niin, että valikot saa suureksi. Kun painaa Guzzi -"moottorilogoa" niin jotain tapahtuu. Mutta resurssien rajallisuudesta johtuen (yksi koodaaja) kaikki keskittyy ominaisuuksiin ja niiden selvittämiseen, ei niinkään käyttöliittymään.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 31, 2014, 22:36:18 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

Ikkala

  • Viestejä: 1 820
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #246 : Tammikuu 31, 2014, 21:29:08 ip »
Kyselempä taas joutavia  :-X

"ignition engine temp correction"   ja   "ignition air temp correction"
Noissa taulukoissa olevat luvut on ilmeisesti prosentteja? Ei ne ainakaan suoraan pääkarttaan lisättäviä asteita ole.

"correction throttle positive movement"  =  kiihdytyspumppu vai mikä? Taulukossa on kaikki sarakkeet nollilla.



HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, BMW R1100S-03, BMW K100 rs -84, pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #247 : Helmikuu 13, 2014, 20:18:07 ip »
?
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 20, 2016, 18:06:45 ip kirjoittanut motomatti »

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #248 : Helmikuu 13, 2014, 22:39:20 ip »
Aika hullulta kuulostaa, jos tuo on juuri tällainen rikastustoiminto ja jätetty käyttämättä. On nimittäin isolla moottorilla aika toimiva toiminta. Rouvan autossa (-05) on Boschin ruiskujärjestelmä, jossa kuvatunlainen malli on käytössä. Moottori on riittävän suuri, että rikastus toiminnolla on merkitystä. Auto todella tunnistaa kiihdytystilanteessa kaasupolkimen liikenopeuden ja vastaa siihen. Olen kokeillut aiempaa mallia, jossa vastaavaa ei ole ja ero on selvä.
Veikkaan, että pienitehoisessa tai pienessä moottorissa ei varmaan ominaisteho riitä, että huomaisi käytännössä eroa.
Tämä on kokeiltava, niin ymmärtää. Kuulostaa kirjoitettuna vähintään pöljältä, mutta toivottavasti jollekin selvisi mitä yritin kertoa.  :D
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #249 : Helmikuu 14, 2014, 23:47:58 ip »
Itse tuskailin kiihdytysrikastustoiminnan kanssa Alkoholipyörässä (MegaSquirt) kunnes kokeneempi konkari auttoi: kevyt massa = vähän tai ei rikastusta, suuri massa = exponentiaalinen rikastus.

Tahtoo sanoa että ajoneuvon massa ja moottorin pyörivien massojen määrä ratkaisee tarvitaanko rikastusta lainkaan. Bensiinikäytöllä ei rikastusta tarvita vaan digitaalitekniikka on kyllin nopeaa reagoimaan ilman millisek/astetta-rikastuksen tarvetta. (millisekunnnit ovat suuttimien aukioloaikoja, asteet kaasukahvan kääntökulma)
Etanolilla (ilman sikunan makua oleva teollisuusliuotin), alhaisemman energiatiheyden vuoksi rikastusta tarvittiin ihan hieman että ei nykäise lähdössä.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #250 : Helmikuu 15, 2014, 11:15:30 ap »
Aiheen sivusta; tuo exponentiaalinen rikastus parantaa turbomoottorin liikkeellelähtöäkin. Mitä nyt pari kaveria on turboilleet megan kanssa, niin hyrrä herää paremmin äkkikiihdytykseen, kun saa nopeammin mehua. Verraten siis kevyeen, normaaliin kiihdytykseen.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #251 : Helmikuu 16, 2014, 13:17:57 ip »
Lainaus
hyrrä herää paremmin äkkikiihdytykseen

Massavirtaa tarvitaan että roottori lähtisi rivakasti pyörimään. Siksi näissä järjestelmissä on kaasukahvan (kaasupolkimen asentomuutoksen nopeuteen) kiertonopeuteen reagoiva asetus.
Mutta ahtamattomassa moottoripyörässä ei kiihdytysrikastus ole aina välttämätön. Eihän läheskään kaikissa kaasutinmalleissakaan ole kiihdytyspumppua.
Tässä asiassa tule mukaan kuvioon vielä sytytyskartan nopea reagoiti kaasukahvan liikkeeseen verrattuna moottorin kierrosluvun kasvuun painotettuna jälkimmäiseen. On turha antaa paljon ennakkoa jos kierrosluku ei ole noussut ennakon vaatimalle tasolle. Siksi joissakin moottoreissa, annettaessa kunnolla kaasua, tulee pakoputkesta mustaa sauhua kun sytytysennakkoa ei voi ennenaikaistaa. Rivinelikossa tätä ei juurikaan ilmene mutta Guzzion kaltaisilla malmikasoilla polttoaineen syötön ja sytytysennakon suhde on aina kompromissi.

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #252 : Helmikuu 21, 2014, 20:32:43 ip »
IAW15X Writerista on uusi versio V0.26.

Nollausaika on jatkettu kolmesta kymmeneen sekuntiin (nyt kuluu 7 sekuntia enemmän aikaa...). Muuten pieniä kosmeettisia muutoksia tarkistussumman näytössä. Mac käyttäjät voivat nyt sammuttaa ohjelman standardimenusta.
"
- displayed checksum is now always 4 digit long
- increased delay for erase from 3 seconds to 10 seconds
- Mac OS X enabled quit by menu
"
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #253 : Helmikuu 21, 2014, 21:42:14 ip »
Jaaha. Pitää tallentaa jos tuleekin kohta kirjoitushommia....

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #254 : Maaliskuu 09, 2014, 21:38:28 ip »
Taas niin vaikeaa että alkaa mennä yli hilseen, mutta yritetään:

15M XDF V2.26

On ilmennyt muutamia uusia seikkoja, jotka on heti siirretty tuohon uuteen XDF –taulukkoon.

1. Vanha Quota –ohjelmisto 61600.428.00
Ei ollut yhteensopiva aikaisemman XDF –tiedoston kanssa. Sille on nyt olemassa omansa. Viimeinen Quota softa 61600.428.04 on kuitenkin yhteensopiva aikaisemman XDF –tiedoston kanssa.

2. Joitakin taulukon akseleiden tekstejä on korjattu

3. TPS Lookup –taulukko
Lähdekoodin tarkempi tutkiminen antaa olettaa seuraavaa: A/D –muunnin antaa jännitteen arvoina 0-255 (luku on kerrottava 19,6 mV:lla). Tätä arvoa suodatetaan sitten hiukan, jotta se ei hyppelehdi liikaa ja sitä käytetään TPS-Lookup –taulukossa valitsemaan astearvo. Siksi akselit on kuvattu nyt 0-F, jotta niihin voi kohdistaa hexadesimaaliarvon suoraan. 4A vastaa desimaalia 74, jolloin sitten 4 on Y–akseli ja A on X-akseli.

4. Uusi taulukko, jota ei ole sellaisenaan ecussa.
Tämä taulukko järjestää jännitearvot paikkohinsa. TPS-Lookup –taulukolla on nyt mahdollista kompensoida halvemman PF4C tps:n jännitekäyrä niin, että sitä voi käyttää alkuperäisen PF3C:n tilalla. Jotta kompensoinnin voi tehdä yksinkertaisilla jännitemittauksilla, on vielä uutena myös Voltit -taulukko.

5.Nyt voi myös lyhentää tai pidentää kylmäkäyntijaksoa

PS.
Myös 15RC eculle on uusi XDF V2.10. Joitakin korjauksia ja uutuutena mytös tuo "TPS-LookUp" -taulukko.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 11, 2014, 20:18:50 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.