Kirjoittaja Aihe: Guzzidiag - suomen kielellä  (Luettu 524542 kertaa)

Ikkala

  • Viestejä: 1 820
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #210 : Tammikuu 22, 2014, 20:51:12 ip »
Mitä ovat "speedo correction ja torgue" ?

Voiskohan tuolla ensin mainitulla säätää mittarivirhettä kenties.....?
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, BMW R1100S-03, BMW K100 rs -84, pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #211 : Tammikuu 22, 2014, 22:01:57 ip »
Siltähän tuo speedo näyttäis. Voi laittaa kerrointa.
Ei kait tuo torque kuitenkaan ole mikään kustomoitava "vääntörajoitus", eli saisi säätää tapauskohtaisesti miten vääntöä otetaan ulos.. Olisi vähän liian helppo ja hifi ollakseen totta.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #212 : Tammikuu 22, 2014, 22:09:40 ip »
Speedo Correction, käännöksenä kokolailla se mitä itsekin ehdotit. On vaikea keksiä kokeilematta tai taustatiedoitta mitä mikäkin on. Pitäisi päästä kokeilemaan. Se on kuitenkin tuolla säädettävällä "Tunable"-puolella. Laittaa ison muutoskertoimen niin mittarikin voi näyttää kunnon numeroita....

Torque taasen tarkoittaa sanana vääntömomenttia. Hiukan outoa sillä vääntömomentti moottorissa syntyy usean tekijän yhteisvaikutuksesta. Lieneekö jokin mutkikkaampi moniarvoinen parametri jolla voidaan vääntömomenttia jollain valitulla alueella muokata. Tiedä sitten. Pitäisi päästä kokeilemaan. Olisi kyllä poutakelit ja lämpömittarilukemakin oikea mutta se pieni "-" merkki numeron edessä tuntuisi syövän isomman mielenkiinnon.

Aika vähän säädettävää tuossa Speedossa mutta Torquessa on oikea taulukkokin. Näkyy olevan aika tasaiset luvut. Siitä päätellen se on niin kuin nunnannännit: olemassa ilman tarkoitusta.

Itse veikkaan että kyseisiä toimintoja, tai ainakaan toista niistä, ei ole otettu käyttöön eikä niillä ole siksi selkeää funktiota tässä kyseisessä pyörämallissa.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 20, 2016, 18:00:04 ip kirjoittanut motomatti »

Ikkala

  • Viestejä: 1 820
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #213 : Tammikuu 22, 2014, 22:14:13 ip »
Onko tuo Matin kuva brevan tiedostosta? Siinähän on tarkka nopeusmittari? Sportissa kun heittää sen 10%. Josko tuo 1630 olisi oikea luku. Jos tuo nyt on mittariin vaikuttava luku.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, BMW R1100S-03, BMW K100 rs -84, pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #214 : Tammikuu 22, 2014, 22:18:47 ip »
Joo, kieltämättä on voinut Brevan mittariin luottaa ja matkamittarikin pitää kutinsa kokolailla hyvin GPS:n kanssa. Tosin vain valtateillä ajaessa. Pikkutiellä kun taitaa GPS hiukan oikoa....

Tuo on se lukema minkä olen oman Brevan (1100 vm 2005) ecusta lukenut. Onko sulla eri numero? Vai ei numeroa ollenkaan?

Ikkala

  • Viestejä: 1 820
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #215 : Tammikuu 22, 2014, 22:21:39 ip »
Sportissa on 1547.  

Korjaan: kaikissa sportin vakiokartoissa  on 1547.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, BMW R1100S-03, BMW K100 rs -84, pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #216 : Tammikuu 22, 2014, 22:26:50 ip »
Etunavasta vissiin Sportissakin otetaan matka- ja nopeustieto. Olisiko eturenkaan profiilisuhteessa eroa?

Ikkala

  • Viestejä: 1 820
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #217 : Tammikuu 22, 2014, 22:37:05 ip »
Etunavasta kyllä, anturi on samassa paikassa kun brevassa (ja varmaankin norgessa). Rengaskoko on sama, 120/70-17.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, BMW R1100S-03, BMW K100 rs -84, pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #218 : Tammikuu 22, 2014, 22:43:34 ip »
Joo, on.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #219 : Tammikuu 22, 2014, 23:57:09 ip »
Mikähän tuo muutettava luku oikein olisi? Ei ainakaan etupyörän vierintäkehä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #220 : Tammikuu 23, 2014, 00:08:32 ap »
Kysäisin Pauldaytonalta:
"
Speedo
Korjaus on tarpeen kun vaihtaa karttaa ei abs pyörästä abs pyörään. Erityisesti jos on vanhan tyypin abs. Signaali tulee nopeusanturilta tai abs yksiköltä eculle, ja jatkaa siitä can bus väylää pitkin mittaritauluun. Jos pitää hiirtä TunerPro -ohjelman "hakemistopuun" sinisen neliön päällä, näkee joidenkin arvojen kohdalla Pauldaytonan kyseiselle asialle syöttämän tekstivihjeen (liitekuva).
Torque
Tällä haavaa ei ole tietoa mikä tämä on. 2011 jälkeen tulleissa Stelvioissa sillä voisi olla jotain tekemistä traction controllin kanssa.  Näyttäisi siltä, että jokaiselle vaihteelle voisi asettaa torque –arvon, mutta Guzzin kohdallahan ecu ei tiedä mikä vaihde on milloinkin päällä.
Karttojen säätämisestä yleensä
Ensimmäinen askel kaikille pyörille: lambda off. 8V moottorit: laihempaa seosta (ei rikkaampaa) alkuperäisiin karttoihin nähden. Näiden kohdalla löytyy parannettavaa tehtaan parhaaseen karttaan nähden: 1200Sport, Norge 2V, Griso 8V, Stelvio 4V.
"
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 23, 2014, 09:54:08 ap kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #221 : Tammikuu 23, 2014, 11:06:14 ap »
Näinhän se selvisi. Ainakin osittain. Onhan se jo huomattu aiemminkin että moottorinohjaustiedostoissa on "turhia" asetuksia siinä mielessä että järjestelmä on "viisaampi" kuin on itse ajoneuvo.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 20, 2016, 18:00:59 ip kirjoittanut motomatti »

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #222 : Tammikuu 23, 2014, 14:00:32 ip »
Nuo ylimääräiset johtuu varmaan siitä, että sama ohjelma on käytössä muillakin valmistajilla. Ducatissa tai Apriliassa todennäköisesti on vaihdeanturi lootassa, joka tietää mikä pykälä on tuvassa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ikkala

  • Viestejä: 1 820
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #223 : Tammikuu 24, 2014, 21:59:37 ip »
Erikoisen huomion tein. Kaasuläpän (TPS) maksimiasteet power commander kytkettynä on guzzidiagin mukaan 73.5 astetta. Ilman pc:tä 84,5 ast. Ei ymmärrä.  :P
Kartoissa suurin asteluku on 81 astetta.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, BMW R1100S-03, BMW K100 rs -84, pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #224 : Tammikuu 25, 2014, 10:08:30 ap »
Eikös se mene niin, että tps on potentiometri, jonka antama jännite menee eculle. Eculle on puolestaan annettu ”ohje”, mikä jännitemäärä vastaa mitäkin kaasuläpän avautumiskulmaa. PC III/PC V, nehän kytketään ihan eri tavalla järjestelmään.  Kiertääkö tps:n jännitetieto tässä tapauksessa jonkun PC V –nikaleen kautta niin, että se laskee hieman matkalla ?

Tässä tapauksessa Autotune lienee korjannut mahdolliset pikkuheitot, kun säätö on tehty reaaliajassa oikeassa ajossa. Mutta jos tulkitsee Autotunen tekemän Fuelmapin graafisesti itse ja siirtää sen käsin GuzziDiag -työkaluilla suoraan ecun karttohin (ja ajaa sitten ilman PC kapuloita uuden ecun kartan varassa), sitten tulee teoriassa pieni heitto, vai ?
  
[Ei liity tähän kun kyse on GuzziDiagin näyttämästä, mutta eikös PC omissa taulukoissaan puhu aina prosenteista, kun GD puhuu asteista, kaasuläpän asennon suhteen.]
V11 - it defines you.