>> "sähkön kanssa sopimuksen tehneet" <<
Ottamatta kantaa - kun en tiedä mitään - itse pyörän "viritykseen", on tuollainen 0,274 V sellainen pikku-pikku jännite, joka hukkuu helposti huonoihin kontakteihin. Paljonhan se ei ole, mutta ohjauspiireissä, joissa nimenomaan ohjaussuureena on jännite-ero, tuon jääminen johonkin huonoon liitokseen / rosvoliittimeen / tinaukseen saattaa aiheuttaa vekkuleitakin asioita. Toimimattomuutta, kummallisia tapahtumia, erilaisia virallisia lausuntoja, merkillisiä kummallisuuksia jne.
Joskus ähräsin laivassa melkein koko yön, kun jännitteen olisi pitänyt olla 14,2V, mutta oli vain 12,5V. Navigointilaskin laski liiketekijöitä väärin. Homma ratkesi kun uskon / älysin väsyneenä asian ja vaihdoin ao. komponentin.
Tässäkin tulee käsiin se sama asia, josta olen monesti murehtinut: Kun tekee johtohommia, niin kannattaa käyttää kunnon materiaaleja, kunnon työkaluja ja ehdotonta huolellisuutta. Kun se itselle miinan rakentaminen on vielä typerämpää kuin metsässä paleleminen. ( Tuon palelemisen voi välttää riittävällä vaatetuksella kotoa lähtiessä... )