http://wildguzzi.com/forum/index.php?topic=66012.0: ”Vasco DG” (Pete Roper): Varoituksen sana; karttojen päivittäminen PADS:illa
Joitakin sitaatteja yllämainitusta postauksesta:
- en halua aloittaa hysteriaa mutta tämä on asia josta ihmisten tulisi olla tietoisia
- on olemassa ilmeinen ongelma joidenkin karttapäivitysten tai siinä tarvittavien työkalujen kanssa, jotka voivat aiheuttaa
ongelmia kun olet päivittämässä 5AM ecua PADS:illa
- 1200 Sport 4V rutiinihuollossa PADS näytti että uusi kartta on saatavilla, asensin päivityksen
- pyörä kävi todella surkeasti, mukaan tuli tunnettu vaiva ”tyhjäkäynti suurenee kun vedän kytkintä”
- tehtaan työkaluilla ei ole mahdollista palata edelliseen karttaan
- toisella asiakkaallani oli samanlainen ongelma Norge 8V kanssa, johon koetin jopa toista uutta ecua (ei apua)
- oli otettava Guzzidiag käyttöön, imuroin Guzzidiag työkaluilla kartan toisesta toimivasta Sport 1200 4V pyörästä ja siirsin sen softan
pyörään, joka kävi huonosti: ongelma korjaantui välittömästi. Ei enää syötössä ongelmia, tyhjäkäynti ei enää noussut kun vedin
kytkintä, kaikki palasi tasan tarkasti takaisin siihen, missä olin ennen kuin päivitin kartan tehtaan työkaluilla
- ehdotan, että ennen kuin pääsemme asiasta täysin selville ihmiset miettivät huolellisesti onko viisasta päivittää karttoja PADS:illa.
Erityisesti Breva 1200, Sport 1200 4V ja Norge 8V kohdalla
- jos aiot jatkaa tuolla linjalla, suositan asentamaan Guzzidiagin ja tallettamaan alkuperäisen kartan ensin, jotta voit palata entiseen jos
tehtaan työkalut aiheuttavat ongelmia
”
”Pauldaytona” (toinen Guzzidiag kehittäjistä):
”
Työkalut jotka Guzzi toimittaa, tarkistavat ensin mikä kartta on asennettuna ja päivittävät tästä uudemman version tilalle. Ei ole mahdollista päivittää ”väärää” karttaa (esim Grison karttaa Norgeen). Jos päivittäminen ”kaatuu” kesken, työkalu ei pysty lukemaan vanhan kartan versiota (koska sitä ei enää ole olemassa), uutta karttaa ei enää voi syöttää. Tämä on syy miksi Guzzidiag osaa kirjoittaa minkä tahansa 5AM kartan mihin tahansa 5AM ecuun ja samalla tavalla esim. minkä tahansa 15M kartan mihin tahansa 15M ecuun. Kartan päivittäminen alkaa sillä, että vanha kartta pyyhitään ensin pois, mutta vain se osa muistia, missä itse kartta sijaitsee, ei sitä osaa muistista, mikä vastaa kommunikoinnista. Siis vaikka uuden kartan kirjoittaminen keskeytyisi (koska akusta loppuu virta), kirjoittamisen voi aloitta aina uudestaan. Yksikään ecu ei ole vielä rikkoutunut Guzzidiag –työkaluilla.
”
PS. Guzzidiag OBD -työkalusta on uusi versio jaossa, lähinnä Apple-entusiasteille korjauksia, jotain Linuxin kannattajille ja joku pikkujuttu myös Windows -versioon 15RC ecun kohdalla.