Kirjoittaja Aihe: Givi-laukut kiinni Californiaan?  (Luettu 35020 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
« Vastaus #45 : Kesäkuu 07, 2012, 18:27:08 ip »
Taitaa tosiaan Brevan "maanläheinen" painopiste pitää etutassun maassa. Eihän noihin laukkuihin valmistajan mukaan saa kovin montaa kiloa laittaakaan.

Tankkilaukun kansi on myös näppärä paikka naville, ei tarvitse telinettä mopoon, eikä unohdu paikalleen tauolla.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
« Vastaus #46 : Kesäkuu 07, 2012, 23:17:40 ip »
Joko sait sarvet muualle kuin otsaasi eli onko Iteljooni polkenut kuin Kusti ennen kun posti kulki?

Tänään oli postissa kaksi lähetystä, sarvilähetys Tampereelta ja vaihdevivustolähetys Ranskasta.

Siinähän se ilta meni rattoisasti. Vaan nyt on Jackalin ajoasento melkolailla vakion kaltainen, mitä nyt stonga ja satula ovat noin 3 senttiä vakiota korkeammalla.

Ei tunnu paskemmalta tuollainenkaan ajoasento. Luulisin että noin on hyvä ajaa pidempikin reissu.

Seuraavaksi sitten laukkujen kiinnityksen pariin.

Matti: ne neljä pulttia joilla oli tarkoitus kiinnittää stongan kiinnikepalat alkuperäiseen kiinnikkeeseen, oli muuten hyvät mutta sentin verran liian pitkät. Sahasin ja hyvä tuli. Eivät ole läpi ne alkuperäisen kiinnikkeen reiät.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
« Vastaus #47 : Kesäkuu 08, 2012, 00:21:07 ap »
Juu, pultista on hyvä lyhentää kierrepäästä. Toisesta päästä ei niinkään. Hyvä kun sopi. Mielestäni mainio keksintö. Samassa kaupassa on lisäosia tähän rakenteeseen että sarvet saa vielä ylemmäs. Itselläni on myös palikat joilla sarvia saa siirretyksi lähemmäs kuljettajaa tai miksei kauemmaksi. 1100 Brevaan tein myös korotuspalat. Vielä pitää tehdä sellaiset korotuspalat jolla sarvien kulmaa voi muuttaa. Ts sarvia lähemmäs mutta keskinäinen kulma loivemmaksi. Brevassa rajoittaa vaijereiden, letkujen ja johtimien pituus kovasti.

http://www.motomatti.fi/2010/12/ohjaustangon-korotus-mg-breva-1100.html

http://www.motomatti.fi/2012/06/stonen-sarvet-jackaliin.html

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
« Vastaus #48 : Kesäkuu 08, 2012, 07:58:45 ap »
http://www.motomatti.fi/2012/06/stonen-sarvet-jackaliin.html

Joop. Pistin toisinpäin kuin kuvassa; on leveämpi ote stongasta noilla kiinnikkeillä. Vaikka ei sillä varmaan 30mm paksulla stongalla niin väliä olekaan.

Vielä pitää kehittää takajarruun pidempi tanko. Saattaa olla että se mikä siinä äsken oli, oli alkuperäisestä lyhennetty. En muista.

Päästäkseni tallilta kotiin jouduin jatkamaan tuota lyhyttä jarrutankoa hieman kyseenalaisella keinolla, mutta pitää keksiä jotain fiksumpaa.

Ainiin. Alkoi olla kello paljon ja kiire kotio, eikä poraa löytynyt mistään, saatikka terää, niin jouduin tekemään rälläkällä ne kahvoissa olevat reiät, joihin katkaisijapimputtimet lukittuvat. Harmi, ne liikkuvat hieman.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
« Vastaus #49 : Kesäkuu 08, 2012, 08:49:11 ap »
Kemisk Metal auttaa väljiin "reikiin". Liimakauppiaalla on moista ainetta. Jos sitä ei löydy niin Plastic Padding hoitaa saman asian. Kun liima on pehmoista niin voit jo silloin laittaa tingeltangelit paikoilleen. Huom. Aine on sähköä johtavaa. Ei niin paljoa että sitä tunkeutuu katkaisijan sisään. Tuliko rälläkän osumia muuallekin sarviin? Siihen auttaa, ennen ruosteen syntymistä, kromimaali. Siveltimellä.

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
« Vastaus #50 : Kesäkuu 08, 2012, 10:49:15 ap »
Kemisk Metal auttaa väljiin "reikiin". Liimakauppiaalla on moista ainetta. Jos sitä ei löydy niin Plastic Padding hoitaa saman asian. Kun liima on pehmoista niin voit jo silloin laittaa tingeltangelit paikoilleen. Huom. Aine on sähköä johtavaa. Ei niin paljoa että sitä tunkeutuu katkaisijan sisään. Tuliko rälläkän osumia muuallekin sarviin? Siihen auttaa, ennen ruosteen syntymistä, kromimaali. Siveltimellä.

Loistava vinkki, kiitos! tuollahan sen reiän saa juuri oikeaan kohtaan ja erittäin napakaksi! Tuttua ainetta, mutten ole vuosiin käyttänyt.

Muualle ei tullut osumia. Tanko on nätti ja just sopivainen noiden sovittimien kanssa.

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
« Vastaus #51 : Kesäkuu 09, 2012, 21:32:17 ip »
voi vihdake.

tappelin koko päivän yleiskiinnikkeiden ja wingrack-härdellin kanssa.

tuloksetta. ärsyttääpä.

sain kerran symmetrisesti laukut oikealle paikalleen ja oikeaan asentoon, paitti että takapenkkiläiselle ei jäänyt persiintilaa.

purin pois yrittääkseni uudelleen, mutta ei siitä mitään tolkullista syntynyt. kirpale.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 10, 2012, 09:38:20 ap kirjoittanut MotoJussi »

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
« Vastaus #52 : Kesäkuu 10, 2012, 14:28:20 ip »
voi vihdake.


alan pikkuhiljaa uskoa ettei cali jackaliin saa yleiskiinnikkeillä givi-laukkusarjaa kiinni. vastahan noihin kiinnikkeisiin on palanut 400e riihikuivaa.

takaiskarit ovat sen verran muhkeat, että on pakko viedä wingrack todella kauas sivulle. samalla taas ei riitä yleissarjassa "kantama". Jos taas vie reilusti taapäin, tulee kaikkiin kiinnikkeisiin momentti samaan suuntaan.

perkeleen keksintö. kiertäkää kaukaa.

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
« Vastaus #53 : Kesäkuu 10, 2012, 17:51:28 ip »
takaiskarit ovat sen verran muhkeat, että on pakko viedä wingrack todella kauas sivulle. samalla taas ei riitä yleissarjassa "kantama". Jos taas vie reilusti taapäin, tulee kaikkiin kiinnikkeisiin momentti samaan suuntaan.

Momentin saa tapettua kun virittää pannan takalokarin yli. Ruma mutta epävarma, eli just hyvä.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
« Vastaus #54 : Kesäkuu 10, 2012, 21:47:06 ip »
Pistä kuvaa aiheesta, niin vois antaa ideoita. Mitä taaemmaksi systeemiä vie taaksepäin, sitä labiilimpi kokonaisuudesta tulee.
Forza Moto Guzzi!

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
« Vastaus #55 : Kesäkuu 10, 2012, 23:37:45 ip »
Pistä kuvaa aiheesta, niin vois antaa ideoita. Mitä taaemmaksi systeemiä vie taaksepäin, sitä labiilimpi kokonaisuudesta tulee.

... ja mitä edemmäksi sen laittaa, sitä vähemmän mamma sopii kyytiin :)

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/534103_10150958968587722_1368187792_n.jpg luulisin että siitä tuli tuollainen.

vielä pikku säätöä ja se taitaa olla siinä. Nylokit puhkinuxxittuina ja kiinnikkeet naarmuilla .)

ongelma on että tellinki on per puoli kiinni kolmella tangolla, jotka kaikki ovat kiinni etupäästään rungossa ja takapäästään sitten wingrackissä.

gravitaation ja muiden voimien aiheuttama momentti menee siis tankojen vääntöön ja wingrack kokonaisuutena taipuu alaspäin, eikä tietenkään mitenkään saa muttereita "niin tiukkaan" ettei tätä tapahtuisi. vaan minkäs teet kun en parempiakaan kiinnityspaikkoja ja -tapoja löytänyt.

momentin tappamiseksi pistin pannan takalokasuojan yli. panta estää wingrackin painumisen alaspäin. taidan vielä katsella, saisiko tuon painumisen/kiertymisen topattua jollain fiksummalla tavalla

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
« Vastaus #56 : Kesäkuu 10, 2012, 23:57:47 ip »
Kunhan vaan pysyy kasassa eikä ala vipattaa normivauhdissa motarilla.
Forza Moto Guzzi!

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
« Vastaus #57 : Kesäkuu 11, 2012, 09:57:53 ap »
Kunhan vaan pysyy kasassa eikä ala vipattaa normivauhdissa motarilla.
''

Käytiin eilen koeajamassa kaksi päällä taajamanopeudella.Yksi pultti menee pikkaisen liian pitkälle takalokarin sisälle. Töyssyssä kuului "runts" kun takarenkaaseen alkoi syntyä uutta uraa.

Yksi päällä ei mitään ongelmia, eikä tuo vaimokaan montaa kymmentä kiloa paina.

Hoidan tuon pultin, tsekkaan saako takaiskareita jäykemmiksi ja mietin tuota panta-juttua. Ohessa linkki kuvaan joka toivottavasti hämmentää tarpeettomasti lisää.

http://koti.kapsi.fi/~jsavola/2012-06-11-102.jpg

Edit: Enpä muista mitä nuo säädöt noissa iskareissa tekevät: esijäykistys? vaimennus?

Edit: tuossa kuvassa on vielä yksi pala, jonka aion poistaa, tuossa keskimmäisessä tangossa. Palasta ei ole mitään hyötyä, päinvastoin, juuri tuossa kohdassa ja tapauksessa.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
« Vastaus #58 : Kesäkuu 11, 2012, 23:01:32 ip »
Iskareista löytyy kaksi säätöä: jousen esijännitys alapään kromiholkkia pyörittämällä ja numerokiekolla paluuvaimennus. Jokaista jousen esijännityspykälää kohden pitää paluuvaimennusta kiristää 3 - 5 numeroa että vaimennusteho säilyy. Muistaakseni.

Onhan sulla porakone, onhan? Poraa lattaan toinen reikä edellisen viereen ja rungon kulmakappaleeseen niin alkaa ryhtiä löytyä ja jos on mahdollista, lyhennä lattaa.

egon

  • Viestejä: 973
Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
« Vastaus #59 : Kesäkuu 12, 2012, 08:28:47 ap »
Onko satulan alta taaksepäin ulottelevan runkoputken päässä pultinreikää? Sehän on luonnollisin paikka ottaa vastaan maan vetovoima laukkuihin nähden. Siihenkin kyllä pitää varmaan tehdä jotain levityspalaa että saa runkoputken ja telineen välisen raon kurottua umpeen. Eteenpäin suunnatuilla reaktiotangoilla sitten estetään koko zydeemiä pyörähtämästä sen varsinaisen kannatinpultin ympäri. Tuo panta tietenkin toimii aika hyvin samassa tarkoituksessa, mutta siitä ei tule tukea telineen poikittaiseen kallisteluun nähden eikä se etä laukkusysteemiä hypähtämästä ylöspäin nimismiehenkiharoissa.