Kirjoittaja Aihe: Givi-laukut kiinni Californiaan?  (Luettu 34959 kertaa)

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
« Vastaus #60 : Kesäkuu 12, 2012, 09:14:37 ap »
Onko satulan alta taaksepäin ulottelevan runkoputken päässä pultinreikää? Sehän on luonnollisin paikka ottaa vastaan maan vetovoima laukkuihin nähden. Siihenkin kyllä pitää varmaan tehdä jotain levityspalaa että saa runkoputken ja telineen välisen raon kurottua umpeen.

On siinä, ja tukeva onkin. Mainittu reikä on käytössä. Siitä menee tanko http://koti.kapsi.fi/~jsavola/2012-06-11-102.jpg kuvassa näkyvään toisiksi vasimpaan pultinreikään.
 

Lainaus
Eteenpäin suunnatuilla reaktiotangoilla sitten estetään koko zydeemiä pyörähtämästä sen varsinaisen kannatinpultin ympäri. Tuo panta tietenkin toimii aika hyvin samassa tarkoituksessa, mutta siitä ei tule tukea telineen poikittaiseen kallisteluun nähden eikä se etä laukkusysteemiä hypähtämästä ylöspäin nimismiehenkiharoissa.   

Vapausasteitahan on kuusi, ja kaikki pitäisi olla tukittu (x-, y-, z-siirtymä, x-, y-, z-kiertymä). Nyt ei ylöspäin nousemista ole torpattu tarpeeksi hyvin, ja sille olisi varmasti syytä tehdä jotain.

Jos pistäisi pannan sijaan molemmille puolille raudan joka torppaisi nousun ja laskun (käytännössä kiertymän rätkän vaakasuunnassa poikki-akselin suunnassa) niin kyllä se sitten taitaisi olla valmis.

Nyt kun on paikka löytynyt telineelle, voi yksittäisiä muutoksia tehdä "suhteellisen helposti".

millegt

  • Viestejä: 598
Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
« Vastaus #61 : Kesäkuu 12, 2012, 14:43:21 ip »
Saako sitä keskitankoa iskarin ylä korvaan kiinni, eikö siellä lokarin sisällä ole rautaa missään mistä saisi pystytuen takalaukun raudalle, sillä se homma hoituisi, saisko sinne rapattua jonkun latan kiinni millä pääsisi pystyvoimia ottamaan kiinni

egon

  • Viestejä: 973
Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
« Vastaus #62 : Kesäkuu 12, 2012, 15:44:20 ip »
Tuo keskimmäinen puikko jäykistää kiinnitystä aika vähän. Jos pystykuormat tulevat runkoputkien jatkeille, niin laukkusysteemin kippaamisen tai eteenpäin kaatumisen jäykistäisi tehokkaasti kun olisi aineet millä aliimmaisen ja samalla etummaisen kiinnityspisteen saisi kytkettyä vaikka takajousen yläkorvakon kanssa saman pultin alle. Tai vaikka keskimmäisenkin tangon kun saisi kiinni sinne ylös niiin tulisi tukevampi. Tuolla tavalla jalkatapin kiinnitysrautaan vedettynä se toimii vähän kuin köytenä. Saattaapa se pysyä niinkin, mutta itsellä on vastaavan laukkusysteemin kiinnityksestä sen verran kokemusta että uhraisin kotona vielä hiukan aikaa ja vaivaa ettei tarvi tehdä sitä jossakin keskellä ei mitään ja vähäisillä työkaluilla.

Suoraan takalaukun alta on vaikea löytää kiintopistettä, olen kerran joutunut senkin väkipakolla hakemaan kuin Ukrainassa putosi koko zydeemi huonolle mallille kun omatakemistä kiinnikkeistä murtui liitos hemmetinmoisen jytkytyksen seurauksena. Tilapäisavuksi löytyi ojasta laudan pätkä, joka mahtui takalaukun alle ja toinen pää takamatkustajan peffan alle. Sillä keinoin tultiin ihmisten ilmoille ja lopulta löydettiin paikka, jossa oli hitsauskone. Siitä eteenpäin elämä olikin kuin silkkiä vaan. 

Nuo laukuthan on todella hyvät, joten niiden puolesta on tulossa hyvät reissut.    

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
« Vastaus #63 : Kesäkuu 12, 2012, 20:14:49 ip »
Saako sitä keskitankoa iskarin ylä korvaan kiinni, eikö siellä lokarin sisällä ole rautaa missään mistä saisi pystytuen takalaukun raudalle, sillä se homma hoituisi, saisko sinne rapattua jonkun latan kiinni millä pääsisi pystyvoimia ottamaan kiinni

Kyllähän iskarin yläkorvakkeissa on pultinreikä. H&B:n tavarateline/sissybar oli niissä kiinni. Pitää miettiä, uskaltaako niihin laittaa laukkujen kiinnikettä.

Lokarin sisäpuolella on pelkkää ilmaa, mutta lokari itse on paksua peltiä. Mietin jopa sellaista että laittaisin takalaukun alta kiinnikkeen takalokariin. Niitähän on sellaisia värinänvaimennusjuttuja: Paksu kumi jossa on jenka molemmissa päissä.

Vielä tässä ehtinee hieman säätää.