Kirjoittaja Aihe: Givi-laukut kiinni Californiaan?  (Luettu 34960 kertaa)

MotoJussi

Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
« Vastaus #15 : Huhtikuu 12, 2012, 15:17:39 ip »
Ootko kokeillut kankaisia satulan yli heitettäviä laukkuja? LM IV:ssä toimi mm Kreikkarundilla ihan hyvin. Centaurossa putkien päät tulee sen verran ylös, että ko laukkuihin paloi reijät ja spittareiden kantalaput alkoivat hiiltyä. Onneksi huomasin ajoissa, ettei alkanut lasti putoilla baanalle. Jeesusteipillä paikkasin ja kiristin ylemmäksi ja edemmäksi. Sittemmin hankin merkkikohtaisen H&B-sarjan Piikkiöstä.

Olen kokeillut kankaisia satulan yli heitettäviä laukkuja ja ajanut sellaisten kanssa ainakin Tampereelle ja takaisin. Siksi ostin jo aikaisemmin kovat muoviset sivulaukut.

Ainoa mikä siis uupuu, on laukkujen (jotka minulla siis jo on) kiinnitys moottoripyörään (joka sekin minulla jo on).

kaide

• Rookie_1977
« Vastaus #16 : Huhtikuu 12, 2012, 17:45:46 ip »
Ja sitten hoksasit, että moottoripyörän puoleiset kiinnityskohdat puuttuvat kustomoinnin seurauksena  ???
Forza Moto Guzzi!

Vierailija

« Vastaus #17 : Huhtikuu 12, 2012, 19:59:28 ip »
Tuossa on kuva H&B -raudoista (Jackal), missä näkyy kiinnikepisteet. Ovat melko kaukana toisistaan. Cali 3 -rautoja saa esim. valpolinillta mutta ne ovat ihan eri näköiset kiinnikepisteiltään kuin nuo.

Just tajusin, että mullahan ei ole noita alhaalla olevia kiinnityspaikkoja enää.

Näinköhän joutuu hankkimaan "wingrack"-lätkät (?) ja leikkaamaan liimaamaan lattaraudasta tai vastaavasta sitten omaan pyörään sopivat systeemit.

Ei kyl oikein kuulosta voittajan vedolta.

Muistaakseni se yleiskiinnikesatsi tuli kiinni takajalkatapin kiinnikkeeseen ja takaiskarin yläkiinnikkeseen sekä matkustajan tartuntakahvoihin. Jos alhaalla ei ole mitään, niin kiinnityksestä tulee hutero - ja just sellainen oli Floridan alkuperäinen Guzzi-viritys, vain kahvoissa kiinni: kiinnikkeitä ja pultteja katkeili koko ajan, yleiskiinnikesarjan asentamisen jälkeen ei ongelmia.  :)
Emeritus-guzzisti

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
« Vastaus #18 : Huhtikuu 12, 2012, 21:15:04 ip »
Se yleissarja on/oli hyvä. Sain sillä kawan 1100 zzr:ään laukut kiinni tukevasti. Ja sehän on muovia koko peräpää.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

MotoJussi

« Vastaus #19 : Huhtikuu 13, 2012, 10:13:09 ap »
Ja sitten hoksasit, että moottoripyörän puoleiset kiinnityskohdat puuttuvat kustomoinnin seurauksena  ???

No ekana huomasin että ei huvita kangaslaukkujen kanssa nysvätä.

Sitten huomasin että mulla on kolme givin laukkua.

Seuraavaksi oivalsin että "hitto vie, en saa laukkuja kiinni kun ei ole kiinnitystellinkejä". Vasta viimeiseksi huomasin että pyörästäni on taidettu kustomoida osa jalkatappien kiinnikkeistä pois. Voi olla että ne tarpeelliset ovat vielä paikalla, mutta varmuutta tästä ei ole.

Taustallahan on se, että satulaa piti nostaa, kun jalkatappeja piti siirtää taaksepäin, kun jalkatapit eivät sopineet aiempiin kohtiinsa kun oikealla kyljellä mötkötti remmiahdin.

kaide

• Rookie_1977
« Vastaus #20 : Huhtikuu 13, 2012, 11:07:17 ap »
Varminta on hommata yleismallin teline ja kiinnikkeet. Joku putkimallinen. On makuasia, mutta mun mielestä ei oo olemassa paljon rumempaa systeemii ku Wingrack. No voihan sen sitten riisua pois reissun jälkeen. Jos tyyli ja ulkonäkö merkitsee

Onhan tää joskus kimuranttia näillä palstoilla selvitellä eri juttuja. Niinku esimerkiks nuo ODB-kaapelit erilaisista käyntihäiriöistä puhumattakaan.
Forza Moto Guzzi!

Vierailija

« Vastaus #21 : Huhtikuu 13, 2012, 16:06:48 ip »
Varminta on hommata yleismallin teline ja kiinnikkeet. Joku putkimallinen. On makuasia, mutta mun mielestä ei oo olemassa paljon rumempaa systeemii ku Wingrack. No voihan sen sitten riisua pois reissun jälkeen. Jos tyyli ja ulkonäkö merkitsee
<snip>

Joo, mut laukku siihen päälle niin ei näy.  ;)
Emeritus-guzzisti

MotoJussi

« Vastaus #22 : Huhtikuu 13, 2012, 16:55:51 ip »
Jos tyyli ja ulkonäkö merkitsee

Et ole nähnyt Jackaliani. Tyyli ja ulkonäkö ei merkitse ;)

Kaijus

« Vastaus #23 : Huhtikuu 13, 2012, 18:29:51 ip »
Mä näin sen Piikkiössä enkä enää ollenkaan ihmettele, että vian (vikojen?) etsintä siitä oli niin vaikeaa.. ;D :P

Antsu

• Murr
« Vastaus #24 : Huhtikuu 13, 2012, 19:50:35 ip »
Hepco&Becke nahkalaukut, sopii kalistimeen noin niinkun visuaalisesti. Mulla oli nahkaiset ja eipä lasinen laulukirja kolissut tyhjässä laukussa. Jes.

Selävä on. Sulla  jo ne muoviset kotelot. Voih.

MotoJussi

« Vastaus #25 : Huhtikuu 13, 2012, 22:58:05 ip »
Mä näin sen Piikkiössä enkä enää ollenkaan ihmettele, että vian (vikojen?) etsintä siitä oli niin vaikeaa.. ;D :P

no niin...

on siinä suunilleen kaikki ne osat mitä voi ajatellakin siinä olevan. vähän eri paikoilla ja osa vähän erilaisina mutta kuitenkin...

kaide

• Rookie_1977
« Vastaus #26 : Huhtikuu 14, 2012, 00:04:09 ap »
Jos tyyli ja ulkonäkö merkitsee

Et ole nähnyt Jackaliani. Tyyli ja ulkonäkö ei merkitse ;)

Oon nähny Piikkiön pihalla joskus, mutta siinä oli ahtimen murikka kiinni silloin ja se jotenkin tasapainotti näkymiä. Ruuvaa se takaisin, niin on aivan sama onko Wingräkki vai nahkalaukut käytössä.
Forza Moto Guzzi!

Targa 2

« Vastaus #27 : Huhtikuu 14, 2012, 19:33:30 ip »
Kätevämpi veljeni osti Givin laukkutelineitä varten vain ne kolme kiinnityspalikkaa/ laukku. Telineen runko syntyi 12 mm:n putkesta taivuttelemalla ja hitsaamalla. Laukun takaseinähän on suora ja kiinnitys perustuu noiden kolmen kiinnikkeen oikeaan sijoitteluun. Telineen design on muuten vapaa.

MotoJussi

« Vastaus #28 : Huhtikuu 17, 2012, 15:52:21 ip »

tilasin http://shop.teamlaine.fi/index.php?main_page=product_info&products_id=162982

harmi kun ei ole mitään tietoa tuolla et millainen se on ja mihin se sopii.

mut onpahan raami mihin sovitella.

MotoJussi

« Vastaus #29 : Huhtikuu 19, 2012, 21:39:19 ip »
mut onpahan raami mihin sovitella.

Tuli postiin tänään laukkuraudat. Niissä on pyörän puolella kolme kiinnikettä. Kaksi laitimmaista taitaa sopia Jackaliin. Keskimmäistä pitää vielä kehitellä. Jotain raudanpalaa voisi ajatella. Lattaraudan palaa jos rei'ittäisi ja taivuttelisi.

Tellinkien sopivuutta givi-laukkuihini en tiedä vielä.

« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 20, 2012, 09:35:03 ap kirjoittanut MotoJussi »