Kirjoittaja Aihe: California 1400  (Luettu 170007 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: California 1400
« Vastaus #270 : Helmikuu 02, 2013, 10:00:24 ap »
On kyllä itsensä pettämistä sanoa, ettei paino tunnu paikallaan. Kyllä tasan tuntui! On toki hieno pyörä katsella, mutta tuon hintaluokan pyörän viimeistely pitäisi olla aika paljony korkeammalla tasolla.. Nyt kun livenä näki, niin aika selvää on ettei Eurooppa ole ollut mielessä päämarkkina-alueena, jonne tuo on segmentoitu.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ikkala

  • Viestejä: 1 820
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: California 1400
« Vastaus #271 : Helmikuu 02, 2013, 16:36:08 ip »
On kyllä itsensä pettämistä sanoa, ettei paino tunnu paikallaan.

Lisää puuroa ;D
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, BMW R1100S-03, BMW K100 rs -84, pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: California 1400
« Vastaus #272 : Helmikuu 02, 2013, 18:24:26 ip »
On kyllä itsensä pettämistä sanoa, ettei paino tunnu paikallaan.

Lisää puuroa ;D

Ei taida mun kohdalla tarvita..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: California 1400
« Vastaus #273 : Helmikuu 02, 2013, 19:02:36 ip »
Ei se nyt niin painava voi olla.
Forza Moto Guzzi!

BMW

  • Viestejä: 338
Vs: California 1400
« Vastaus #274 : Helmikuu 02, 2013, 19:06:22 ip »
On kyllä itsensä pettämistä sanoa, ettei paino tunnu paikallaan. Kyllä tasan tuntui! On toki hieno pyörä katsella, mutta tuon hintaluokan pyörän viimeistely pitäisi olla aika paljony korkeammalla tasolla.. Nyt kun livenä näki, niin aika selvää on ettei Eurooppa ole ollut mielessä päämarkkina-alueena, jonne tuo on segmentoitu.
Ei kyllä minusta tuntunu siinä paikallaan keikutellessa sen painavammalta kun mun Cali, jos niinkään painavalta. Ja mä luulen että mun Cali on kevyempi kun sun Cali etten oikeen tiä mikä tässä mättää. Taidat vaan olla ottanu valmiiks  sen asenteen että se on liian painava, liian heikkotehonen ja muutenkin pettymys, nin siitä ei pääse irti. Eihän se mikskän kilpuriks o ajateltukkan mutta varmaan pääsee riittävällä vaudilla mutkastakin tietä näkymättömiin. Ajoasento oli mulle kovasti hyvän tuntunen, enkä tosiaan tossa viimeistelyssäkään mitään isompaa ongelmaa nähny. Enkä o mikään Guzzifanaatikko; on noita muitakin pyöriä siunaantunu ja monenlaisilla tullu ajeltua yli 45 vuotta mutta oli vaan minusta luonnossa odotuksiakin paremman olonen. No, kaikille ei tietenkän voi olla mieliks.

Jouko S

  • Viestejä: 855
Vs: California 1400
« Vastaus #275 : Helmikuu 02, 2013, 19:09:53 ip »
Nyt kun livenä näki, niin aika selvää on ettei Eurooppa ole ollut mielessä päämarkkina-alueena, jonne tuo on segmentoitu.
Päämarkkina-alue lienee Euroopan ulkopuolella, mutta näkyvät tehtaan virallisten nettisivujen mukaan panostavan näkyvyyteen myös Euroopassa, kun ovat laittaneet ständit Euroopan vilkkaimmille lentokentille Roomaan, Milanoon, Pariisiin, Frankfurtiin ja Lontooseen. Markkinointi on nyt kyllä aivan jotain muuta, kuin menneinä vuosina. Toivotaan, että se kantaa ja Mandellon tehdas saa uutta potkua.

Tuli mieleen vielä noista uuden Calin hinnoista, lentokentistä, tulevasta talvilomasta ja lompakosta: Ei muuta kuin lentäen rengasmatkalle..kiiltäviä uusia Caleja tämän tästä ja varmasti sais tuhlattua käsirahan verran..siinä saattaisikin olla järkevin ratkaisu..

Jouko
 

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 553
Vs: California 1400
« Vastaus #276 : Helmikuu 02, 2013, 19:16:06 ip »
Moro,
Ajoasento kovasti passeli, ainakin noin kylmiltään.
Ei tarvitse kurotella käsiä stongalle ja polvikulma sopivan loiva rentoon menoon.
Paljon loivempi kuin nykyisessä Calissa.
Nousi helposti tallalta pystyyn ja jalat ylttivät tukevasti maahan.
Sivulaukut ovat hienot, mutta malliltaan epäkäytännölliset.
Kokonaisuus ei tuottanut pettymystä!
t. Kimmo
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: California 1400
« Vastaus #277 : Helmikuu 02, 2013, 20:29:22 ip »
On kyllä itsensä pettämistä sanoa, ettei paino tunnu paikallaan.
Sanoo mies, joka on itse sen verran roisin kokoinen, että kappaleen tai pyörän massa ja koko ei juuri aiheuta estettä käsittelyyn  ???
(VS: huoltotaso vai huoltopukki 21.10.2011)

Titaniumin kuski

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: California 1400
« Vastaus #278 : Helmikuu 02, 2013, 21:44:41 ip »
Se että minusta löytyy sen ja sen verran papua ei poista uudesta Calista kiloakaan. En väittänyt ettenkö jaksaisi ko. Mopoa käsitellä, vaan että pyörä on raskas ja se tuntuu käsiteltäessä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Jouko S

  • Viestejä: 855
Vs: California 1400
« Vastaus #279 : Helmikuu 02, 2013, 23:11:26 ip »
Jäitä hattuun!

California 1400 tuntuu herättävän mielipiteitä, ja tottakai tunteitakin, suuntaan jos toiseen. Todella hyvä asia! Sehän on Guzzi! Kylmiä tyyppejä on nyt istuttu useamman Gruppolaisen toimesta ja mikä tärkeää, ja erityisen toivottavaa, myös "tulevien" Gruppolaisten toimesta. Jotkut perustavat tämän hetkiset mielipiteensä alan lehtien testeihin, jotkut "luottavat" Piaggion insinööritaitoon, jotkut luovat mielipiteensä "vastaavien" pyörien perusteella, kuka mitenkin. Keskusteluissa on painoa, pituutta, astinlautaa, kaikkea mahdollista, mitä nyt moottoripyöristä yleensä voi löytyä. Tämäkin on ihan hyvä asia! Keskustelua pitää olla. Tosiasia on vaan yksinkertaisesti näin helmikuun alussa, että KUKAAN MEISTÄ EI TIETTÄVÄSTI OLE KOEAJANUT UUTTA CALIA, eikä kukaan meistä TIEDÄ oikeasti, millaista uudella Calilla on ajaa ja omistaa. Kaikki puhe siitä on pelkkää spekulaatiota. Senhän jokainen meistä tietää, tai ainakin pitäisi tietää, että on aivan turha odottaa Californialta ratapyörän tai sportin ominaisuuksia. Milloin Californiasta sellaista on löytynyt?. Californiahan on ollut aina pohjimmiltaan reissumiehen pyörä. Sellaiseksi se on tehty. Toivottavasti uusi Cali jatkaa sitä perinnettä. Uudet sportit tulevat uuden Calin vanavedessä, jos tulevat. Otetaan tämä uutuus vastaan yhdessä positiivisesti. Negatiiviset käyttöa koskevat asiat tulevat ilmi sitten myöhemmin, jos ovat tullakseen. Turhat mutinat pois..

Jouko   

gotler

  • Viestejä: 256
Vs: California 1400
« Vastaus #280 : Helmikuu 03, 2013, 09:45:09 ap »
Edelleen olen sitä mieltä, että pyörä tulee yllättämään esim. ajettavuudellaan, käsiteltävyydessä ja käytännön suorituskyvyssä positiivisesti. Vertailut pitää tehdä vaan oikeassa, samassa luokassa. Varmasti on kömpelö, verratessa vaikkapa Helkama Raisuun. Ja juuri tällaista uutuutta Guzzi tarvitsee. Olisi tarvinnut jo paljon aiemminkin. Jos meinataan, että uusia harrastajia tälle merkille saadaan. Alkaa olla meidän keski-ikä jo aika korkea.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: California 1400
« Vastaus #281 : Helmikuu 03, 2013, 12:32:40 ip »
Se on vaan niin, ettei tuolla saada nuorempaa sakkia Guzzin sarviin. Hienohan tuo on ja moderni. Löytää varmasti kuskinsa. Jospa tuosta tulisi vaikka uusi Bellagion kaltainen versio tulevaisuudessa. Siinä olisi sitten ne ominaisuudet, mitä nuorempi polvi odottaa. 
Hyvä pyörä, parempi mieli.

gotler

  • Viestejä: 256
Vs: California 1400
« Vastaus #282 : Helmikuu 03, 2013, 14:27:58 ip »
Ei varmaankaan jus tällä mallilla. Mutta sillä ajatuksella saadaan, että tarjotaan välillä jotakin uutta. Ja tämän pyörän näen hyvinkin uutena, ainakin Guzziksi. Ja jos ei nuoria harrastajia tuo, niin varmasti uusia harrastajia. Sopivasti erottuu luokassaan.

Ja onnittelut heille, jotka on pyörän ostaneet!

Tuulenpoika

  • Viestejä: 280
Vs: California 1400
« Vastaus #283 : Helmikuu 03, 2013, 20:08:06 ip »
Tulipa käytyä ottamassa kylmät tyypit Caliin.Hieno pyörä .Ajoasento tuntui sopivalta eikä pyörä paikallaan tuntunut erityisen raskaalta.Mutta ,seuraava pyörä on Kessu,Stelvio tai Trumpan vastaava.Odotellan että käytettyjä Stelvioita tulisi markkinoille tai sitten täytyy hakea Saksasta.

alfaiomega

  • Viestejä: 14
Vs: California 1400
« Vastaus #284 : Helmikuu 03, 2013, 22:30:58 ip »
Vuosi sitten aloitin tämän ketjun ja tänään tulin sitten tarttuneeksi ohittamattomaan messutarjoukseen. Jos siitä ei pääse ohi elkä yli, niin pakko oppia elämään sen kanssa   :D