Kirjoittaja Aihe: California 1400  (Luettu 171601 kertaa)

Peki

  • Viestejä: 155
Vs: California 1400
« Vastaus #225 : Marraskuu 28, 2012, 16:35:31 ip »
Itse ihmettelen lähinnä sitä, miksi uuden mallin pitää olla edellistä huonompi ominaisuuksiltaan. Tahallaan pilattu..

Miten niin pilattu? Tuo uusi Californiahan nimenomaan ON kaikilta olennaisilta ominaisuuksiltaan parempi kuin edeltäjänsä. Jos ei tykkää customipyöristä niin sitten ei tykkää. Mutta on älytöntä arvostella Guzzia siitä, että se on yrittänyt tehdä pyörästä mahdollisimman hyvän lajinsa edustajan. Pyörää pitää arvostella sen käyttötarkoituksen mukaan: Ei kai kukaan arvostele Norgeakaan sen perusteella, oliko SP3 sitä parempi vai huonompi ajettava metsäpoluilla. Tai MGS-01-konseptia sen mukaan, olisiko sillä ollut mukavampi ajaa täyteen lastattuna kaksi päällä Euroopan halki kuin Daytonalla.

Tämä alkaa kuulostaa vähän samalta kuin täällä ja muillakin Guzzi-palstoilla joskus vuosi sitten ilmennyt narina pikkulohkoista: niitäkin haukuttiin lähinnä siksi, että ne olivat juuri sitä mitä niiden oli tarkoituskin olla.

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: California 1400
« Vastaus #226 : Marraskuu 28, 2012, 17:44:00 ip »
Pekin kanssa samaa mieltä !    8)
Titaniumin kuski

Reima

  • Vieras
Vs: California 1400
« Vastaus #227 : Marraskuu 28, 2012, 17:44:43 ip »
Lisää hehkutusta MCN:n testimuodossa ... vai onko tämä vain masokistista itsensäkiusaamista ja lisää suolaa haavoihin  ???
http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/First-rides-tests/2012/November/nov2312-first-ride-new-moto-guzzi-california/

He says: "I've been riding it along the coast road between Cannes and St Tropez and am loving it so far. It still retains that classic Guzzi character, the way the big V-twin rocks a little at standstill and so on, but once you get going is incredibly smooth – it's the smoothest Guzzi I've ever ridden.

On se vaan makee, ja haaveita saa olla!!

Älkää pojat turhaan väitelkö, kyllä pyöriä riittää jokaiseen makuun  ;D

gotler

  • Viestejä: 256
Vs: California 1400
« Vastaus #228 : Marraskuu 28, 2012, 19:34:23 ip »
Tämänkin pyörän ajo-ominaisuudet tulee yllättämään positiivisesti. Aivan kuten Triumphin Thunderbird 1600 teki aikoinaan. Jos pyörät kehittyy, siitä ei pidä katkeroitua.Itse itseäni lainaten, on se ollut itkeminen siitäkin, että aletaan turhaan tehdä raskaita kaksipyttyisiä, kun entinen (oma) makaavasylinterinen Guzzi on ollut täydellinen.

egon

  • Viestejä: 973
Vs: California 1400
« Vastaus #229 : Marraskuu 29, 2012, 12:25:49 ip »
Tuo smooth on paljon makuasia. Minusta vanhemmissa Guzzeissa ja Harrikoissa viehättää tietynlainen vanhanaikainen karkeus. Moottorin pitää näkyä, kuulua ja tuntua eikä haittaa mitään vaikka tuoksahtaakin bensan ja/tai pakokaasun ja öljynkatkulta. Tämä on yksi syy miksi esim. japskikustomeista mielellään yritetään jälkirakentaa hiukan rouheempia kun alkuperäisestä ei kuulu juuri mitään, ei tunnu paljon miltään eikä näytäkään erityisen persoonalliselta.

Monikin nykypyörä on kuin olisi Stömbergin sähkömoottori muovikomuloitten alla ja vauhtia säädellään kahvan potentiometristä. En osta semmoista.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 29, 2012, 14:29:59 ip kirjoittanut egon »

California

  • Viestejä: 187
  • on the Route 66
Vs: California 1400
« Vastaus #230 : Marraskuu 29, 2012, 12:41:06 ip »
Tuo smooth on paljon makuasia. Minusta vanhemmissa Guzzeissa ja Harrikoissa viehättää tietynlainen vanhanaikainen karkeus. Moottorin pitää näkyä, kuulua ja tuntua eikä haittaa mitään vaikka tuoksahtaakin bensan ja/tai pakokaasun ja öljynkatkulta. Tämä on yksi syy miksi esim. japskikustomeista mielellään yritetään rakentaa hiuikan rouheempia kun alkuperäisestä ei kuulu juuri mitään, ei tunnu paljon miltään eikä näytäkään erityisen persoonalliselta.

Samoila linjoila. Täydellistä pyöräähän ei olekaan. Tämä uusi California lähentelee perfektomentoa, mutta, jos multa ois kysytty suunnitteluvaiheessa, olisi uusi moottori ollut edelleen kaksiventtiili kansilla (joo päästömääräykset mutta harrikat on esim. edelleen kaksiventtiilikansilla ja kyllähän niitä euroopassa myydään ja varmaan vastaisuudessakin). Kuutiotilavuus on minusta hyvä, ei se tarvi isompi olla isossakaan kustomissa. Moni tosiaan lukee miinukseksi moottorin pikku vatkaukset, stongan tärinät yms. (eriyisesti moottoripyörälehtien testikuskit) Mulle ne tuo vaan fiilistä ja kuuluu rouhean kustomin luonteeseen. Tietysti amalgaamit ei saa kuitenkaan irrota hampaista. Ilmeisesti tuo uusi Cali vatvoo kuitenin tyhjäkäynnillä ja alhaisimmilla kierroksilla ihan kivasti, että ei vissin ihan Japsilinjalle ole lähetty. Toivotaan siis että ei ihan liian tasanen peli jotta sitä Mandellon Flavouria olis jäljellä... :) Ymmärrän myös, että uudessa versiossa on haettu ehkä enemmän limusiinimaista mukavuutta matka-ajoon.
Moto Guzzi v85tt Centenario
ex.Aprilia 1200 Caponord Rally
ex. Triumph Thunderbird 1600
ex. Moto Guzzi California classic

TimoEv

  • Viestejä: 2 169
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: California 1400
« Vastaus #231 : Marraskuu 29, 2012, 13:52:37 ip »
>> Monikin nykypyörä on kuin olisi Strömbergin sähkömoottori muovikomuloitten alla ja vauhtia säädellään kahvan potentiometristä. En osta semmoista.  <<

Paikalle sanottu. Juuri näin! Isossa cruiser-pyörässä on oltava se pieni karheus, tärinä, jyskytys ja murina.
Liian steriili pyörä ei anna sitä ajonautintoa tai fiilistä, kuin vaikkapa Cali. Eikä joku Tupperware-kulkuri kerää
ihailevia katseita tai herätä huomiota niin kuin California.

Kukaan ei viitsi vilkaista Toyota Corollaa - ainakaan kahdesti, mutta ajapa paikalle vaikkapa 1978 / V8 Letukka Camaro! Jopa Porsche-miehetkin kerääntyvät katselemaan.
Näin tapahtui kerran Paippisten Shellillä!


                          Mutta mukeja voi vielä ostaa - kunnes ne loppuvat. Viimeistään 31.12.2012.


Reima

  • Vieras
California 1400 - Cycle World first ride
« Vastaus #232 : Marraskuu 30, 2012, 20:23:19 ip »

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: California 1400
« Vastaus #233 : Marraskuu 30, 2012, 21:31:57 ip »
Lottoamaan pitää ruveta...  :(

Täällä on toinen, positiivinen koeajo:
http://www.motorcycledaily.com/2012/11/md-first-ride-2013-moto-guzzi-california-1400/

On se upea, mulle kävis kyllä toi valkonen...
Emeritus-guzzisti

Ikkala

  • Viestejä: 1 822
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: California 1400
« Vastaus #234 : Marraskuu 30, 2012, 22:54:20 ip »
Onko kukaan ollut Moto Italiaan yhteyksissä, koska cali olisi heillä näytillä?

Josko kiusaisi itteensä oikeen kunnolla :D

(nuo pakoputket kyllä häirittee, tuommonen mehupilli törröttää tuolta vaimentimesta...)
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: California 1400
« Vastaus #235 : Joulukuu 01, 2012, 09:01:03 ap »

(nuo pakoputket kyllä häirittee, tuommonen mehupilli törröttää tuolta vaimentimesta...)


Arvatenkin Lafranconilla on mehupillit poistava ratkaisu jo olemassa  :)
Forza Moto Guzzi!

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
Vs: California 1400
« Vastaus #236 : Joulukuu 01, 2012, 19:27:34 ip »
Onko kukaan ollut Moto Italiaan yhteyksissä, koska cali olisi heillä näytillä?

Josko kiusaisi itteensä oikeen kunnolla :D

(nuo pakoputket kyllä häirittee, tuommonen mehupilli törröttää tuolta vaimentimesta...)


Ensi viikosta puhuivat, kuulemma  ???
Kimmo
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

Reima

  • Vieras
Vs: California 1400
« Vastaus #237 : Joulukuu 04, 2012, 22:16:31 ip »
Vespassa oli juttua mitä "retroa" uudessa Calissa on - ainakin lisävalojen kytkin kuin 70-luvulta  :)
Italian porukoiden FB-sivuilla tästä on ollut paljon porua...

... ja edelleen happamia sanoi... :(

motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: California 1400
« Vastaus #238 : Joulukuu 05, 2012, 09:20:55 ap »
Edellä kuvattu vipukytkin on vakioratkaisu amerikkalaisissa pyörissä. Esim H-D:n FLH-malleissa on noita kaksi tai useampia samalla seudulla. Mistä tämä Guzzin retroratkaisu kertoo...

California

  • Viestejä: 187
  • on the Route 66
Vs: California 1400
« Vastaus #239 : Joulukuu 05, 2012, 10:47:39 ap »
Edellä kuvattu vipukytkin on vakioratkaisu amerikkalaisissa pyörissä. Esim H-D:n FLH-malleissa on noita kaksi tai useampia samalla seudulla. Mistä tämä Guzzin retroratkaisu kertoo...

Hmmm..., onhan tuo hiukan erikoinen ratkaisu. Mutta ei niin iso asia. Hiukan linjattomuutta siinä suhteessa että jos pyörässä on vakionopeuden säädin, luistonesto yms. moternia tekniikkaa peukalon ulottuvilla niin ei sitä retroilua ehkä tarvis noin enää hakea. Pelkkä retro ulkonäkö riittää. Tietysti jos asialle on jokin sähkötekninen perustelu mutta eppäilenpä sitä.
Moto Guzzi v85tt Centenario
ex.Aprilia 1200 Caponord Rally
ex. Triumph Thunderbird 1600
ex. Moto Guzzi California classic