Kirjoittaja Aihe: California 1400  (Luettu 170226 kertaa)

Reima

  • Vieras
Vs: California 1400
« Vastaus #210 : Marraskuu 26, 2012, 15:29:50 ip »
"Happamia"sanoi se kettu....

Kyllä se on hieno, ei siitä mihinkään pääse, mutta tietty makuja, kuskeja ja kukkaroita on erilaisia...jokaista kunnioitettakoon.

http://www.motorcycledaily.com/2012/11/2013-moto-guzzi-california-1400-touring-and-custom-new-flagships-for-legendary-italian-marque/

Iltarukous ajokuntoon pääsemiseksi ja lottokuponki on jo monta kertaa laitettu vetämään...huoh! :)

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 553
Vs: California 1400
« Vastaus #211 : Marraskuu 26, 2012, 16:06:29 ip »


Jaa... :P Mopedit ovatkin asia erikseen...  ::)  :-*

Jatkan erittäin mielelläni Cali-Mopedilla ajamista edespäinkin.  :P

 




Hauskaa kuulla, että "vanha" Cali onkin nyt mopedi, kun se on monen mielestä tähän asti on ollut " Se raskas rohjake"  :)
Niin ne ajat muuttuvat....
t. Kimmo
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

Reima

  • Vieras
Vai raskas rohjake...?
« Vastaus #212 : Marraskuu 26, 2012, 18:24:09 ip »
Kimmo, ei syytä huoleen.

Vanha Cali tulee aina olemaan non bulk product -klassikko, jonka ajaton tyyli ja myös huomioarvo pysyy.
Muistissani on vielä ajoreissu muutaman vuoden takaa Tammisaareen, jossa kaupan pihassa ollessani parkissa non bulk product Stonella, tuli suomenruåtsalainen pariskunta ulos pakettiautostaan ja totesivat pyörästäni "Oi, vad det är snygg!"  ;D

Kuttaperkkanorge oli makee ajaa, mutta sen todellinen Guzzin syvin sielu puuttui...ainakin minusta.
...ja tämä Cali oli kreivittärenkin mielestä "oikean" moottoripyörän näköinen  8)
http://www.youtube.com/watch?v=Nt-JACjJK8Q

Kyllä sunnuntaimotoristinkin veri vielä vetäisi takaisin "rootseille", mutta katsotaan kevääseen kunnon mukaan.
Kylmäharjoittelua on jo otettu CaliMatin EV:llä... ;)

Reima

B11

  • Viestejä: 12
Vs: California 1400
« Vastaus #213 : Marraskuu 27, 2012, 10:36:35 ap »

California 1400 matkamallia näkyy olevan jo myynnissä Saksan maalla hintaan 19600€. Siihen vielä päälle suomen autovero + maahantuojan osuus + t. kulut, niin veikkaisin että hinta asettuu jonnekin 25k€ hujakoille :o
Just nyt ei satu olemaan löysää rahaa tuon vertaa....

B11

  • Viestejä: 12
Vs: California 1400
« Vastaus #214 : Marraskuu 27, 2012, 10:41:02 ap »

California 1400 matkamallia näkyy olevan jo myynnissä Saksan maalla hintaan 19600€. Siihen vielä päälle suomen autovero + maahantuojan osuus + t. kulut, niin veikkaisin että hinta asettuu jonnekin 25k€ hujakoille :o
Just nyt ei satu olemaan löysää rahaa tuon vertaa....

No joo, ajoneuvovero olisi varmaan oikeampi termi.

Kaijus

  • Viestejä: 793
Vs: California 1400
« Vastaus #215 : Marraskuu 27, 2012, 11:00:30 ap »
Kyllä se autovero on ihan oikea termi tässä yhteydessä. Autovero on kertaluontoinen maahantuonnin yhteydessä maksettava vero.
Ajoneuvovero taas maksetaan vuosittain hlö ja pakettiautoista:
Ajoneuvovero koostuu perusverosta ja käyttövoimaverosta. Käyttövoimavero määrätään ajoneuvolle, jota käytetään muulla voimalla tai polttoaineella kuin moottoribensiinillä.jne..

Vähän hintaeroon tulee vaikuttamaan myös erilainen alv- Suomessa ensi vuonna 24% ja Saksassa 19%.

Kaijus

B11

  • Viestejä: 12
Vs: California 1400
« Vastaus #216 : Marraskuu 27, 2012, 11:18:45 ap »
Kyllä se autovero on ihan oikea termi tässä yhteydessä. Autovero on kertaluontoinen maahantuonnin yhteydessä maksettava vero.
Ajoneuvovero taas maksetaan vuosittain hlö ja pakettiautoista:
Ajoneuvovero koostuu perusverosta ja käyttövoimaverosta. Käyttövoimavero määrätään ajoneuvolle, jota käytetään muulla voimalla tai polttoaineella kuin moottoribensiinillä.jne..

Vähän hintaeroon tulee vaikuttamaan myös erilainen alv- Suomessa ensi vuonna 24% ja Saksassa 19%.

Kaijus

Suomessa alvi on 5%-yksikköä isompi siis 26% enemmän.
Eihän se tee kun jotain yli tonnin hintaeron itsessään :D

Kaijus

  • Viestejä: 793
Vs: California 1400
« Vastaus #217 : Marraskuu 27, 2012, 11:54:06 ap »
Tonni ei tunnu missään kun koko summa pitää kuitenkin ottaa velaks - eihän se ole kuin 10 € kuukaudessa seuraavat kymmenen vuotta  ;D

Teo Lamers Hollannissa myy Touringia hintaan 21.990,- (incl. btw.) ja kertoo sivuillaan viestin Mandellosta:

At first, the California 1400 will be produced in the most luxurious version avail. In the beginning of 2013 the other version will become available. Approximate export prices will be (VAT and € 399 preparation costs not included):
€ 14.175    California 1400 ABS Custom
€ 15.800     California 1400 ABS Touring

California

  • Viestejä: 187
  • on the Route 66
Vs: California 1400
« Vastaus #218 : Marraskuu 27, 2012, 14:46:47 ip »


Jaa... :P Mopedit ovatkin asia erikseen...  ::)  :-*

Jatkan erittäin mielelläni Cali-Mopedilla ajamista edespäinkin.  :P

 




Hauskaa kuulla, että "vanha" Cali onkin nyt mopedi, kun se on monen mielestä tähän asti on ollut " Se raskas rohjake"  :)
Niin ne ajat muuttuvat....
t. Kimmo

Niinpä, se kun kaikki on niin suhteellista... Itse olen pitänyt vanhaa Calia hyvinkin kevyenä Custom -pyöränä. Ja ei siinä painoa niin hirveästi ole jos vertaa muunlaisiinkin pyöriin. Esim. Isot sport touring -pyörät ovat miltei saman painoisia.

Mielenkiinnolla odotan uuden Calin hintaa suomessa. Ennakkotilauksena sitä oli siis saatavilla 22 kiloeuron hintaan. Jotkut spekulaatiot tällä palstalla veikkailevat 25 kiloeuroa. 3000 euron ero ennakkotilauksen näiden spekulaatioiden välissä tuntuvat kyllä aika isoilta. Arvelen kyllä että alle 23 000 euron jää :) (positiivisuus ei ole pahasta...)
Moto Guzzi v85tt Centenario
ex.Aprilia 1200 Caponord Rally
ex. Triumph Thunderbird 1600
ex. Moto Guzzi California classic

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 553
Vs: California 1400
« Vastaus #219 : Marraskuu 27, 2012, 16:03:43 ip »


Jaa... :P Mopedit ovatkin asia erikseen...  ::)  :-*

Jatkan erittäin mielelläni Cali-Mopedilla ajamista edespäinkin.  :P

 




Hauskaa kuulla, että "vanha" Cali onkin nyt mopedi, kun se on monen mielestä tähän asti on ollut " Se raskas rohjake"  :)
Niin ne ajat muuttuvat....
t. Kimmo

Niinpä, se kun kaikki on niin suhteellista... Itse olen pitänyt vanhaa Calia hyvinkin kevyenä Custom -pyöränä. Ja ei siinä painoa niin hirveästi ole jos vertaa muunlaisiinkin pyöriin. Esim. Isot sport touring -pyörät ovat miltei saman painoisia.

Mielenkiinnolla odotan uuden Calin hintaa suomessa. Ennakkotilauksena sitä oli siis saatavilla 22 kiloeuron hintaan. Jotkut spekulaatiot tällä palstalla veikkailevat 25 kiloeuroa. 3000 euron ero ennakkotilauksen näiden spekulaatioiden välissä tuntuvat kyllä aika isoilta. Arvelen kyllä että alle 23 000 euron jää :) (positiivisuus ei ole pahasta...)

Moi!
Melko varma hintatieto on, että touring version hinta asettuu lähemmäksi 25 t€  :(
t. Kimmo
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

Peki

  • Viestejä: 155
Vs: California 1400
« Vastaus #220 : Marraskuu 28, 2012, 12:03:18 ip »
337 kiloa ajovalmiina  :o

Sata kiloa liikaa romua mukana..

Tämä pisti silmään tuolta aiemmin. Miten niin sata kiloa liikaa? Markkinoilla ei varmaan kahteenkymmeneen vuoteen ole ollut yhtäkään yli tuhatkuutioista (tuskin edes yli 750-kuutioista) customia, joka painaisi ajokunnossa alle 240 kiloa. Jos tuo lukema pitää paikkansa, se taitaa olla omassa ryhmässään selvästi kevyin värkki. Painon sijaan ainakin minua hämmästyttää (ja epäilyttää) pituus ja ennen kaikkea akseliväli: enemmän kuin isoissa Harrikoissa tai Victoryssa. Toivottavasti ovat siitä huolimatta onnistuneet taikomaan siihen riittävät ajo-ominaisuudet.

Olenko muuten ainoa, jonka mielestä uuden Calin suunnittelijoilla on jossakin vaiheessa mennyt ajovalon ja mittariston piirustukset keskenään sekaisin? Tuo lamppuhan on muodoltaan kuin V7:n poliisimittaristo. Ja nopeusmittari taas näyttää lähinnä tarvikeumpiolta. Muutenhan tuo on varsin maukkaan oloinen peli. Tuskin aivan minua  varten (kun olen kooltani enemmänkin tätä neuvolassa punnittavaa osastoa), mutta luulisi uppoavan kohderyhmään. Ei liian omalaatuinen, mutta silti erottuu riittävästi perus-HD-klooneista. Kyllä tuossa menestystarinan ainekset on. Siis Guzzi-mittakaavalla (10 000:n vuosimyynti olisi jo jymymenestys).

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: California 1400
« Vastaus #221 : Marraskuu 28, 2012, 12:27:50 ip »
Sitä vaan, että sata kiloa liikaa ollakseen moottoripyörä. Tuo paino oikeuttaa junamittakaavaan.
Markkinoilla ei ole myöskään samaan kahteenkymmeneen vuoteen ollut edes hyvillä ajo-ominaisuuksilla varustettua customia. Paino pilaa aika monta pyörää. Itse en tohtinut ajaa omalla Calillakaan vakiokuosissa muutamaa sataa kilometriä pidempään, kun tuli jo tarve keventää yms. Joku vääräleuka toki tässä vaiheessa änkyttää, ettei pyörä sitten ole minulle sopiva alun alkaenkaan. Väärin; tiesin, että läskin alla piilee varsin mainio Tonti, joka pitää vain houkutella esiin. Nyt tuolla pääsee ja pystyy, silti siinä on "riittävästi" ylimääräistä painoa, että voi cruisailla ja customistella..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: California 1400
« Vastaus #222 : Marraskuu 28, 2012, 12:36:43 ip »
Kyllä se vaan niin komia on, kun vaan pääsis kuulemaan minkäläiset jytinät siitä lähtee. Kun vaan ei olisi liian "tukkoinen"   ;D
Titaniumin kuski

Peki

  • Viestejä: 155
Vs: California 1400
« Vastaus #223 : Marraskuu 28, 2012, 13:11:00 ip »
Sitä vaan, että sata kiloa liikaa ollakseen moottoripyörä. Tuo paino oikeuttaa junamittakaavaan.
Markkinoilla ei ole myöskään samaan kahteenkymmeneen vuoteen ollut edes hyvillä ajo-ominaisuuksilla varustettua customia. Paino pilaa aika monta pyörää. Itse en tohtinut ajaa omalla Calillakaan vakiokuosissa muutamaa sataa kilometriä pidempään, kun tuli jo tarve keventää yms. Joku vääräleuka toki tässä vaiheessa änkyttää, ettei pyörä sitten ole minulle sopiva alun alkaenkaan. Väärin; tiesin, että läskin alla piilee varsin mainio Tonti, joka pitää vain houkutella esiin. Nyt tuolla pääsee ja pystyy, silti siinä on "riittävästi" ylimääräistä painoa, että voi cruisailla ja customistella..

Siis minähän olen samaa mieltä tuosta, että nykycustomit ovat hyvinkin 150 kiloa liian painavia ja muutenkin joka suuntaan (paitsi korkeussuuntaan) naurettavan isoja. En vain ymmärrä, mistä olet saanut päähäsi, että Californian pitäisi olla mitään muuta kuin nykycustomi. Kevyempiä rakenteluaihioita Guzzilla on pilvin pimein. Ja jos haluaa sata kiloa kevyemmän, hyvillä ajo-ominaisuuksilla ja sport-touring-rungolla varustetun (semi-)customin, sellainen Guzzilta löytyy nykyään hyllystä, ihan rakentelematta. (Tosin poistumassa mallistosta, miksiköhän...) Nykycustomin mitat täyttävää mallia ei ennen tätä ollut.

Edittiä:
Noista hinnoista: Lamersilla esimerkiksi V7 Specialin tax-free hinta ilman toimituskuluja on 7050 ja hinta Hollannissa veroineen 9680. Motorradin mukaan Suomen ovh on 12350. Noilla spekseillä tappiinsa varustellun Calin hinta siis pompsahtaisi Suomessa reippaasti ylikin sen 25 kilon. Toivotaan, ettei. Mutta halpa se ei mitä ilmeisimmin tule olemaan.

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 28, 2012, 14:20:27 ip kirjoittanut Peki »

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: California 1400
« Vastaus #224 : Marraskuu 28, 2012, 14:31:52 ip »
Lainaus
En vain ymmärrä, mistä olet saanut päähäsi, että Californian pitäisi olla mitään muuta kuin nykycustomi.

Itse ihmettelen lähinnä sitä, miksi uuden mallin pitää olla edellistä huonompi ominaisuuksiltaan. Tahallaan pilattu..
Hyvä pyörä, parempi mieli.