Pyöräkauppiaille olen huono asiakas, uusia pelejä ei ole ollut koskaan. Tuskin tulleekaan. Lisäksi vanhatkin pyörät on yhä hallussa.
Samaa vikaa täälläkin sillä poikkeuksella että vuodesta -89 lähtien olen harvenevassa tahdissa ostanut myös uusia pyöriä entisten ja satunnaisesti vaihtuneiden rinnalle. Ensimmäinen uusi pyörä oli 750NTX, seuraava tehdasuusi -96 Centauro. Siis seitsemän vuotta väliä edelliseen. Sitten oli pitkä väli kun halusin 1100 Brevan vuonna 2005. Väliä jo yli 10 vuotta. Nyt, tänä vuonna, 1400 California. Taas yli kymmenen vuotta väliä. En siis ole toiveasiakas millekään uusien pyörien myyjäliikkeelle ja käytetytkin kiertävät huonosti kaupoissa kun jäävät osittain nurkkiin.
Tuossa ohessa on ollut pari Hondaa, useita kuutos-Benellejä ja muitakin Benellejä, Ducati, Cagiva, ja eri mallisia Guzzeja, Yhteensä tusinan tietämin. Moottoripyöräilyä on siis tullut koettua "raskaalla kädellä". Parhaina vuosina ajosuorite 50.000 km luokkaa. Myös ympärivuotista ajoa useita vuosia alkaen -89 ja päättyen -94.
Aktiivisen moottoripyörien rakentelun aloitin varsin myöhään. Vasta -95 - 96 talvella. Siitä lähtien on ollut jonkinlainen "toimitila" jossa olen tehnyt huoltoa, korjausta ja muutostyötä omiin ja muidenkin pyöriin rahoittaakseni ainakin verstaan vuokran. Pyöräremonttia, muutostöitä ja entisöintiä olen tehnyt kaiken merkkisiin pyöriin. Pääasiassa japanilaisiin. Niitä kun on ollut eniten tyrkyllä. Sillä puolella on myös omistajiensa tietoisuus tekniikasta heikoin. Lähes kaikki teetetään ulkopuolisella. Guzzin omistajat tekivät ennen liki kaiken huollon mutta nyt on tilanne kääntynyt toisinpäin. Omatoimisuutta ei enää ole niin kuin ennen.