Kirjoittaja Aihe: Moottoripyöräkauppa sukeltaa  (Luettu 193695 kertaa)

motomatti

Vs: Moottoripyöräkauppa sukeltaa
« Vastaus #255 : Marraskuu 25, 2014, 20:45:06 ip »
Kankeri on onnistunut mullekin myymään monennäköistä kikkaretta. Mm Benelliosia. Kokonaista pyörää ei kylläkään. Ex-ex tyttöystäväni kanssa olimme matkalla Helsinkistä Yyteriin kun hänen Ducatistaan paukahti lataussäädin Nakkilan kirkon kohdalla. Onneksi oli perjantai ja Nakkilan P&M avoinna. Saatiin sieltä saman tien lataussäädin. Se sama Ducati Energia jota Guzzikin käyttää. Ei siis matka paljon keskeytynyt mutta mutta kyseisellä mimmillä taisi kyllä tulla lusikallinen hätäkakkaa pöksyyn koska lataussäädin lähti sähkölaitteiden helvettiin komealla paukahduksella ja runsaalla savulla satulan alta.

Guzzr

« Vastaus #256 : Marraskuu 29, 2014, 16:41:15 ip »
-12 % näytää mp rekisteröinnit maassa 1 -10 kuukaudet 2014 :
Yht. myytyjä 3438 mp.
Kärki :Yamaha KTM ja BMW ja Honda
  muut alle 300 kpl niin kuin HD ,sit Kawa, Suz, Triumph.
  ja Husqvarna myi 100 kpl,
  -muut merkit alle tää.

Camn

« Vastaus #257 : Joulukuu 28, 2014, 20:59:11 ip »
Tässä yksi esimerkki käyttötarkoituksesta ja ostavasta yleisöstä.

Radio-ohjelma "Ali show" 22.12, vieraana Heikki Paasonen:
”
Muahan ei oikeestaan koskaan oo kiinnostanu et minkä merkkinen se pyörä on. Mulle tärkeintä moottoripyöräilyssä on se, että sä näytät hyvältä sen pyörän kanssa. Millään muulla ei oo, oli se kuin epämukava tahansa se fillari, ni sen pitää näytää hyvältä ja sit mä oon aina valinnu mun pyörän näillä perusteilla. Sen moottorin pitää olla tarpeeks iso mutta sit mun mielestä ei pidä olla liian iso kokonen fyysisesti sen pyörän ku mäkä en oo mikään jättiläinen. - - Mun mielestä pyöriä pitää aina vähä räplätä, et pakasta revitty fillari ei oo koskaan valmis. - - Mä annan vaan huoltomiehelle aina setelin ja sanon et revi irti lokari, tyyppisesti.
"
V11 - it defines you.

JuhaV

• Vieras
« Vastaus #258 : Joulukuu 28, 2014, 21:32:10 ip »
Mjoo : http://www.mtv.fi/viihde/muut/artikkeli/heikki-paasonen-hankki-itselleen-harley-davidsonin/2996138

Mutta takaisin pyöräkauppa-aiheeseen. Tuossa pari silmiin osunutta "uutta" pyörämallia :

Indian Scout - http://www.indian.fi/mallisto/indian-2015/scout/indian-r-scout-red-silver-black-smoke
Ducati Scrambler Icon - http://www.ducati.fi/scramblerducati/icon/

Eihän nuokaan mitään ihsn halpoja ole mutta on siinä on taas guzzilla tekemistä jotta saa houkuteltua uusia asiakkaita guzzin ostoon.

Guzzikin on kyllä ihan täysillä mukana mielikuvamainonnassa : http://www.motorinfo.hu/images/12747-ewan-mcgregor-moto-guzzin/12747-ewan-mcgregor-moto-guzzins.jpg

Toivottavasti kauppa käy.

Uuden ajokauden odotusta kaikille !

T: JuhaV

BMW

« Vastaus #259 : Joulukuu 29, 2014, 09:14:46 ap »
Toi Ducati on mun mielestä nätti.

TunturiTT

« Vastaus #260 : Joulukuu 29, 2014, 09:34:37 ap »
Eikös Guzzi juuri nyt myy mielikuvaa täysin uniikiksi tuunattavasta pyörästä? V7:aan saa ostaa osapaketteja, joilla mopon saa mieleisekseen. Harmi vaan, että niitä paketteja voi ostaa jokainen muukin.. Eli se siitä uniikista.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ekku

« Vastaus #261 : Joulukuu 29, 2014, 13:09:18 ip »
Se on tainnut tuo "uniikki" sana muutta merkitystään aikojen saatossa, kun markkinamiehet on sitä niin pitkään toistelleet... :)

TimoEv

• Vieras
« Vastaus #262 : Joulukuu 29, 2014, 13:09:30 ip »
>> Eikös Guzzi juuri nyt myy mielikuvaa täysin uniikiksi tuunattavasta pyörästä?  <<
No, ehkä niin...
Minusta on tuntuu, että Mandellossa istuu spaghettirinki, joka päättää mitä kansa haluaa ostaa. Sen jälkeen he tekevät semmosia. Mieleen ei juolahda käydä kysymässä mitäs kansa haluasi.
En usko, että esim. H-D väittää, että ihan jokaiselle mallilleen on suuri ja vakaa kysyntä. Kyseessä saattaa olla paremminkin tarjonnan aiheuttama kysyntä. Ja älytön kilkevalikoima osaltaan kannustaa ostamaan H-D:n, jonka voi sitten koristella haluamakseen.
Kotari meinattiin kokonaan lopettaa takavuosina, mutta päättivät panostaa kunnolla brändiin ja mikäs on tilanne nyt?
Jokin Samsung tekee n+1 erilaista puhelinta, joissa kuitenkin on suurimmassa osassa ihan samanlainen tekniikka. Ja myyvät hyvin. Niin hyvin, että Nokia katosi markkinoilta.

Olen ennenkin todennut, että MG on tyystin unohtanut jälkimarkkinat ja brändin. Tekevät pyöriä, joita toivottavasti joku ostaa...
Ja sitten ovat valtaamassa markkinoita MG-olkalaukulla, joka maksaa pitkälti yli 100€. Ja kaikki ryntäävät ostamaan tuolla hinnalla? Nahkatakki maksaa 150€, mutta MG-logolla varustettuna 350€. Jippii..eh...?!

motomatti

« Vastaus #263 : Joulukuu 30, 2014, 16:13:09 ip »
Lainaus
uniikiksi tuunattavasta pyörästä

Uniikin saa kun, tai jos, on itsellä taito tai ylimääräistä ostovoimaa.
Pajoja, jotka muuttavat ajoneuvoja rahasta toisille, on ympäri maan.
Ei vielä paljoa mutta lisääntymään päin, uskoisin.

Mielenkiintoisemmaksi "uniikkipyörän" teon tekee se että tekee sen itse. Omavalmiste on haastavin mutta saa myös aikaa ja vähän rahaakin kulumaan siihen että tekee vanhasta pyörästä "uuden" tai ainakin erilaisen. Niitä osia ja muutoksia kun voi tehdä itse ja ihan laillisesti.

Vapaa-aikaa, verstas, kulmahiomakone ja hitsauslaite vie hommaa jo vauhdilla eteenpäin. Kohta huomaakin että omistaa pienen konepajan laitteineen ja kaikki hommat käy. Näin on käynyt itselle noin 15 vuoden aikana. Nyt olen täysipäiväinen rakentelija mutta lähinnä omien projektien parissa.

Itse tekemisen suhteen on myös epäilyjä laillisuudesta, vastakkaisia mielipiteitä muokkauksen suhteen ja jopa suorastaan selkeää vihamielisyyttä. Toisaalta mielenkiintoa ja ihastusta tehtyjen sovellusten ja ratkaisujen suhteen.

Valmiit setit eli Bolt-On-sarjat ovat kiireisten ihmisten helppoja ratkaisuja ja näyttävät riittävän suurimmalle osallle "rakentelijoista". Ne ovat usein myös mietittyjä siten ettei pyörän rakenne ja ajettavuus muutu liiaksi. Eikä niitä tarvitse hyväksyttää esimerkiksi katsastuksen kautta.

Tuli mieleen lisätä vielä tämä: http://m.satakunnankansa.fi/lehdessatanaan/takaisin-tien-paalle-hanglialla-jos-katsastusinssi-suo?v=1
Siinä esimerkki miten ei pidä toimia. Noin ei synny trikeä. Pitäisi sentään ottaa selville mitä lainkohtia ja asetuksia pitäisi noudattaa. Projekti ei kuitenkaan ole toivoton. Pitäisi vain ensin miettiä hieman toteututusta uudelleen.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 30, 2014, 17:38:00 ip kirjoittanut motomatti »

Lars

• Vieras
« Vastaus #264 : Joulukuu 31, 2014, 08:13:42 ap »
Juu, eihän Hangliaa saa Suomessa kilpiin mutta Virossa aikookin sen kilvittää. Se onko tuo sitten trike vai mikä niin ei paljoa kai rakentajalle merkkaa. Saiskohan tuon jutun kokonaan joku skannattua, tuttu mies homman takana...

California

• on the Route 66
« Vastaus #265 : Joulukuu 31, 2014, 09:37:23 ap »
Lainaus
uniikiksi tuunattavasta pyörästä

Uniikin saa kun, tai jos, on itsellä taito tai ylimääräistä ostovoimaa.
Pajoja, jotka muuttavat ajoneuvoja rahasta toisille, on ympäri maan.
Ei vielä paljoa mutta lisääntymään päin, uskoisin.

Mielenkiintoisemmaksi "uniikkipyörän" teon tekee se että tekee sen itse. Omavalmiste on haastavin mutta saa myös aikaa ja vähän rahaakin kulumaan siihen että tekee vanhasta pyörästä "uuden" tai ainakin erilaisen. Niitä osia ja muutoksia kun voi tehdä itse ja ihan laillisesti.

Vapaa-aikaa, verstas, kulmahiomakone ja hitsauslaite vie hommaa jo vauhdilla eteenpäin. Kohta huomaakin että omistaa pienen konepajan laitteineen ja kaikki hommat käy. Näin on käynyt itselle noin 15 vuoden aikana. Nyt olen täysipäiväinen rakentelija mutta lähinnä omien projektien parissa.

Itse tekemisen suhteen on myös epäilyjä laillisuudesta, vastakkaisia mielipiteitä muokkauksen suhteen ja jopa suorastaan selkeää vihamielisyyttä. Toisaalta mielenkiintoa ja ihastusta tehtyjen sovellusten ja ratkaisujen suhteen.

Valmiit setit eli Bolt-On-sarjat ovat kiireisten ihmisten helppoja ratkaisuja ja näyttävät riittävän suurimmalle osallle "rakentelijoista". Ne ovat usein myös mietittyjä siten ettei pyörän rakenne ja ajettavuus muutu liiaksi. Eikä niitä tarvitse hyväksyttää esimerkiksi katsastuksen kautta.

Itse tekeminen ja rakentelu, asiassa kuin asiassa silloin kun sen osaa, on aina kunnioitettavaa. Sama "kärpänen" voi puraista esim. musiikkiharrastuksessa, jotkut rakentelevat itse esim. kitaravahvistimia...Varmasti itse tekemällä säästää rahaa ja hommasta tuleva mielihyvä on tosia asia kuin että teetättäisi työn jossain verstaalla...työstä maksaminen on kallista ja omalle tekemiselle hintaa ei laiteta :) Itse arvostan ja olen jopa kateellinen (hyvässä mielessä) niille jotka osaavat itse korjata ja rakennella moottoripyöriä. Konetekniikan tunteminen on hieno taito jota haluaisi itsekin vähän enemmän ymmärtää. Vaatisi tietysti aikaa ja niitä tiloja ja työkaluja...Huonoissa tiloissa ja epäkelvoilla työkaluilla saa monesti tuhoakin aikaan :) Oma elämäntilanne on semmonen että kaiken ajan haluaa pyhittää itse ajamiseen. Tykkään kylläkin ajaa vakiopyörillä ja mulle riittää se, että pyörän saa kustomoitua matkapyöräksi vaikka aftermarket osilla. Moto Guzzi on aftermarket -osien suhteen monesti vaikea merkki, kun valikoimaa ei ole niin paljon.
Moto Guzzi v85tt Centenario
ex.Aprilia 1200 Caponord Rally
ex. Triumph Thunderbird 1600
ex. Moto Guzzi California classic

ALi

« Vastaus #267 : Joulukuu 31, 2014, 12:21:26 ip »
Oma elämäntilanne on semmonen että kaiken ajan haluaa pyhittää itse ajamiseen. Tykkään kylläkin ajaa vakiopyörillä ja mulle riittää se, että pyörän saa kustomoitua matkapyöräksi vaikka aftermarket osilla. Moto Guzzi on aftermarket -osien suhteen monesti vaikea merkki, kun valikoimaa ei ole niin paljon.
Samoilla linjoilla. Rakentelu on nyt tauolla, vaikka taitoa siihen olisikin. Lapsiperheellisen arkea.
USAn markkinoille näillä aftermarket osilla luodaan myös kaupallista menekkiä. Harrastajilla on rahaa enemmän ja käytetään eri tavalla, kuin Euroopassa. Moni "Custom's" yrittäjä elää pelkällä aftermarket osien ja varusteiden kiinniruuvamisella. Ehkä ilmiö yleistyy täälläkin, kun yhä useampi on joko "peukalo keskellä kämmentä" tai muuten vaan haluaa saada kaiken helposti valmiina.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

Lars

• Vieras
« Vastaus #268 : Joulukuu 31, 2014, 12:48:43 ip »
Kiitos Marko, olin itse tuolla samalla reissulla Timon kanssa, ajeltiin vaan vähän eri reittiä ja tieto tuosta onnettomuudesta tuli vasta vähän ennenkuin poistuimme maasta, se oli ns konttimatka eli omat pyörät kontissa USAan jne mutta se on eri tarina...

motomatti

« Vastaus #269 : Joulukuu 31, 2014, 13:33:02 ip »
Lainaus
mutta Virossa aikookin sen kilvittää

Tuntematta naapurin kansallisia lakeja ja säädöksiä tarkemmin voi ollakin mahdollista ja lisäksi Suomen lakimuutos, joka tulee voimaan huomenna, mahdollistaa toisessa EU-maassa rekisteröidyn ajoneuvon käytön Suomen maaperällä 14 vrk vuodessa. Myös Viro noudattaa niitä samoja EU-direktiivejä kuin Suomikin.

Toinen tapa on tehdä rekisteröinti toisessa EU-maassa ja tuoda ajoneuvo sinällään Suomeen ja maksaa asianomaiset tulli- ja veromaksut ja rekisteröintikatsastuskustannukset. Oletan että tämä on tarkoitus. Silloin ajoneuvo muttuu automaattisesti kaksipaikkaiseksi joten kaikki toiveet eivät toteutuisi. Se että mitenkä kyseisen maan viranomaiset "tulkitsevat" EU-direktiivejä on tässä ratkaisevassa asemassa.

Näitä puheita "toisessa maassa katsastuksesta" olen kuunnellut kymmenet vuodet. Vain harva on siinä onnistunut tai saanut yleensä aikaiseksi.

Projekti on pienillä muutoksilla ja joistakin vaatimuksista tinkimisen jälkeen mahdollista tehdä ajo- ja katsastuskelpoiseksi täälläkin mikäli kanta-ajoneuvo, joka tässä tapauksessa on moottoripyörä, on jo aiemmin rekisteröity ja verotettu Suomeen. Saattaisi säästyä rahaa ja paljon vaivaa. Kannattaisi vaikka lukea blogiani aiheesta.

Ja se vaatimus H-D:n luvasta on joutopuhetta ja varmaan sällien omaa keksintöä. Tuskin ammattitaitoinen katsastusinsinööri sellaisia suustaan päästelisi. Kannattaa ottaa katsurin ilmoittamat vaatimukset kirjallisena niin vähenee pehmoiset jutut sielläkin puolella.