Kirjoittaja Aihe: Moottoripyöräkauppa sukeltaa  (Luettu 193629 kertaa)

California

• on the Route 66
Vs: Moottoripyöräkauppa sukeltaa
« Vastaus #180 : Syyskuu 19, 2014, 23:51:03 ip »
Mukavaa ja mielenkiintoista keskustelua :) Moottoripyöräily on suhteettoman kallista, se lienee fakta jota kukaan ei kiistä. Mutta silti...jos joku asia on oikein verissä, must juttu ja niin kuin khlisee kuuluu "elämäntapa", niin kyllä siitä vain sitte pulittaa ja rahua jostaki kaivaa. Ite olen sitä sukupolvea ja jopa ensimmäinen vuosikerta, jotka eivät saaneet A-tunnusta ilmaiseksi. Tästä asiasta olen sitä mieltä, että on hyvä että moottoripyöräkortin joutuu ajamaan erikseen, sen verran erilaisia vehkeitä ovat mp ja auto. Sitä en hyväksy, että moottoripyöräkortin ajaminen maksaa niin paljon varsinkin jos on jo autokortti alla. Itse ajoin kiltisti ja pulitin. Moottoripyöräilystä ja varsinkin mp-matkailusta olen itse haaveillut jo pikkupojasta lähtien. Ensimmäisen moottoripyörän ostin heti 30-v kun opiskelut ohi ja sai ensimmäisen kunnon työpaikan, jossa oli jatkuvuutta. Sitä ennen ei olis ollu mitään mahollisuutta harrastaa tätä lajia. Nyt uskaltaa sanoa, että tämä homma jatkuu niin kauan kuin henki pihisee.

Itse olen onnellisessa asemassa, kun vietti on custom puolelle jossa vakuutukset huokeita. Olen joskus miettinyt, että jos ostais oikein tehokkaan pyörän niin tulisko kiusaus kokeilla pyörän rajoja, ja sitten kun sen tekisikin väärässä paikassa... Onneksi alle 90hp riittää mulle :)
Moto Guzzi v85tt Centenario
ex.Aprilia 1200 Caponord Rally
ex. Triumph Thunderbird 1600
ex. Moto Guzzi California classic

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
« Vastaus #181 : Syyskuu 20, 2014, 00:02:56 ap »
p.s.Kevarien tehorajoitus oli asiaa, mutta sen tulo kesti liian kauan. MP harrastukselle siitä koitui isoa haittaa. Ison pyörän rinnalla minulla oli 90-luvulla kuntopyöränä KTM 125 35 heppainen "vesipyssy", jolla ajoin myös talvella. Sellaisen salliminen kokemattoman 16-vuotiaan käsiin ja tieliikenteeseen on ollut todella edesvastuutonta.

Mulla oli vielä "täystehoinen" piikki ensipyöränä -90 luvun alkupuolella. Siis semmoinen että sillä oli vielä kiva ajaa, noin 30hv. Siitä se kipinä jäi eikä sen jälkeen ole pyörätöntä aikaa ollutkaan.

Kummipojalla oli parivuotta sitten näitä nykyisiä laillisia piikkejä. Kun sitä kokeili niin en ihmettele ettei jää kipunaa moottoripyöriin. Ennen vanhaan vähän rimmattu PV suzuki kulki paremmin....
HD FLSTC -09, HD FXSTC-07, BMW R1200RT-14, pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

ALi

« Vastaus #182 : Syyskuu 20, 2014, 10:21:03 ap »
Entisenä soramonttu- ja umpimetsämotoristina lämmittää tuollaiset jutut kuin ALi kirjoitti.
Sepä tuo - nuoruusmuistoja ja mukavia sellaisia. Nyt kylmä kivistää niveliä jne, mutta woiman kipinä tuli aikoinaan saatua.
Nuorelle miehelle, jota vauhti vie ja sakot huolettaa, niin sinne vaan päästelemään. Kyllä se aina videopelit voittaa.
p.s.Nyt on vakuutusyhtiöt puuttuneet tähänkin ja rekisteröimättömien vakuutukset pomppasivat satoja prosentteja.
p.p.s.Nevada on muuten ihme Customi, kun sillä voi sorateistäkin nauttia. Urat ei hirveästi vetele keulaa.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

TunturiTT

« Vastaus #183 : Syyskuu 20, 2014, 10:45:22 ap »

p.p.s.Nevada on muuten ihme Customi, kun sillä voi sorateistäkin nauttia. Urat ei hirveästi vetele keulaa.[/size]

Sama juttu Calin kanssa. Mainio yleistyökalu kaikkeen ajamiseen; sora, asfaltti, rata, matka jne..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

« Vastaus #184 : Syyskuu 20, 2014, 10:48:42 ap »
Pitkäaikainen x-naisystäväni osti aikoinaan Ducatin joka oli varustettu leveillä 16 tuuman renkailla. Tehoakin oli ihan riittävästi. Ajoi pitkät matkat perässäni erilaisia sorateitä ja mökkipolkuja eikä valittanut yhtään. Vasta sitten hän kuuli Helsinkiläisiltä ducaticlubilaisilta että Ducatikyykyllä ei voi ajaa lainkaan muualla kuin puhtaalla asfaltilla hän ryhtyi kieltäytymään soratieosuuksista ajoreiteillä.
Nevada voi keveytensä vuoksi olla helppo sorapinnallakin. Samoin on kyse 1100 Brevan suhteen. California on taasen pari astetta kömpelömpi soralla mutta kyllä siellä silläkin etenee. Etupään paino ja ohjauskulma ovat ratkaisevassa asemassa sorapinnalla.

TunturiTT

« Vastaus #185 : Syyskuu 20, 2014, 11:40:43 ap »
Toivottavasti mun pyörä ei lue tätä palstaa. Luulee pian olevansa rajoittunut.

ALi

« Vastaus #186 : Syyskuu 21, 2014, 17:48:51 ip »
Vielä mopoista:
http://yle.fi/uutiset/250_mopoteinia_teki_keskolle_kymmenien_tuhansien_vahingot__poliisi_iskee_mopomiitteihin/7481490

Tulevat "tuonelan keijukaiset"ko siellä ryhmittyvät ? Toivottavasti ovat vain 1% kaikista harrastajista...
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

motomatti

« Vastaus #187 : Syyskuu 21, 2014, 17:59:54 ip »
Yhteisöllisyys harrastuksen piirissä on hyvä asia ja sitä pitäisi tukea eikä kieltää.

TunturiTT

« Vastaus #188 : Syyskuu 21, 2014, 19:06:18 ip »
Joo, niin pitää.  Mutta esimerkin kaltaisesta hölmöilystä kyllä saa ja pitää sakottaa. Tuollaisen salliminen edistää ainoastaan vastaavanlaisen toiminnan lisääntymistä. Ja sitä kautta negatiivisen kuvan lisäämistä harrastuksesta kansan silmissä. Pitäisi ohjata mukulat sopivammalle seudulle sutimaan.

paavopaavali

« Vastaus #189 : Syyskuu 22, 2014, 01:23:49 ap »
Itse olisin gutsia hankkimassa mutta käytettyjen hinnat aivan liian kovat, taidampa malttaa pari vuotta ja käyn sitten tilaamassa uuden racerin talliin .. rahoituksella tietenkin ..

TimoEv

• Vieras
« Vastaus #190 : Syyskuu 22, 2014, 08:54:15 ap »
>> California on taasen pari astetta kömpelömpi soralla mutta kyllä siellä silläkin etenee. <<

Takavuosina satuin jossain helkutin Kuhmoisissa tietyönpätkälle, johon oli ajettu 10cm pehmeää täytesoraa. Pyörän päällä oli reissukamat. En sitä ennen enkä jälkeen ole sellaista ajamisen tuskaa kokenut.
Etupyörä upposi vannetta myöden hiekkaan, eikä jaloillakaan saanut oikein tukea. Destian ukot kävelivät ohitse, kun "ajoin" eteenpäin. Eivät osanneet neuvoa mitään muuta reittiäkään.

Sen koommin en ole edes oikaissut sorateiden kautta, jos vähänkin olen tiennyt mitä edessä on. Karmea kokemus!

TunturiTT

« Vastaus #191 : Syyskuu 22, 2014, 10:34:21 ap »
Tuollainen "tie" olisi varmaan ollut haastava kaikilla katupainotteisilla pyörillä.

Guzzr

« Vastaus #192 : Syyskuu 22, 2014, 23:45:06 ip »
Nyt ovat Guzzien hinnat oikein sopivia- ja kaikenmallisia ,melkein, löytyy Suomenmaasta. Esim. Nettimoto,sta.
Jo 4 - 5 tonnilla saa vähänajetun hienon MOTO GUZZIN.
Ja lainakorotkin ovat matalia jos mp,n-ostorahaa haetaan- varsinkin pankeista.

ALi

« Vastaus #193 : Syyskuu 23, 2014, 17:39:08 ip »
... esimerkin kaltaisesta hölmöilystä kyllä saa ja pitää sakottaa. Tuollaisen salliminen edistää ainoastaan vastaavanlaisen toiminnan lisääntymistä.
Ja sitä kautta negatiivisen kuvan lisäämistä harrastuksesta kansan silmissä...
Mopo-kaahaus näyttää olevan yhteydessä youtube temppuilu villitykseen:
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/72264-mopoilija-pakeni-poliisia-takaa-ajo-youtubeen-voi-vu
Tämä nyt vielä jatkoksi siihen keskusteluun autokoulun käymisestä ja sen-sellaisesta.
Uskon edelleen, että liikenneturvallisuuteen ei vaatimusten jatkuvalla korottamisella ole paljoa merkitystä.
Teoria- ja käsittelykoe riittäisivät, kun niistä etiäppäin on enemmän kyse harrastajan muusta asenteesta.

p.s.Katselin tullaustilastoja (linkki) ja hämmästyttää suuri HD sekä 1980-luvun pyörien tuontimäärä.
Hiertääkö mp-kauppaa se, että hallit on täynnä "vääriä" pyöriä vai onko niissä vain liikaa hintaa ?
Moni ilmeisesti haluaa aikoinaan pois myydyn nuoruuden pyörän, silloisen haaveen tai oman Harrikan ?

motomatti

« Vastaus #194 : Syyskuu 23, 2014, 18:39:15 ip »
Äsken oli Ylen alueuutisissa tieto että Riku Motor Lahdessa luopuu uusien pyörien kaupasta ja supistaa toimintaansa.