Ei osta kun syynä on Guzzista tiedetyt tosiasiat: omituiset jarrut, surkeat sähkölaitteet, osien saatavuus ongelmallista, ei merkkihuoltoja lähistöllä, vanhanaikainen rakenne, omituinen ajokäytös, tehottomat moottorit, kallis uutena, tuntematon merkki, vaikea myydä käytettyä, jne.
Siinä monta syytä miksi moottoripyörää hankkiva henkilö ostaa tyypillisisesti japanilaisen vastineen esim Norge vs FJR tai sitten omaa heikon itsetunnon ja ostaa H-D:n pönkittämään.
Olen käynyt näitä keskusteluja useamman kerran muiden merkkien omistajien kanssa.
Suurin osa noista mainitsemistani negaatioista on totta jossain mitassa Guzzin omistajankin taholta katsottuna. Kyseiset seikat korostuvat kun asialla on ensikertalainen tai henkilö joka on tottunut siihen että hänen Kayasuhosunsa on huollossa viikon vuodessa ihan siksi että merkkihuolto on omalla kylällä tai ainakin muutoin liki ja kun kevereillakin on samalainen ja ovat omaansa kehuneet.
Edit: Unohtui yksi seikka: Yleinen tieto motoristien keskuudessa; Guzzia myydään jossain pikkuliikkeessä muutama kappale vuodessa. Jos se menee konkkaan niin mistä huollot ja osat? Viimeksi liikkui viime keväänä huhuna varma tieto että Moto Italia lopettaa. Olin silloin kylpylässä Kankaanpäässä ja siellä miesten saunassa eräs motoristi kertoi tämän. Olin itse melko yllättynyt kun en asiasta ollut mitään kuullut.