Totta, että kannattavuus on saavutettava. Tehokas ja kevyt Super-Sport sopisi imagoon ja kuten Galluzzi kysymyksen heitti:
Vuonna 1969(?) V7 löi tuotantopyörien maagisen 200km/h rajan, mutta missä olemme nyt. Mikä meni pieleen ?
Vastaus löytyy merkin historiasta eli ainainen rahan puute. Muistaakseni V7:n hinnalla sai aikoinaan kaksi Honda CB750 :tä.
Ehkä konserni toimii siten, että osa tuotantoa siirretään halvemman kustannuksen maihin pitäen kokoonpano edelleen silti Mandellossa. Vientiin saisi olla tehoversioita, kun matalaviritteiset on suunniteltu Italian markkinoille (verot+vakuutukset).
Varuste vaihtoehtoihin "standard" ja "extra" soisi myös täydennyksen "completto", sillä jälkivarustelu on hinnakasta.
Jälleenmyynti ja huoltoverkostossa voisi hyödyntää sitä, että Aprilia, Derbi, Gilera, Ligier, Moto Guzzi, Piaggio, Vespa ja Laverda "perhe" löytyisi yhteisen katon alta, jolloin ostajat päätyisivät helposti Guzziin etenkin konsernin muista merkeistä.
Bemarin uudistus onnistui, mutta moni vanha Bemaristi siirtyy Harrikkaan (tai Guzziin) "Simple by Choise" periaatteella. Halutaan huolettomia kilometrejä pitkään samalla pyörällä ja tehdä huollot ja pikkukorjaukset itse, koska se on osa harrastusta. BMW:n nyky strategia toimii noususuhdanteessa, mutta "mp-trendin" sekä talouden hiipuessa nousee merkkiuskollisuus jälleen arvoon. Siksi (minun mielestäni) strategia, että tiettyyn merkkiin päädytään pysyvämmin on hyvä. Harrastuksen ympärille kerääntyy muutakin kuin pelkkä pyörä. On kerhot, kaverit, vaatteet, varusteet, tarvikkeet, kahvikuppi, taustakuva ja näytönsäästäjä

.
Merkin ympärille täytyy luoda "sädekehä" (imago ja status), josta osalliseksi ihmiset haluavat päästä, kuten esim. Apple on tehnyt puhelimissa. BMW:n tapainen "Tekchniche übermächtig" (teknisesti ylivoimainen) ei sovi Guzziin, mutta "Exquisite Italian Style" (hienostunutta Italian tyyliä) hyvinkin. Juuri nyt on otollinen aika persoonallisten klassikoiden lyödä itsensä läpi "bulkkituotteiden" valtaamilla markkinoilla. Teknisen ja laadullisen toteutuksen täytyy kuitenkin kestää hyvinkin kriittinen tarkastelu. Myös valmistusmaa täytyy nostaa esille (ei Fiatiin, vaan) Ferrariin ja Benettoniin liitettävin mielikuvin. Suunnittelijaksi Guzzille sopisi "naked-sport" Galluzzin sijaan kyllä paremmin vaatesuunnittelija Giorgio Armani. Guzzi kun istuu omistajalleen, kuin hanska käteen tai räätälöity puku.
Californian way
( Hiplaamalla kuva aukeaa isommaksi )