Kirjoittaja Aihe: California 90  (Luettu 35884 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: California 90
« Vastaus #60 : Marraskuu 22, 2011, 13:10:56 ip »
Lainaus
Pitää olla myös hapsuja. Grin

 ;D

HD:ssa ei pädekään mikään järki. En itsekään ymmärrä miksi sellainen rautakauden laite ylipäänsä voi myydä. Ilmeisen hyvin brändätty. Ameriikkalaiset puhuvat keskeisen ostajakunnan olevan ns. Harley Pirates. Selviää, kun lukaisee vähän foorumeita.

Veikkaan, että miksei Bellagio myy, syyksi heikkoa markkinointia. Itselle ei ainakaan ole markkinoinnista jäänyt vahvaa kuvaa, mihin markkinarakoon se osuisi? Taitaa olla pääasiallinen suunta kevyenä sporttikustomina? Eli vähän kuin Sportster amerikkalaisille, eli ei edes pidetä varteenotettavana matkapyöränä. Omien kokeilujeni puolesta Bellagio olisi oiva yleistyökalu moneen lähtöön; Mutkateille, matkalle, työmatkaan ja vaikka ratapiipahduksiin. Myös rengaskoko tukee tämän päivän valikoimaa.



..tosin, käytän tällä hetkellä Californiaa kaikkeen yllämainittuun..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: California 90
« Vastaus #61 : Marraskuu 22, 2011, 15:00:24 ip »
Uskallampa väittää että jo -80 lukuinen cali pesee ajettavuudessa suurimman osan tämän päivän kustomeista. Ainakin nuo isolohkoharrikat. Kävin edelliskeväänä kokeilemassa dynaa ja softailia, ei niillä mutkassa calin perässä pysyisi millään.
Ne on ne hyrrävoimat, jotka HD:ssä ovat "väärinpäin". . .
Guzzin (ja vanhan BMWn) moottorin pyörimis-suunta sekä matala painopiste ovat ylittämätön kilpailuetu ajo-ominaisuuksissa.
Pikkulohkoissa teho/paino-suhde antaa erinomaisen käsiteltävyyden "huonoillakin" jousitus-/vaimennus komponenteilla  8)

Bellagio on melko riisuttu kapinallinen nyky näyttöpyörien tingen-tangellien kiillossa ("hapsuineen"), mutta mono-peräisenä kuulemma hyvä ajettava.  Itse en ole uskaltanut vielä koeajolle, kun itseni tuntien liika innostus voi johtaa pikaiseen kiintymykseen, josta seuraa pankissa ripittäytyminen, johon ei muiden samassa pöydässä syövien aikaansaamasta asioiden "tietynlaisesta tärkeysjärjestyksestä" johtuen ole nyt sopiva eli ns. "järkevänä pidettävä" ajankohta.   Vau, mikä hienotunteineni lausehirviö !  :D

1400cc möhköCustom on se mitä ovat Guzzilta kauppoihin tuomassa. Minä toivon dual-cluch automaattia, että olisi vähän massasta poikkeva. Ehkä sellainen kirkkaan-metallin-vihreä-valkoinen valkosivurenkainen malli - Italian punaisin nahkasohva istuimin.
Ja tavanomaisen hopeakromin tilalla juhlallisempi 90th GoldChrome...   Vain parasta - harvoille ja valituille !  :P   :-*
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: California 90
« Vastaus #62 : Marraskuu 22, 2011, 18:23:27 ip »
<snip>
Veikkaan, että miksei Bellagio myy, syyksi heikkoa markkinointia. Itselle ei ainakaan ole markkinoinnista jäänyt vahvaa kuvaa, mihin markkinarakoon se osuisi? Taitaa olla pääasiallinen suunta kevyenä sporttikustomina? Eli vähän kuin Sportster amerikkalaisille, eli ei edes pidetä varteenotettavana matkapyöränä. Omien kokeilujeni puolesta Bellagio olisi oiva yleistyökalu moneen lähtöön; Mutkateille, matkalle, työmatkaan ja vaikka ratapiipahduksiin. Myös rengaskoko tukee tämän päivän valikoimaa.

..tosin, käytän tällä hetkellä Californiaa kaikkeen yllämainittuun...

Bellagio tuotiin aikoinaan markkinoille Sportsterin kilpailijana, mutta profiili on ollut aika matala.
Hyvä pyörä, mutta 1) niukka matkustajan paikka, 2) niukka mittaristo ja 3) miten laukut kiinni, pakoputket tiellä?
Emeritus-guzzisti

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: California 90
« Vastaus #63 : Marraskuu 22, 2011, 18:46:06 ip »
Bellagioon saa kahden istuttavan pallin, ei ollut edes kallis. Laukkusarjakin löytyy ja jopa tuolle putkistolle.
Mutta mitä siitä mittaristosta puuttuu??
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: California 90
« Vastaus #64 : Marraskuu 23, 2011, 08:59:47 ap »
Bellagioon saa kahden istuttavan pallin, ei ollut edes kallis. Laukkusarjakin löytyy ja jopa tuolle putkistolle.
Mutta mitä siitä mittaristosta puuttuu??

Hyvä, jos tilpehöörejä löytyy... niistä vois hiukan tiedottaa.
Kierroslukumittari puuttuu. No, joku voi pitää turhana, mutta kun Cali kolmosen kierroslukumittari hajosi, jäin sitä kaipaamaan - tottumuskysymys. Ja onhan niitä mittareita myynnissä...
Emeritus-guzzisti

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: California 90
« Vastaus #65 : Marraskuu 23, 2011, 09:20:26 ap »
Jeps, makuasioita. Omissa pyörissä ei ole vuosiin ollut kierrosmittaria, niin en kaipaa moista.

Tuo markkinointi on ollut täällä päin todella kevyttä Bellagion suhteen. Tieto satulasta ja muista lisähilppeistä on saatu koeajon yhteydessä Piikkiössä, kun Bella oli aivan tuore tapaus. Eipä ole sen koommin mainostettu missään. Tosin silloin, kun tämä vaalea karkkiversio esiteltiin, niin näyttelykuvissahan pyöri laukuilla ja "sokkarin ovella" varustettu Bellagio. Sitä kaksipaikkaista satulaa tuli kyllä kokeiltua kaksi päälläkin. Samoin silloin sai heti miten matalampaa jakkaraa, jota vaimo koesti. Taisi olla sellaisen pari sataa per istuin, ei minusta mitenkään liian arvokasta.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: California 90
« Vastaus #66 : Marraskuu 23, 2011, 09:28:36 ap »
Joo, kävin Guzzin sivuilla katsomassa, pari sataa maksaisi kaksipaikkainen satula - ja yhdessä kuvassa oli oikein kädensijojen kanssa, mutta sitä taas ei ollut luettelossa.

Noin 750 €:llä olisi pienehköt nahkalaukut telineineen 20 litraa/kpl. Makuasia taas, mutta nahkalaukkuja inhoan - ehkä niihin tellinkeihin saisi kunnollisetkin laukut?

Mutta kiitos tiedoista, näköjään Bellagiotakin saa varustettua, täytyypä miettiä... olisihan siinä enemmän potkua kuin pikkulohkossa.
Emeritus-guzzisti

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: California 90
« Vastaus #67 : Marraskuu 23, 2011, 16:21:08 ip »
Jeps, makuasioita. Omissa pyörissä ei ole vuosiin ollut kierrosmittaria, niin en kaipaa moista.
Totta, tottumiskysymys. Analoginen näyttö on milloin kierroslukua- milloin nopeutta varten. Käyttäjäystävällistä olisi piirtää asteikolle sekä että ja antaa kuskin valita haluttu informaatio tilanteen mukaan so. kadulle nopeus ja radalle kierrokset.
LCD näyttö voisi (haluttaessa) kertoa sen mitä ei viisari viserrä. ( Mittarit alla: Stelvio / Bellagio / Griso )
  
Kehittyneempi ja näppärämpi suunnittelija tekisi kellon lailla tupla-viisarit, että km/h ja rpm näkyisivät "på samma gång".
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: California 90
« Vastaus #68 : Marraskuu 23, 2011, 22:57:30 ip »
Dynotec on Tunturi TT:n kanssa samoilla linjoilla:

"
Bellagio on ainut Tonti -runkoinen malli jossa on uusi 6-vaihteinen vaihteisto ja yksivartinen svingi. Valitettavasti Moto-Guzzi esittelee tämän mallin Chopperina. Ajodynaamisesti ja painon puolesta se on kuitenkin nopea maantiepyörä, jossa on erittäin eläväinen moottori ja vielä myös laturikin oikeassa paikassa. ”Clip-on” versio 17” etupyörällä on meille sitä, mitä V7 Classic:in ”performance” tulisi olla. 92 hv/98Nm/224kg.
"
V11 - it defines you.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: California 90
« Vastaus #69 : Marraskuu 23, 2011, 23:11:44 ip »

Veikkaan, että miksei Bellagio myy, syyksi heikkoa markkinointia. Itselle ei ainakaan ole markkinoinnista jäänyt vahvaa kuvaa, mihin markkinarakoon se osuisi? Taitaa olla pääasiallinen suunta kevyenä sporttikustomina? Eli vähän kuin Sportster amerikkalaisille, eli ei edes pidetä varteenotettavana matkapyöränä. Omien kokeilujeni puolesta Bellagio olisi oiva yleistyökalu moneen lähtöön; Mutkateille, matkalle, työmatkaan ja vaikka ratapiipahduksiin. Myös rengaskoko tukee tämän päivän valikoimaa.


Mulla bellagio jäi kauppaan koska halusin tuon "quattro" moottorin. Odottelen kyllä vieläkin että tuommonen yhdistelmä tehtaalta jokupäivä vielä tulee. Ei luulisi olevan iso asia istuttaa tuo uusin pata bellagioon. Mandellossa yhden näinkin mutta oli vissiin jonkun pikkupajan tekele.

HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: California 90
« Vastaus #70 : Marraskuu 24, 2011, 09:46:01 ap »
Guzzin (ja vanhan BMWn) moottorin pyörimis-suunta sekä matala painopiste ovat ylittämätön kilpailuetu ajo-ominaisuuksissa.

Näissäkin ovat ajo-ominaisuudet kunnossa.?

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: California 90
« Vastaus #71 : Marraskuu 24, 2011, 10:24:51 ap »
ohi aiheen:

En ihan aina pysy samalla ajatuskärryllä Guzzr:n kanssa  ???  :o
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Tuulenpoika

  • Viestejä: 280
Vs: California 90
« Vastaus #72 : Marraskuu 24, 2011, 10:49:00 ap »
Kylmissä tyypeissä Bellagion ajoasento tuntui lostavalta.Joku vuosi sitten mp-näyttelyssä Bellagiossa oli hyvä kahden istuttava satula ,mutta takajalkatapit auttamattomasti liian korkealla.Näppärän oloinen pyörä,ei taida monta olla Suomessa.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: California 90
« Vastaus #73 : Marraskuu 24, 2011, 10:53:45 ap »
Veikkaisin, että kyse on hyrrävoimien vaikutuksesta. Poikittain olevan moottorin hyrrävoimat vastustavat kallistelua puolelta toiselle. Pitkittäisessä taas keuliminen rauhoittuu.
Forza Moto Guzzi!

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: California 90
« Vastaus #74 : Marraskuu 24, 2011, 13:18:10 ip »
  Tunt. TT .              No , sanoin vai , että on muitakin merkkejä hyvällä ajoominaisuuksilla , eri aikakaudeilta,kuin bokserimoottorimerkkejä -  MG (ja BMw) taas väitti Ali 22.11 iltapäivällä.   ::)