Videon kuvasta näytti siltä että ruiskutussykli pitenee kaasun avauksen mukana ihan ok.
Skooppi on hieno keksintö.
Nappaas vielä irti sekä ilmanpaineanturi että lämpötila-anturi liittimistään. Kun ne on irti niin ECUn pitäisi mennä perusasetuksiin ja jättää sekä barometrinen että lämpötilakorjaus (kylmärikastus) tekemättä. Tuo lämpötilarikastus voi rikastaa seosta varmaan 1.5 tai 2 x jos ECU luulee että ollaan Siperiassa.
Äh, just ruuvasin tankin paikalleen ja laitoin hanskat toistaiseksi naulaan.
Jos oletetaan nyt että mekaniikka on ehjää niin vikoja ei voi oikein olla kuin :
1) kierros/asentoanturi on sökö ja jostain ihme katkoksesta johtuen rykii yhden pulssin sijaan useamman (katkos anturissa sellainen että kun jännite nousee niin anturi lyö pari kertaa läpi jolloin ECU luulee jokaista laskevaa reunaa erilliseksi pulssiksi)
Vaihdoin CPS:n uuteen muutama käyntiminuutti sitten. Ei muutoksia vehkeen toimintaan.
2) lämpötila-anturi ja/tai barometrinen anturi antaa koko ajan aivan äärilukemaa. Näistä lämpötila-anturi on se joka voisi noin paljon rikastusta aiheuttaa.
Ilma- ja konelämpöanturi mitattu yleismittarilla. Molemmat antoivat järkeviä vastusarvoja. Molemmille tuli +5V ja maa piuhaa pitkin.
3) jossain on osittainen johtavuus/tai maadoitushäiriö joka sekoittaa ECUn saamat signaalit
Tätä etsi JM-Motorsportin heppu diagnostiikkalaitteen ja yleismittarin kanssa pidemmän rupeaman.
ECU jutteli mukavia dg-laitteelle (PC jossa weberin dg-softa ja sopivat liittimet). Dg-softa kertoi että ECU on ihan OK, ei indikoinut virhettä mistään.
JM:n heppu bongasi välillä maissa olevan TPS:n joka sitten vaihdettiin, samoin kuin väljä läppärunko, joka mahdollisti TPS:n virhetoiminnon.
4) ECU on sökö tai sen firmware on seonnut jonkun jännitehäiriön seurauksena (= ECUun on kirjoittautunut ikäänkuin vääriä parametrejä / kartta-arvoja). Jos se on 15M tyyppiä ja ohjelmoitavissa niin kannattaa kirjoittaa sinne peruskartta uudelleen.
- JuhaV
Minulla ei ole keinoja jutella 15M:n kanssa mitenkään, enkä pysty ajamaan sinne karttoja sisään.
Tämän takia hoidan pyörän Piikkiöön, jossa saavat antaa tuomion.
Jos löytävät vian ja saavat korjattua, hyvä.
Jos vika on ECUssa, etsin jostain ECU:n ja pyydän jotakuta muuta kuin itseäni laittamaan sen paikalleen. Harmi että Piikkiössä tuskin innostutaan MyECUn asentamisesta.