Jos jaksaa lähteä omalla akulla ilman, että lataa ensin, niin akku on kunnossa. Miksi muuten on kaksi 20Ah akkua rinnan?
Akut on tarkoitettu ihan muuhun käyttöön kuin starttiakuiksi. Epäilin, syystäkin, virran annon riittävyyttä yhdellä akulla. Siksi kaksi vierekkäin.
Eikö näkynyt merkkiä tarkistusaukosta vauhtipyörältä, kun jakopään merkit oli kohakkain? Vauhtipyörä pyörii monta astetta, vaikka tulpan reijästä kokeilemalla vaikuttaisi olevan yläkolokohta käsillä.
En katsonut. Enkä katso. Tämä projekti on osaltani päättynyt.
Jälkikirjoitus: Kävin läpi koko ketjun kirjoittaessani saatetta korjaamoon. Nimimerkki Kaide on pari kertaa kehottanut suorittamaan "katso, näkyykö tarkastusaukosta S/D kun nokan ja kampiakselin merkit ovat kohdakkain". Kiitos kehotuksesta, se on ehkä juuri sitä mitä olisi pitänyt tehdä. Ehkä tein, ehkä en, mutta en muista, teinkö vaiko en, saatikka, näkyikö sieltä aukosta jotain. Nappa kuitenkin loppui täysin tänään, enkä enää tarkista tuota, vaikka se melko helppoa olisikin. Pistin jo magneeton paikalleen (joskin ilman kiilaa), kopan paikalleen ja sen parilla ruuvilla kiinni.
Tarkistuksen tekeminen veisi kuitenkin taas yhden iltapäivän ja niitä olen tämän paskan pöyhimiseen käyttänyt jo liian monta. Rahaa on vian etsimiseen palanut liioittelematta tonni tai pari, mutta sitä painetaan lisää. Aikaa taas ei saa mistään enempää.
Seuraava askel on saada mopo jonnekin paikkaan, jossa joku siitä jotain ymmärtää ja erityisesti löytää vian sekä mahdollisesti korjaa sen.
Alustavasti olen Moto-Italian kanssa keskustellut aiheesta, mutta jos joku haluaa tarjoutua, se kyllä kiinnostaa. Tarkoitus on ajaa auringonlaskuun viimeistään loppukeväästä. Hondalla ajaminen ei paljoa hymyilytä.