Kirjoittaja Aihe: Oman jackalin statuksesta  (Luettu 109174 kertaa)

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #75 : Tammikuu 20, 2012, 10:15:39 ap »
Katso kytkentäkaaviosta mitkä releet ovat yhteydessä moottorinohjauksen järjestelmiin.

mm

Enkä katso.

Tilasin kaikki releet, oli ne sitten valojen tai startin tai ECU:n releitä. Johan noilla on 11 vuotta ikää ja 100+ tkm ajoa takana.

Jos ei oikene, lähtee Jackal Piikkiöön ruumiinavaukseen. Tai polikilinikalle.

J

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #76 : Tammikuu 20, 2012, 13:37:08 ip »
pääasia, ettei hautuumaalle
Forza Moto Guzzi!

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #77 : Tammikuu 20, 2012, 15:30:35 ip »
Kyllä tämä nyt vaan niin kummalliselta tuntuu, ettei yhtä jackalia saada pelittämään, kohta kaikki osat vaihdettu ja tarkistettu ! En usko että Moto Italiassakaan ongelmaa pystytään selvittämään ?! Tai sitten ongelma on niin naurettavan yksinkertainen, ettei kukaan ole sitä oivaltanut.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 22, 2012, 12:09:26 ip kirjoittanut I.H. »
Titaniumin kuski

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #78 : Tammikuu 20, 2012, 22:00:44 ip »
No alkaahan tuo jo kieltämättä olla kummaa.
En nyt kaikkia muista enkä jaksa koko ketjua selata mutta oliko se ylä ja alakerta samoilla hehtaareilla? Siis se jakopää?
Mites se ruiskupuoli, onko se jo todettu viattomaksi?
Jos innostaa kokeilla sitä kaasariversiota niin noi mun 1100 calin dellortot kyllä joutaa hetkeksi lainalle. Ja imusarjatkin jos tarvii.

HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Ekku

  • Viestejä: 894
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #79 : Tammikuu 21, 2012, 13:17:28 ip »
pääasia, ettei hautuumaalle

Ei ne koskaan kuole. Jatkavat olemassaoloaan ainakin osina muissa pyörissä jos ei muuten. On osat sen verran vaihtokelpoisia keskenään muiden Motoguzzi-mallien kanssa.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #80 : Tammikuu 21, 2012, 18:57:33 ip »
Guzzin kyseessä ollessa sielu lähtee vaeltamaan. Muutoin puhutaan kierrätyksestä  :(
Forza Moto Guzzi!

Ekku

  • Viestejä: 894
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #81 : Tammikuu 22, 2012, 12:05:36 ip »
Guzzin kyseessä ollessa sielu lähtee vaeltamaan. Muutoin puhutaan kierrätyksestä  :(

Tarkoitat että se demoni sieltä sisältä valtaa jonkin uuden avuttoman uhrin ja siihen ei manaukset auta...  ;D

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #82 : Tammikuu 22, 2012, 22:41:50 ip »
Siksi juuri olisi tärkeätä saada manattua paha henki pois ennen vaellusvaihetta  ;D
Forza Moto Guzzi!

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #83 : Tammikuu 23, 2012, 12:02:59 ip »
No alkaahan tuo jo kieltämättä olla kummaa.

Pikkaisen. Ton guzzin mysteerivian takia jouduin ostamaan BMW:n ja kun bemariin tuli sama vaiva, jouduin ostamaan honda cbr600:n.

Lainaus
En nyt kaikkia muista enkä jaksa koko ketjua selata mutta oliko se ylä ja alakerta samoilla hehtaareilla? Siis se jakopää?

Ei ole astelevyä, mutta säädettävän strobon heiluttelu tarkastusaukossa ei paljastanut ilmeistä ongelmaa. Vaikka olisikin astelevy, enpä taitaisi osata käyttää sitä.

Lainaus
Mites se ruiskupuoli, onko se jo todettu viattomaksi?

Ei toki. Vikakoodia ei näytä diagnostiikkasofta (kun ensin vaihdoimme ECU:n, ruiskusuuttimet, läppärungot, TPS:n ja mittasimme bensapaineet, vaihdoimme männänrenkaat, puolet venttiileistä ja sytytystulpat. Ja ehkäpä pari muutakin osaa)

Lainaus
Jos innostaa kokeilla sitä kaasariversiota niin noi mun 1100 calin dellortot kyllä joutaa hetkeksi lainalle. Ja imusarjatkin jos tarvii.

Kiitos tarjouksesta. Pidän mielessä.

Kuitenkin: JOS kyse on ala- ja yläkerran vaihtelevasta vaihevirheestä, kaasuttimien ja mekaanisen sytkän laitto saattaisi hieman maskeerata ongelmaa, mutta ei korjata sitä.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 26, 2012, 20:52:40 ip kirjoittanut MotoJussi »

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #84 : Tammikuu 23, 2012, 12:23:42 ip »
Jos tsekkaisit loppuun asti ton ajoitusasian. Viimeeksi tsekkasit sytkän strobolla ja sen totesit olevan hehtaarilla. Viimeiseksi toimenpiteeksi ajoitukseen liittyen tarkasta, että merkit stemmaavat jakopään rattaista vauhtipyörälle asti.
Forza Moto Guzzi!

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #85 : Tammikuu 26, 2012, 20:50:50 ip »
Jos tsekkaisit loppuun asti ton ajoitusasian. Viimeeksi tsekkasit sytkän strobolla ja sen totesit olevan hehtaarilla. Viimeiseksi toimenpiteeksi ajoitukseen liittyen tarkasta, että merkit stemmaavat jakopään rattaista vauhtipyörälle asti.

Tänään hain releet postista. 5 relettä, 181 euroa postikuluineen.

Ne kokeilen vielä, ainakin. Nappa muuhun on ihan mahdottoman vähissä.

Vaan kertokaas. Ei kai ole mitenkään mahdollista että _AKKU_ vaikuttaisi rätkän toimintaan? On nimittäin ainoa samanlainen osa guzzissa ja bemarissa. Kumpikin käy huonosti ja kummastakaan ei ole löytynyt varsinaisesti mitään vikaa :)

TimoEv

  • Viestejä: 2 172
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #86 : Tammikuu 26, 2012, 21:20:47 ip »
Akku on joiltain osin metka kapistus. Kun mittaa jännitteen ilman kuormaa, se saattaa näyttää hyvältä. Mutta...
- Ei ota vastaan latausta kunnolla => on aina alijännitteinen
- On aina alijännitteinen => ei pysty antamaan kunnolla virtaa
- Onko virranantokyky riittävä, eli akusta saadaan se virtamäärä, jota kulloinkin tarvitaan ilman, että jännite putoaa liian alas? Akun levyt oksidoituneet => uusi akku...
Toisaalta: Onko laturi kunnossa, eli lataa täyteen?
Onko johdotus kunnossa, eli onko kulutuskohteessa riittävä jännite? 12V akun jännite saattaa jäädä matkalle, jolloin kohteessa onkin vain 10V. Joskus yritimme isoa dieseliä käyntiin huonoilla akuilla. Pyöritti, mutta jännite ei riittänyt pysäytyssolenoidin avautumiseen => ei saanut löpöä.

Voisi olla hyvä konsti ottaa akku "kainaloon" ja kipaista akkuliikkeessä ja pyytää heitä lataamaan ja testaamaan akku. Ei olisi eka kerta, kun jokin lyijylevy akussa onkin murtunut poikki ja kennokapasiteetti on pudonnut alas...

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #87 : Tammikuu 26, 2012, 21:44:57 ip »

Tänään hain releet postista. 5 relettä, 181 euroa postikuluineen.


Siis HÄ!! ???
Viimeksi kun tuommoset releet hain, Hella merkkisiä näköjään, maksoivat maksimissaan kympin kappale varaosaliikkeessä.

Stein-Dinselläkin on http://www.sd-tec.de/catalog/quick_search_result.php?keywords=30732560&osCsid=c1183dc4d3d3d0177a2be86939177e2f&x=2&y=7
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 26, 2012, 23:14:45 ip kirjoittanut Ikkala »
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #88 : Tammikuu 27, 2012, 00:07:35 ap »
Akuista: Jos lähtee akulla käyntiin eikä tarvitse apukäynnistystä, niin akku on kunnossa. Jos tarvii ladata ennen jokaista käynnistystä on joko akku sökö tai latauksessa on vikaa.
Forza Moto Guzzi!

seko

  • Viestejä: 50
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #89 : Tammikuu 27, 2012, 00:55:11 ap »
Vaan kertokaas. Ei kai ole mitenkään mahdollista että _AKKU_ vaikuttaisi rätkän toimintaan? On nimittäin ainoa samanlainen osa guzzissa ja bemarissa. Kumpikin käy huonosti ja kummastakaan ei ole löytynyt varsinaisesti mitään vikaa :)

Periaattessa voisi ollakin mahdollista. Sytytyksen ja ruiskutuksen aiheuttama virrankulutus on hyvin pulssimuotoista. Jos akku ei kykene vastaamaan virrantarpeeseen riittävän nopeasti, niin siitä seuraa jännitteen
hetkellinen lasku ja siitä voisi seurata esim. ohjauselektroniikan sekoilua. Akut yleensäkin vastaavat huonosti nopeasti muuttuvaan virran tarpeeseen ja siksi mm. autohifipiireissä käytetään kondensaattoreita
akun tai vahvistimen rinnalla.

Toisella akulla kokeilemallahan tuon saa selville.

- seppo