Kirjoittaja Aihe: Oman jackalin statuksesta  (Luettu 109123 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #60 : Marraskuu 23, 2011, 09:24:53 ap »
Ymmärsin, että yllä oleva kuva esittää tilannetta jostain vuosien takaa?
Tuolta voisi kyllä ketjupyörästä löytyä saman näköistä tuhoa, kuin Mitsun pyörästä. Tai sitten kiila itsessään halki/rikki. Ei ole mikään paha rasti Guzzissa asian tilan tarkastaminen.

Olen tenhyt omaan käyttöön kovan tulpan, jolla astekiekon avustuksella määritin tarkan yläkuolon pikkulohkolle. Täytyy ottaa kuva, kun kotiin ehtii.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #61 : Marraskuu 23, 2011, 09:47:38 ap »
Ymmärsin, että yllä oleva kuva esittää tilannetta jostain vuosien takaa?
Tuolta voisi kyllä ketjupyörästä löytyä saman näköistä tuhoa, kuin Mitsun pyörästä. Tai sitten kiila itsessään halki/rikki. Ei ole mikään paha rasti Guzzissa asian tilan tarkastaminen.

Olen tenhyt omaan käyttöön kovan tulpan, jolla astekiekon avustuksella määritin tarkan yläkuolon pikkulohkolle. Täytyy ottaa kuva, kun kotiin ehtii.

Tuo kuva jossa on kettinki näkösällä, on tuore. Muut kuvat vanhempia.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #62 : Marraskuu 23, 2011, 10:37:43 ap »
Ei kai siinä ole muuta kun mutterit auki ja häivyttää epäilyt.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #63 : Marraskuu 24, 2011, 19:36:47 ip »
Ei kai siinä ole muuta kun mutterit auki ja häivyttää epäilyt.

Alan, hitto vie, kai tulla vanhaksi, kun ei ehdi tehdä mitään.

Toisaalta tämä päivätyö ja tallin sijainti 20km kotoa pikkaisen mutkistaa kaikkea :I

Niin tai näin, pitää avata kun ehtii. Ennen sitä kellotan kipinän sijainnin S&D merkkeihin kun saan lisää käsiä.

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #64 : Marraskuu 30, 2011, 18:40:45 ip »
Ennen sitä kellotan kipinän sijainnin S&D merkkeihin kun saan lisää käsiä.

Kellotin, kun sain lisää käsiä. Vaimolle kiitos kun jaksoi auttaa.

Korotettua tyhjäkäyntiä (1500-1800 korvan perusteella, ei jenkamittaria) käydessä S ja D merkit ovat keskellä ruutua kun säädin on asennossa "20".

Eli aikalailla siinä missä pitääkin.

Käsitän että jos kipinä on kohdallaan, ei venttiilit voi olla olematta kohdallaan. Right?

Kipinä on kohdallaan, joten venttiilit ovat myös kohdallaan. Silti vehje ampuu takaisinpäin ja käy todella surkeasti.

Tämä käy melko haastavaksi.

Ei silti. On tuosta vehkeestä joskus jotain iloakin ollut. Ohessa kuva tilanteesta jossa guzzi palveli mainiosti: http://koti.kapsi.fi/~jsavola/irbit2004/pekan_kuvat/820155/18.html

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #65 : Marraskuu 30, 2011, 20:44:22 ip »
Siinä on nyt pakko olla johtosarjassa hankauma jossain. Ottaa runkoon tms.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #66 : Marraskuu 30, 2011, 21:34:44 ip »
Vieläkös jakkaalissa on se rivi pikkureleitä? Sieltä on useampi käyntivika löytyny.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #67 : Marraskuu 30, 2011, 22:09:22 ip »
Lainaus
Vieläkös jakkaalissa on se rivi pikkureleitä? Sieltä on useampi käyntivika löytyny.

On siellä releitä.

Lainaus
Siinä on nyt pakko olla johtosarjassa hankauma jossain. Ottaa runkoon tms.

Sellaista ei ole vielä löytynyt. Pitää varmaan etsiä.

Vaan vaan. Onko vikavika anturipuolella, ruiskujen ohjauksessa, kipinän tuottamisessa vai sähköaivossa... Olisihan se hassunhauskaa jos nirhautuneen piuhan takia olisi tullut vaihdettua parikin osaa ihan turhan tautta.

seko

  • Viestejä: 50
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #68 : Marraskuu 30, 2011, 22:45:47 ip »
Entäpä sellainen vaihtoehto, että ei otakkaan runkoon siellä missä pitäisi? Esim. ECU:n maadoituksen pätkiminen voisi
aiheuttaa käyntihäiriöitä.

- seppo

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #69 : Marraskuu 30, 2011, 23:16:45 ip »
Kato nyt vielä loppuun asti ne ajoitusmerkit, että ne on varmasti kohdakkain, kun S- ja D-merkit näkyvät tarkistusluukusta. Sitten onko pyörimisanturin etäisyys ajoitushammaspyörästä spekseissä, jos on liian kaukana tai rajalla aiheuttaa varmasti ihmeellisiä oireita. Mauserilla mitataan ja sitten simmataan tarvittaessa. Mitä se anturin turpoamisilmiö mahtaa olla? Ohje ja arvot on korjaamokäsikirjassa.
Forza Moto Guzzi!

TimoEv

  • Viestejä: 2 172
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #70 : Joulukuu 02, 2011, 08:45:34 ap »
Maadoituksen pätkiminen aiheuttaa ihan varmasti ongelmia. Ja huono kontakti on ajoneuvossa hyvin yleinen vika. Saattaisi olla helpoin kylmästi pistää uusi maajohto, ei tarvitse sitä ainakaan ihmetellä. Samoin tarkistaa kaikkien releiden kantaliitokset. Kosteus+galvaaninen pari = syöpyminen. Illan-parin askarteluahan tuo vaatii, mutta ainakin tulee varmuus, että...
Relekin saattaa olla siten syöpynyt, että varsinainen kontaktinasta on niin huono, että se tärinässä pätkii. Ei olisi eka kerta.
Sulakekontaktit ihan varmasti ok?

Näin etänä ja näkemättä on tietenkin helppo neuvoa...Mutta tsemppiä. Onhan tässä pimeä ja kylmä talviaika...

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #71 : Joulukuu 07, 2011, 19:56:24 ip »
Maadoituksen pätkiminen aiheuttaa ihan varmasti ongelmia. Ja huono kontakti on ajoneuvossa hyvin yleinen vika. Saattaisi olla helpoin kylmästi pistää uusi maajohto, ei tarvitse sitä ainakaan ihmetellä.

Sähköpätkyjä etsi moottoripyöräpajan heppu hetkenkin aikaa mittareiden ja diagnostiikka-kalun kanssa.

Kun läppärungot ja TPS oli vaihdettu uusiin, ei niitä enää löytynyt.

Lainaus
Samoin tarkistaa kaikkien releiden kantaliitokset. Kosteus+galvaaninen pari = syöpyminen. Illan-parin askarteluahan tuo vaatii, mutta ainakin tulee varmuus, että...
Relekin saattaa olla siten syöpynyt, että varsinainen kontaktinasta on niin huono, että se tärinässä pätkii. Ei olisi eka kerta.
Sulakekontaktit ihan varmasti ok?

Jaa'a. Pitäiskö ihan huvin vuoksi ostaa kaikki releetkin uusiksi? Melkein kaikki muut osat onkin jo vaihdettu.

Lainaus
Näin etänä ja näkemättä on tietenkin helppo neuvoa...Mutta tsemppiä. Onhan tässä pimeä ja kylmä talviaika...

Höpsis. Paljon vaikeampaa se on näkemättä ja koskematta. Helppoahan se minulla on kun on vehke tuossa melkein käsien ja silmien ulottuvilla.

Jussi. Perkl.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #72 : Joulukuu 07, 2011, 20:47:52 ip »
Kerkiät, Jussi, kirjoittaa vielä Joulupukille toivelistan releistä.

mm

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #73 : Joulukuu 07, 2011, 21:48:26 ip »
Kerkiät, Jussi, kirjoittaa vielä Joulupukille toivelistan releistä.

mm

Ihmetyttää kyllä, mitä ihmettä ne releet tuossa hommassa tekevät. Mutta eiköhän se selviä.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #74 : Joulukuu 08, 2011, 08:23:19 ap »
Katso kytkentäkaaviosta mitkä releet ovat yhteydessä moottorinohjauksen järjestelmiin.

mm