Kirjoittaja Aihe: perverssi ajatus California muokkaamisesta  (Luettu 81034 kertaa)

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: perverssi ajatus California muokkaamisesta
« Vastaus #150 : Syyskuu 13, 2011, 18:33:35 ip »
Onko myös puolat tuplattu vai miten tämä tuplatulppa oikein toimii? Tuntuis, että ainakin olisi pitänyt vaihtaa järeämpään puolaan, että jaksaa antaa kipinää molemmille. Mitens jos käyttäisi vain yhtä tulppaa tai vaihtaisi alkuperäiset kannet takaisin.
Jatkaisin kuitenkin ruiskusuuttimien kokeilua, koska vika siirtyi suuttimen mukana puolelta toiselle. Tapahtuiko sitten joku muu muutos samaan aikaan vai pitääkö suuttimet jotenkin herättää uutena.

Alkuperäiset puolat on vaihdettu sellaisiin joissa on kaksi lähtöä.

Alkuperäiset kannet ovat paikallaan, joskin isommilla venttiileillä, avarammilla rööreillä ja niillä lisätulpilla höystettynä. Muita kansia minulla ei ole.

Vika näytti siirtyvän toiselle puolelle kun vaihdoin suuttimet ristiin. Sen jälkeen vaihdoin molemmat suuttimet "uusiin". Vika ei kuitenkaan poistunut.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: perverssi ajatus California muokkaamisesta
« Vastaus #151 : Syyskuu 13, 2011, 19:07:19 ip »
Oletko nyt selvillä kumman puolen suutin ruokkii väärin?
Ota ECUlta tuleva johdin siitä irti. (maajohto)
Haaroita "ehyen" puolen suuttimelta vastaava johto ja liitä irrotetun tilalle. +johtimiin älä kajoa.
Suuttimet toimivat ECUlta tulevan maadoituksen mukaan. Suuttimille tulee jatkuva +.

Näin eliminoimme mahdollisen vian kyseisen suuttimen ohjauksessa/johdotuksessa.

mm

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: perverssi ajatus California muokkaamisesta
« Vastaus #152 : Syyskuu 17, 2011, 13:46:38 ip »
oujea.
Jackal meni sit huoltoon.
Jm-motorsportin jori tuli ecun lukijan kanssa käymään. Ecu on hengissä ja raportoi välillä tps-ongelmista.
Diagnostiikka näyttää muuten ok:ta.
Huollossa pureksivat auki vian ja katsotaan sit mitä tehdään.

lisäys:

eli eli potkin mopon käyntiin kun huoltospezialisti oli paikalla. kuunneltiin ääniä ja nuuhkittiin tuoksuja sekä katseltiin savuja.

keskusteltiin mahdollisesta ajoitusvirheestä (nokka ja kampi eri käsityksessä siitä missä mennään). Sammutettiin kone ja nostettiin tankki irti ja pantiin diagnostikointipiuha ja -läppäri kiinni. Vanhoja vikoja oli kassillinen, ne resetoitiin.

Softa kyseli injektorit 1 ja 2 ja puolat 1 ja 2 ja mitään kummaa ei löytynyt.

Muuta kummaa ei softan näytössä näkynyt, mutta kun kasseltiin mitä TPS:stä ECU kertoo softalle, paukahti ruutuun vinkki että "tps saattaapi maattaa hassusti".

Keskusteltiin M15 maadoituksista ja piuhojen elämästä ja maailmankaikkeudesta ja kaikesta.

Kysyin sitten Jorilta, oisko hällä aikaa vilkaista ja ihmetellä. Jorilla toki oli, joten nostettiin Guzzi Sprinterin kyytiin. Jori katsoo kun kerkiää ja kertoo lisää kun on jotain uutta tietoa asiasta.

Tämä pajalle saanti sattui juuri hyvin. Talli on remontissa ja nyt on tuo yksi pyörä vähemmän jaloissa.

... ja kunhan saa tuon rullaamaan, käynen myymään Honda CBR600:sta eteenpäin ... ja arpomaan, mitä hemmettiä tolle BMW R1100GS:lle pitäisi tehdä, se kun käy vaan ei toimi (ihan kuin guzzi!).

... ja sitten pitäisi niputtaa tuo Honda MTX 125.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 17, 2011, 22:29:49 ip kirjoittanut MotoJussi »

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: perverssi ajatus California muokkaamisesta
« Vastaus #153 : Syyskuu 18, 2011, 12:54:45 ip »
Viissin on sitten koko talvi aikaa tutkia. Oisko mahdollista, että on jokin yhteinen tekijä, kun kerran kessussa on samat oireet? Esimerkiksi tankkiin laitettava talvisäilytysmönjä on tukkinut suuttimia. Mielenkiintoista saada tietää, mikä loppujen lopuksi oli vikana.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 18, 2011, 19:07:01 ip kirjoittanut kaide »
Forza Moto Guzzi!

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: perverssi ajatus California muokkaamisesta
« Vastaus #154 : Syyskuu 19, 2011, 08:35:52 ap »
Viissin on sitten koko talvi aikaa tutkia.

No itse kyllä sanoin että mieluusti vielä näille liukkaille jos sais vehkeen ajoon niin oispa kiva.

Itseni hoidossa tuo on nyt ollut kolme vuotta eikä siitä ole tullut lasta ei paskaa. Jospa joku muu saisi jotain muuta aikaan.

Lainaus
Oisko mahdollista, että on jokin yhteinen tekijä, kun kerran kessussa on samat oireet? Esimerkiksi tankkiin laitettava talvisäilytysmönjä on tukkinut suuttimia. Mielenkiintoista saada tietää, mikä loppujen lopuksi oli vikana.

En ole laittanut tankkeihin talvisäilytysmönjää, kumpaankaan.

Olisihan se.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: perverssi ajatus California muokkaamisesta
« Vastaus #155 : Syyskuu 19, 2011, 09:31:13 ap »
No joo. Parasta olla spekuloimatta enempää. Ootellaan tuloksia rauhassa.
Forza Moto Guzzi!

TimoEv

  • Viestejä: 2 171
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: perverssi ajatus California muokkaamisesta
« Vastaus #156 : Syyskuu 19, 2011, 10:06:24 ap »
Mitäpäs se talvisäilytysmönjä oikein on? Vaatiikohan se sitten keväällä tankkiin sellaista ruiskunpuhdistusainetta? Vai käykö niin, että se talviaine irroittaa tankin pohjalta sinne hiljalleen kasaantuneen tahman ja se sitten menee ruiskuihin tukkimaan yms.?

Noita ihmekemikaaleja näyttää kauppiaan hyllyissä olevan useamman sorttisia. "Eikä siinä vielä kaikki..." -tyyliin...

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: perverssi ajatus California muokkaamisesta
« Vastaus #157 : Syyskuu 19, 2011, 16:40:44 ip »
Tää oli vaan äkkinäinen heitto. Ei kannata enempää mönjiä miettiä. Annetaan työrauha  ;) PA-suodatin on sitä varten, etteivät mahdolliset vieraat aineet pääse herkkiin suuttimiin. Nyt tuntuu siltä, että vika on pätkivässä TPS:ssä.
Forza Moto Guzzi!

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: perverssi ajatus California muokkaamisesta
« Vastaus #158 : Syyskuu 19, 2011, 17:11:47 ip »
Nyt tuntuu siltä, että vika on pätkivässä TPS:ssä.

Ja / tai  sitten kampiakselista erkaantuneessa hammaspyörässä.

Nyt pitäis löytää guzzin korjaamokäsikirja: paja on oikeastaan ducati-paja.


motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: perverssi ajatus California muokkaamisesta
« Vastaus #159 : Syyskuu 19, 2011, 18:39:13 ip »
Tässä korjaamokäsikirja: http://guzzitek.org/gb/cadres_gb.htm

mm

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: perverssi ajatus California muokkaamisesta
« Vastaus #160 : Syyskuu 19, 2011, 20:43:42 ip »
En nyt heti selatessa löytänyt tietoa; olikos johtosarjoja mitattu ja tarkasteltu lähemmin ollenkaan? Vaan lähdettiin piakkoin kartoittamaan "raudan" ongelmia?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: perverssi ajatus California muokkaamisesta
« Vastaus #161 : Syyskuu 19, 2011, 21:18:46 ip »
Nyt kaikki lukemaan tämä ketju alusta saakka tuloksia odotellessa, niin selviää mitä on tähän mennessä yritetty ja pähkäilty. Pyörähän on nyt oikeella mp-korjaamolla. On diagnostiikkavehkeet ym. Diagnosointilaite ilmoittaa kaiken muun olevan johtosarjoissa ja antureissa kunnossa paitsi TPS antaa ajoittaista vikailmoitusta.
Forza Moto Guzzi!

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: perverssi ajatus California muokkaamisesta
« Vastaus #162 : Syyskuu 19, 2011, 22:24:46 ip »
En nyt heti selatessa löytänyt tietoa; olikos johtosarjoja mitattu ja tarkasteltu lähemmin ollenkaan? Vaan lähdettiin piakkoin kartoittamaan "raudan" ongelmia?

Mittasin että anturit saivat +5V ja että anturit antoivat oikeaa ressistanzzia.

Mittasin että puolat ovat samanlaiset, siltä osin kun yleismittari asiasta kertoo.

Mittautin Piikkiössä että ECU on sitä mieltä että tps (se mikä piikkiössä oli, verrokkina) kertoo ihan höpöjä.

Vaan mitäpä näistä sähkölöistä tajuaa.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: perverssi ajatus California muokkaamisesta
« Vastaus #163 : Syyskuu 20, 2011, 00:22:14 ap »
Eli nyt on kahdella eri ecun lukijalla ja kaksi eri huoltoinsinööriä (formulaslangia :D ) todennut TPS:n antavan puppua?
Forza Moto Guzzi!

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: perverssi ajatus California muokkaamisesta
« Vastaus #164 : Syyskuu 20, 2011, 08:01:49 ap »
Eli nyt on kahdella eri ecun lukijalla ja kaksi eri huoltoinsinööriä (formulaslangia :D ) todennut TPS:n antavan puppua?

No eihän tuo tuohon jää ... On nimittäin kaksi eri ecua ja kaksi eri TPS:ää mistä on todettu ongelmaa.

Piikkiössä pulttasivat minun ecu:n johonkin tunnetusti toimivaan pyörään ja katselivat sitä sitten siinä. Ecun sanoivat olevan särki, joten hankin uuden (purkuosa) jonka pulttasin kiinni omaan mopottimeeni.

Ja tätä sitten kelloteltiin lauantaina ja kaikki muu näytti hyvältä, paitsi tps:n väitettiin koskettelevan maata tjsp.