Kaipa toikin menee sen aikaa kun räpläät noita entisiäsi.
Voi vaan tossakin olla eessä jakoketjuremontti. Noilla metreillä ne yleensä myydään muiden riesaksi. Onhan siinä se vetoketjukin...
Saisko tosta hyvän batterikannattimen?
mm
Just toi "sen aikaa kun" on mielessä. Ois kiva et ois joku härpäke jolla pääsis ajamaan kauemmas kuin 50km latauksella. Niin ja voihan se olla et vaimon on helpompi aloittaa tollaisella kuin hiukka rakennetulla Guzzilla ajaminen.
Ei kyl sinällään tekis mieli tollaista mut kai se on pakko joku hankkia.
Anyway.
Kävin sit tänään tallilla. Laskin vanhat öljyt pois ja pistin uutta öljyä tilalle (semisynt 20w50, tais olla merkiltään teboil).
Vanhat öljyt näyttivät ihan vanhoilta öljyiltä, eli mustilta ja liukkailta.
Pistin korkkaamattomat sytytystulpat entisten tilalle.
Ruuvasin runkoputkesta huohottimen letkun irti ja pistin koneen käyntiin. Huohotin ei huohottanut, poislukien että välillä sieltä tuli pari pientä ilmantupsahdusta.
Poistin palloventtiilin (jonka sisällä pallo liikkui sinällään ihan ok) ja pistin letkun alapään takaisin. Sit kone käyntiin ja sieltähän (letkun toinen pää) kävi oikein kunnon puhallus. En ymmärrä, miten palloventtiilin poisto muutti tilanteen, mutta näin siinä kuitenkin kävi.
Savutus tyhjäkäynnillä väheni liki nollaan, mutta käynti ei oikeastaan parantunut. Lisäksi kaasua räpsäyttäen tuli vieläkin tupa täyteen öljysavua. Tiedän että kun on karstaa kertynyt, se toki savuttaa, mutta tämä tuntui siltä että uutta öljyä palaa ja melko paljon.
Poistin kannet ja sylinterit.
Vieläkään en tiedä, mikä guzzissa varsinaisesti on vikana, joten vien kannet koneistamolle. Annan ohjeeksi tsekata, onko kannet kunnossa. Omat silmät eivät kertoneet mitään ilmiselvää, poislukien sellainen pikku detalji, että molemmissa (!) imuventtiileissä oli juuri pakoventtiilin kohdalla pieni lommo, joka näytti olleen siinä jo hetken.
Lommo ei näyttänyt siltä, että se olisi vaikuttanut istukan tiiviyteen (ja samaa tukee puristuspainemittauksen tuloskin).
Männänrenkaat näyttivät siltä miltä männänrenkaiden pitääkin näyttää. Eikä se sinällään ihme ole, eivät ne ole töissään olleet kuin 50 000 km, jos en väärin muista.
Mäntien laet olivat mustat ja karstaiset, samoin kuin kansien sisäpinta ja venttiililautaset. Karstakerros ei ollut järkyttävän paksu, mutta selkeästi liiallinen ja todella musta.
Kannet koneistamolle, Piikkiöstä uudet imuventtiilit lommoisten tilalle ja pyörä takas kasaan.
Saap nähdä koska tuo taas liikkuu...