Pyörässä on nyt uudet läppärungot hiluineen. Sain "halvalla" Heinolta. Itse en nähnyt ilmanputsarikoteloa, mutta tietoni mukaan siihen oli jyrsitty aukkoa, ja lisäksi kotelo oli haljennut/repeytynyt. Tämä/nämä aukot olivat siis siten, että kone imi molemmin puolin suodatinta, ja putsari oli likaisempi sisäpuolelta! Seppä on korjannut kotelon liimamassan, ruuvien ja paikkamuovin avulla, pysyy varmasti. Uskon näin olevan. Kuten MotoMatin kanssa jo kirjoiteltiinkin, niin toimitan vanhat läppärungot tutkittavaksi mahdollista uutta elämää varten.
Olen ajellut nyt pyörällä satakunta kilometriä, ja pelaa mainiosti. Vastaa kaasuun heti, ainoastaan ihan tyhjäkäynnin pinnassa on hyvin pientä nykimistä, kuten yleensäkin tahtoo olla tuon ikäluokan ruiskuissa. Mutta paremmin tuntuu pelaavan, kuin ikään.
Toivottavasti tästä keskusteluketjusta on apua vielä jollekin, että vika löytyy aiemmin. Uskon, että vastaavia ongelmia johtuen läppärunkojen kulumisesta on muillakin, ja myös muissa merkeissä.