Netistä; 11.07.2011:
”
Kun ajelin tapaamisesta kotiinpäin pikkuteitä syttyi yllättäen öljynpainevalo. Arvelin että täytyy lisätä öljyä, moottori alkoi kuitenkin kalkattamaan jatkuvasti voimistuen - - sammutin moottorin ja tilasin hinausauton. Kotona purin öljypohjan. Öljynsuodatin oli todella löysällä, oli vielä paikallaan, mutta kahden kierroksen jälkeen se pirulainen oli kädessäni. Öljypohjassa näkyy vaikka kuinka paljon messinginomaisia lastuja, jopa 2 mm suuria.
”
=> Kuinka yleistä on varmistaa öljynsuodatin motomatin suosituksen mukaan letkuklemmarilla niin, että se ei pääse värinöitten johdosta kiertymään itsekseen ?
Workshop manual kertoo: “Position the gasket on the new cartridge, after having lubricated it with oil; fit the new cartridge in its special seat, tightening it by hand to avoid over-screwing.”
=> Käyttääkö kukaan suodatinavainta ja 14 Nm momenttia, tällainenkin tuli vastaan. Perustelu oli, että tuo "käsin" voi olla asentajakohtainen juttu (käsien öljyisyys, paljonko on "napakasti käsin" jne.). Varoitettiin myös että kahta tiivistettä ei saa jätää epähuomiossa käyttöön eikä käyttää sellaisia "ei-ufi" -suodattimia, joissa on liian paksu tiiviste?
Yksi vastaus on tietysti käyttöhjekirjan mukainen: "It is recommended to perform the operation described above at our dealer locations", vaan tahtoo harrastaa...