Kirjoittaja Aihe: Myytävät 1400 Calit  (Luettu 138 kertaa)

KINDE

  • Viestejä: 173
Myytävät 1400 Calit
« : Kesäkuu 21, 2026, 09:41:25 ap »
Onko vain sattumaa, vai mikä selittää sen että peräti 6kpl 1400 caleja myynnissä nettimotossa.  Tätä mallia ei kyllä kovinkaan montaa ole suomessa niin aikamoinen suma. Kiinostavaa nähdä miten kauppa käy.

TimoCali

  • Viestejä: 3
Vs: Myytävät 1400 Calit
« Vastaus #1 : Kesäkuu 21, 2026, 10:08:52 ap »
Aikanaan "kuolasin" 1400:ää. Jos lompakko olisi sallinut, niin...
Nyt 70v "ukkona", kun pyörittelee tallilla tai parkissa 110:aa, tuntuu sekin aikas raskaalta. Olenkin mielissäni, ettei rahnaa ollut.
Lisäksi eri kommenteista olen käsittänyt 1400 olevan teknisesti hieman vaikea ja hankala. Itsehuolto on osin suuritöinen ja monimutkainen - ymmärtääkseni. No, voin olla väärässä.
Nyttemmin olen käynyt kolmesti katsomassa RE:n Himalayaa Rikun kaupassa. Kiinnostava!
Kevyt, riittävästi moottoripyörää, yksinkertainen ja sopii myös huonoille teille ja jopa pienille metsäteille. Eikä pahan kallis.

Taannoin keskustelin Sami I:n kanssa CF Motosta. Sanoin, että"...kerran vielä sais ajaa nykyaikaisella pyörällä ja suht. halvalla." Sami oli samaa mieltä.

Saas nähdä mihin tämä maailma vie... ( Saisivat sen yhden ääliön hoitoon... )


KINDE

  • Viestejä: 173
Vs: Myytävät 1400 Calit
« Vastaus #2 : Kesäkuu 21, 2026, 13:35:35 ip »
Aikanaan "kuolasin" 1400:ää. Jos lompakko olisi sallinut, niin...
Nyt 70v "ukkona", kun pyörittelee tallilla tai parkissa 110:aa, tuntuu sekin aikas raskaalta. Olenkin mielissäni, ettei rahnaa ollut.
Lisäksi eri kommenteista olen käsittänyt 1400 olevan teknisesti hieman vaikea ja hankala. Itsehuolto on osin suuritöinen ja monimutkainen - ymmärtääkseni. No, voin olla väärässä.
Nyttemmin olen käynyt kolmesti katsomassa RE:n Himalayaa Rikun kaupassa. Kiinnostava!
Kevyt, riittävästi moottoripyörää, yksinkertainen ja sopii myös huonoille teille ja jopa pienille metsäteille. Eikä pahan kallis.

Taannoin keskustelin Sami I:n kanssa CF Motosta. Sanoin, että"...kerran vielä sais ajaa nykyaikaisella pyörällä ja suht. halvalla." Sami oli samaa mieltä.

Saas nähdä mihin tämä maailma vie... ( Saisivat sen yhden ääliön hoitoon... )


Perus huolto on mielestäni helpohkoa, mutta onhan se totta että esim renkaiden vaihto on jo pikkusen isompi homma.  Laturin hihnan vaihto on todella työläs ja jne.  Mutta se että onko 1400 calin huolto sitten erityisen työlästä, verrattuna muihin saman kokoluokan cruisereihin niin paha sanoa. Raskas se on ja se pitää huomioida esim pysäköidessä, mutta se ei ole mikään Calin ominaisuus, vaan noi kaikki cruiserit 1400 kuutiosta ylöspäin on jo aika raskaita. Vähän jo itsekin katselen kevyempää alle, mutta nyt taitaa olla ruuhkaa tuolla myyntipalstalla, niin mennään  vielä ainakin tämä kesä

hannujussi

  • Viestejä: 92
Vs: Myytävät 1400 Calit
« Vastaus #3 : tänään kello 08:17:57 »
Onhan se 1400 Cali yksi kauneimmista pyöristä mikä minulla on ollut. Norgen vaihdoin aikoinaan helmenvalkoiseen Caliin joka sai aina pysäköidesäni ympärilleen ihmettelijöitä, mikä pyörä tämä on? Raskashan se oli ja niin se vaihtui sitten -19 uuteen V85TT Guzziin jota on kerran jo päivitetty tuoreempaan. Vieläkin harmittaa kaunottaresta luopuminen, mutta nykyisellä on helpompi 70 kiloisen ikämiehen reissata.

motomatti

  • Viestejä: 13 568
Vs: Myytävät 1400 Calit
« Vastaus #4 : tänään kello 20:06:03 »
Kesä on jo pitkällä. Metriäkään en ole ajanut moottoripyörällä. Ei niin etteikö olisi ollut halu vaan se että olen osa perikuntaa joka on varsin vauras eli omaisuutta on kertynyt. Sitä kuluu kuten aikaa ja tarmoa. Lisäksi vaimon suvun perikunnan jutut. Nyt on pirkanmaalaispoika kaukana kotoa em. Rouvan perikunnan mökillä. Saunassa on käyty ja Saimaan vesistössä uitu. Vaimon puolelta perintö, onneksi, on jo hoideltu. Jäi käteen korjailemani rantamökki ja kunnostamani aitta. (Kahdeksansataaluvulta (1853). Siellä yövyn koska tykkään viileästä. (Jos joku haluaa katsella niin kun kahlaa mototomatti,fi -juttuja. Ehkä jotain päivitän...) Tykkään pitää vanhoja asuntoja ja aittoja kunnossa.. Jos on rahoittaja. (Kotitilallani, Ylöjärven kaupungissa, on paljon vanhempia rakennuksia ja upea, iso, holvikellari. Kotitikylälläni on vanhan Heikkilän iso hirsirakennus ja piharakennukset jossa on 1800-luvun maataluosasioita näkysällä. Lisäksi tuulumyllymäki myllyineenja hieno näkyämä Koljonselälle. Muutenkin kylä edustaa historiallista kyläasutusta jossa maat ovat jaetut eri suuntiin. Vanhassa Vikelässä on jotain olemassa ja Vanhassa Heikkilässä myös. Valittavasti Vanhasta Anttilassa ei ole, enää, merkittävää nähtävää vaan muutoin tuulimylly ja sen ympäristö on näkemisen arvoinen. Nykyheikkilässä on kesäravintola näköaöoineen kun ajaa mäen yli. Lisäksi laaja näköala Näsijärven Koljonselälle. Rannassa on pienvenesatama. https://villavino.fi/kesakaffila/

Rouva, nuorempi, on johtavassa asemassa mutta hänen on tultava Tampereelle duunaamaan eli meikäläisestä "syntyy" poikamies päiväseltään. Paikallisissa pubeissa Tampereella on useita motoristikavereita, Vahinko että en voi jäädän mökkeliemään yksin Itä-Savoon. Muun muussa, kuten Corona mc:stä ja muistakin Mansen seuroista. Sanailu ja muistelu ovat merkittäviä asioita pitämään motoristiä yllä. Nythän on ainoa ongelma miten saan vanhat Guzzini myytyä.

Mielenkiinnolla odotan minkäläinen meininki on tulossa tämän päivän nuorista motoristeista...