Väljän nivelen kaulaa tuskin kukaan ryhtyy sorvaamaan. Tuo ristikoiden vaihtokaan ei ole enää taloudellisesti kannattavaa, vaan kannattaa ostaa suoraan uusi nivel. Ainoastaan tuo nivelen kaulan kuluminen voi olla perusteltu syy nivelen jatkokäyttöön edellyttäen että nivel on muuten kunnossa.
Kun nivelen kaula kuluu väljäksi suhteessa tukilaakeriin, niin ensiksi kärsii laakeri, koska se tällöin kuumuu ja voitelurasva vähenee. Kun laakeri on vaurioitunut niin ennenpitkää myös murrosnivel hajoaa. Jos taas sorvailee noita murrosnivelen laakerikauloja 10 minuutin sorvauskokemuksella taikka kännissä, niin saattaa käydä niin ettei tuo murrosnivelen kaulan laakeripinta ole tismalleen yhtä pitkä kuin alkuperäisessä murrosnivelessä vaikka kaikki näyttäisi muuten olevan kunnossa. Tällöin murrosniveltä ei saa asennettua riittävän syvälle tukilaakeriin ja tukilaakeriin kohdistuu painetta pitkittäissuunnassa tietyissä takahaarukan asennoissa. Lopulta laakeri voi leikata kiinni lukkiuttaen takapyörän aiheuttaen hengenvaarisen tilanteen. Älkää kysykö mistä tiedän tämän.