Jos en kovin väärässä ole niin vastaavan 1200 Sportin ja mahdollisesti 1100 Brevan ja 1200 Brevankin teline sopii. Laukutkin sopinevat ristiin mutta muodoissa on eroa. Yhteistä näille on että pyörät ovat C.A.R.C. -mallistoa. Kyseistä mallistoa on melko paljon liikenteessä. Muidenkin valmistamia laukkusarjoja telineineen löytynee.
Toiseen kysymykseen: Alkuperäiset kovat nostimet ovat luovuttaneet päätypintansa eli sen pinnan johon nokka-akselin nokka painaa. Jos välykset ovat ookoo tai vain hieman isommat säädetään venttiilit normaalisti. Paninten kestoa voi parantaa laittamalla öljyn joukkoon metallin lisäainetta joka tarttuu vain niihin pintoihin jotka joutuvat suurelle kuormitukselle alttiiksi. Näitä ovat RVS ja X1-R. Yleisesti saatavissa. Aineet ovat samaa kamaa mutta hieman eri markkinamuodossa.
Lopullisen huolen voi heittää vaihtamalla molemmat nokka-akselit sekä kaikki nostimet. Jos nokka-akselia ei vaihda ja vain nostimet vaihdetaan niin moottorin teho putoaa ja päästöt kasvavat koska rullanostin toimii eri geometriassa. Jos vika ilmenee niin ensin sen kuulee kolinana venttiilikoneistosta. Vika tuskiin iskee molempiin kansiin yhtäaikaa niin on vertailukohta olemassa koska vika alkaa yhdestä kohtaa eikä kaikkialla kerralla.
Teillämme likkunee useita 1200 neliventtiilimalleja joihin muutostyötä ei ole tehty takuuseen tai takaisinkutsuun liittyen. Suurella todennäköisyydellä korjaussarjoja saa edelleen: Neljä nostinta ja kaksi nokka-akselia vaihdetaan. Venttiilimekanismi on keinuviputyyppinen joten nostimia on saman verran oli kyseessä neli- tai 2 kaksiventtiilinen sylinterikansi kysessä.
Nyt ei saa sekoittaa tätä mallia samaan aikaan markkinoituun 1200-malliin jossa on yksi nokka-akseli kampikammiossa, työntötangot ja kaksi venttiiliä per kansi. Eli eri sukupolven moottoreita.
Näillä, neljä venttiiliä per sylinterikansi, oli tehtaan takaisinkutsu mutta kaikki eivät noudattaneet tai kaikkia ei kutsu tavoittanut tai siitä ei välitetty tai tiedetty niissä liikkeissä jotka eivät varsinaisesti Guzzia edustaneet mutta myyneet vaihtopyöräksi tulleen edelleen.
Itsellä on samaa sukua moottoriltaan oleva 1400 California jossa rullanostimet olivat jo vakiona ja niille sopivat nokka-akselit. Kuusi suvea ja kymmeniätuhansia kilometrejä olen sillä taittanut. Kerran on täytynyt osaa venttiileistä säätää ensimmäisen 20.000 km aikana mutta silloinkin olisivat olleet ns. raja-arvoissa. Välyksen kuuli lievänä kilkatuksena kun moottori oli kuuma. Säädin silloin suositusarvoihin ja tämän talven aikana ajattelin välykset tarkastaa jälleen. Mitään oireita ei ole ollut.