Tuntuu olevan mahdoton rasti jopa kansainvälisellä adventurer- sekä merkkifoorumilla jäljitellä esim. V85TT:n offroad-asetusta, jossa saa poiskytkettyä takajarrun ABS:n. Mulla on DIY-viritys, jolla saan kytkettyä koko ABS:n pois mutta kesän sorateillä sattuneiden tilanteiden jälkeen umpiluuhun on viimein uponnut ettei se kannata kun kyseessä on kuivapainoltaan yli 260kg:n etupainoinen möhkäle.
Yksi mahdollisuus on kytkeä takajarru pois ABS-moottorista ja tulpata ABS:n portit. Vaikea sanoa suoralta kädeltä aiheuttaako muutos jotain muita ongelmia, tuskin. En edes tiedä onko muita vaihtoehtoja olemassa ellei sitten kajoa ECU:n firmwareen mihin taas en kykene vaikka ohjelmointitaustaa onkin yli 20 vuotta. Joka tapauksessa ABS on erittäin hyödyllinen etenkin ajokauden alussa ja lopussa kun liukastelee sileillä renkailla lumisella tai jäisellä tienpinnalla. Tämän vuoksi jonkinlainen katkaisin-ratkaisu olisi ainoa järkevä tapa, mikäli se on edes mahdollista. Tuntuu että tässä ollaan täysin moottoripyörän valmistajan armoilla, joka päättää minkälaiseen käyttöön prätkä hankitaan ja miten sillä ajetaan. Sietämätöntä vapauden riistoa.