Kirjoittaja Aihe: Moto Guzzi Le Mans -78  (Luettu 14357 kertaa)

alekk

  • Viestejä: 281
Vs: Moto Guzzi Le Mans -78
« Vastaus #240 : Syyskuu 10, 2022, 16:26:31 ip »
Kiitoksia vastauksista.Täytyy tutkia tuota RAM vaihtoehtoa, siinä saisi kaikki kerralla uutta.

Nyt on toinen tilanne päällä.. kansia tutkin, löysin massapaikan tulpanreiän yläpuolelta, jäähdytysrivojen välistä, soitin kansien tekijälle, vastaus että imukanavassa pieni railo jota ei pysty hitsaamaan, niin se on paikattu massalla. Ilmeisesti kanavaa avarrettu hieman liikaa. . .

Mulla on vähän erilainen ajatus tuollaisesta korjauksesta.

No, ensitöiksi otin venttiilit irti, poistin massat ja nyt mietin korjaustapaa.. Tigillä tulee reilusti lämpöä ja varmasti sen jälkeen täytyisi tehdä taas isompia töitä, kuinka seetit reagoisi tälläiseen..

Paras ratkaisu mielestäni olisi kun saisi tuon railon nätisti juotettua jollain kapilloivalla juotteella.. pienillä lämmöillä..

Kertokaa omia kokemuksia jos sellaisia on.


TunturiTT

  • Viestejä: 11 343
Vs: Moto Guzzi Le Mans -78
« Vastaus #241 : Syyskuu 10, 2022, 17:48:11 ip »
Itse kyllä uskaltaisin paikata kanavaa laadukkaalla epoksikitillä. Jos ei aivan palotila ole vastapuolella.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 12 697
Vs: Moto Guzzi Le Mans -78
« Vastaus #242 : Syyskuu 10, 2022, 18:37:03 ip »
Juottaminen voisi onnistua sillä että kantta uunitettaisiin riittävästi jolla huokoisesta alumiinista saadaan öljyjäämät pois. Ei siis polttamalla vaan haihduttamalla.

alekk

  • Viestejä: 281
Vs: Moto Guzzi Le Mans -78
« Vastaus #243 : Syyskuu 10, 2022, 20:27:09 ip »
Osaako joku arvioida minkä verran tuota uskaltaa lämmittää ennenkuin alkaa seetit irtoilemaan? Uskaltaakohan uunissa vetää 200 asteiseksi ja sitten ruveta vielä lisälämmittämään kohdetta..

alekk

  • Viestejä: 281
Vs: Moto Guzzi Le Mans -78
« Vastaus #244 : Syyskuu 10, 2022, 20:54:14 ip »
Tässä vielä kuva

alekk

  • Viestejä: 281
Vs: Moto Guzzi Le Mans -78
« Vastaus #245 : Syyskuu 10, 2022, 21:02:43 ip »
Sitten vielä tämä, aivan kuin tuonne ohjurin väliin olisi jäänyt joku vanha ohjurin pala ja tuo juuri on haljennut  :o

TunturiTT

  • Viestejä: 11 343
Vs: Moto Guzzi Le Mans -78
« Vastaus #246 : Syyskuu 10, 2022, 23:26:41 ip »
Osaako joku arvioida minkä verran tuota uskaltaa lämmittää ennenkuin alkaa seetit irtoilemaan? Uskaltaakohan uunissa vetää 200 asteiseksi ja sitten ruveta vielä lisälämmittämään kohdetta..

Lämpiäähän tuo kansi sisäpuolelta aika paljon kuumemmaksi ihan käydessään. Veikkaan, että seetit alkaa löystyä vasta jossain lähempänä viittäsataa astetta.
Edelleen, kunnon epoksikitti toimii esim Top Fuel moottoreissa, niin miksi ei toimisi tässä?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 12 697
Vs: Moto Guzzi Le Mans -78
« Vastaus #247 : Syyskuu 11, 2022, 05:10:13 ap »
Katsoisin miten toinen kansi on tehty. Jos olisi oma kansi niin siitå tulisi huono verkonpaino. Onhan aihioita tarjolla.

alekk

  • Viestejä: 281
Vs: Moto Guzzi Le Mans -78
« Vastaus #248 : Syyskuu 11, 2022, 05:27:50 ap »
Kerro toki lisää jos sinulla on jotain kanavia mistä saa kansia.? Itse katselin niitä eilen ja kovin huonosti oli tarjolla..

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Moto Guzzi Le Mans -78
« Vastaus #249 : Syyskuu 11, 2022, 07:07:20 ap »
Ensiksi harmi kannen takaiskusta - pahalta näyttää :(
Toiseksi , en ole motomatti, mutta "Saksan Tori.fiillä" on ollut jonkin aikaa tarjolla:
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/moto-guzzi-zylinderkoepfe-le-mans-1-rundmotor-tuning-kalotte-lm4/1708107230-306-16562

Kuten itse huomasit, LM1/2:n kansia, varsinkin hyviä, on vaikea tosi löytää.
Mikäli on valmis myös kanavien koneistushommiin, niin tarjontaa on vähän enemmän eli motomatin mainitsemat muiden mallien pyöreäsylinteriset aihiot.
Tarvittaessa voin kaverini kautta selvittää, mitä löytyy harrastajien kätköistä Italiasta. Laita yv:llä yhteystiedot - helpottaa asian hoitamista.

RAM-kytkimestä pyydettiin välittämään positiivisia käyttäjä kokemuksia:
"Ajettu satoja tuhansia ongelmitta."
"Ei ole äkkinäinen kun pitää säädöissä ja helppaa taka ruuvista 1-2kierrosta/20000km."
"Ram kytkimessä vähän epätasapainoa kuluessaan, normaaleissa 80% enemmän."...

T,
Jukka

alekk

  • Viestejä: 281
Vs: Moto Guzzi Le Mans -78
« Vastaus #250 : Syyskuu 11, 2022, 09:03:23 ap »
Kiitoksia myös Jukalle  kaikesta tuesta, ohjeista ja avuliaista neuvoista :) nuo linkittämäsi kannet olen jo nähnytkin.. yksi vaihtoehto sekin. Italiassa on myös yhdet kannet, NOS merkinnällä myynnissä- arvokkaat…

Nyt kun on 40 kaasuttimet lähtökohtana, minkälaista ratkaisua tässä kannataisi kansien suhteen lähteä tekemään? Jos lähtee noista Jukan linkittämistä kansista rakentamaan, niin onko järkevää asennuttaa alkuperäisen kokoiset venttiilit vai käyttää näitä nykyisen kokoisia? Jos originaali kokoisia niin lähteekö siitä sitten oravanpyörä liikkeelle, eli seuraavaksi etsitään 36 kaasareita.. toisaalta, onko hyötyä 40 kaasuttimesta ja isoista venttiileistä, jos on 36 imukanava? Asiantuntemusta kaivataan :)

Hyvä tietää tuosta RAM kytkimestä käyttäjäkokemuksia, kiitos!

alekk

  • Viestejä: 281
Vs: Moto Guzzi Le Mans -78
« Vastaus #251 : Syyskuu 20, 2022, 18:52:22 ip »
Tässä mennyt tuota kansi asiaa pohtiessa tovi, kansia olen löytänyt eripuolilta maailmaa.. näyttää siltä että on noita aiemminkin jollain alumiinin värisellä aineella paikattu/ muotoiltu. Siitä päättelin kun seetien päällä näkyy jotain ainetta. Kuitenkin miettinyt jos uudet kannet hommaisi niin mitä muuta tarvisi muuttaa. Seuraakin kysymys, sivulla 11 tässä keskustelussa on kuva männistäni, jotka ymmärrykseni mukaan on LM4:än korkeammat tuollaiset pattipää männät. Mahtaako nämä mennä originaalikuntoisen kannen kanssa?

Aapo

  • Viestejä: 657
Vs: Moto Guzzi Le Mans -78
« Vastaus #252 : Syyskuu 20, 2022, 19:54:42 ip »
Yksilevyinen kytkin, silloin merkillä Gruppo Sportivo ostettu, toiminut likemmäs 100 000km moitteetta. Myös kaverin Guzzissa samanlainen, ongelmitta. Veikkaisin, että LM IV:n männät ja Sportin kannet ovat törmäyskurssilla. Ainakaan LM IV:n pytyt ja männät eivät tulleet toimeen LM III.n kansien kanssa

alekk

  • Viestejä: 281
Vs: Moto Guzzi Le Mans -78
« Vastaus #253 : Syyskuu 20, 2022, 20:01:20 ip »
Joo kyllä sinne taitaa sujahtaa joku tuollainen yksilevyinen ratkaisu. Tulee kerralla kaikki uutta.

Näin minäkin ajattelin että taitaa orkkis kannet vaatia cali 2 :n tai sp1 :n männät kaveriksi

motomatti

  • Viestejä: 12 697
Vs: Moto Guzzi Le Mans -78
« Vastaus #254 : Syyskuu 23, 2022, 23:14:31 ip »
Noita pestäviä filttereitä on monenmoisia. Kannattaa katsella millaisia.  Erilaisia on erinomaisista halpoihin kopioihin. Jos ajaa vain, vaikka vain 5000 km per kesä, ei tarvita kummoisiakaan filttereitä niin riski on ostajalla myydessä. Jos haluaa ajaa kymppitonnin pervee tai haluaa myydä hyvän laitteen ilman jälkipuheita niin kannattanee pitää filttereistä huolen. Ei se kone "happane" jos käyttää kunnon paperisuodatinta tai laadukasta voideltavaa filtteriä. Säännölliseti pestynä. Niin, sillä alkuperäisellä suodattimella, on muitakin duuneja tehtävänä. Miettikääpä mitä.